Skip to main content

Na de verplichte en ongevraagde update van mijn internet is het modem verplaatst naar de meterkast. Nu kan ik mijn interactieve tv alleen maar installeren door een kabel door de woonkamer en open woonkamer deur naar een open meterkast te trekken.

Is het mogelijk dit met mijn oude modem/experia box op te lossen? Die kon in mijn telefoon stopcontact en dus gewoon in de kamer staan en verbonden worden met de tv.

De klantenservice opperde nog een draadloze, die ik zelf moet betalen (terwijl ik geen update wilde) en van mindere kwaliteit is. Het lijkt mij raar om verplicht €80 te betalen voor mindere kwaliteit terwijl ik de update niet wilde.

Heeft iemand een oplossing?

En waarom kan dit modem niet in de woonkamer? Bent u naar glasvezel gegaan?


Nee. Internet werkt met één modem. Van daaruit moeten de verbindingen gemaakt worden. Beste is kabels (UTP) trekken/leggen.

Als je modem is verplaatst dan beslist niks in het telefoonstopcontact in de woonkamer meer stoppen. Want dan werkt je internet niet meer.

Kabels trekken/leggen is altijd het meest betrouwbaar,storingsvrij etc. Eén maal werk en jarenlang plezier.

Wil je echt geen UTP kabel v.a. het modem naar de plek van de tv leggen dan kan je het deels via het stroomnet laten lopen met de Draadloze Verbindingsset. Zo'n set is qua snelheid, mits je maar één verbinding (met 2 adapters) er op hebt, meer dan goed genoeg voor een itv-ontvanger.


Ik gebruik al jaren DVS200/650 zonder problemen. Uitproberen zeker waard om onnodig hak- en breekwerk te voorkomen. 14 dagen om te proberen.


Het telefoonstopcontact in de woonkamer, is dat het ISRA punt? Dat wil zeggen: komt daar de telefoonlijn ook daadwerkelijk uw huis binnen? Of komt telefoon ook gewoon in de meterkast binnen en is dat dan in de meterkast doorverbonden naar het telefoonstopcontact in de woonkamer?


Hallo @Rikkertt123 , het oude modem dien je trouwens retour te sturen als ‘men’ een nieuw modem in de meterkast heeft geplaatst, de modems heb je in bruikleen en zijn niet je eigendom.

 


Hoi @Rikkertt123, welkom hier op het forum. Zoals hierboven al gezegd is, is een tweede Experia Box in de aansluiting niet mogelijk. Er zijn ook een aantal alternatieven genoemd, lukt het daarmee om de tv-ontvanger aan te sluiten?


Hoi @Rikkertt123, welkom hier op het forum. Zoals hierboven al gezegd is, is een tweede Experia Box in de aansluiting niet mogelijk. Er zijn ook een aantal alternatieven genoemd, lukt het daarmee om de tv-ontvanger aan te sluiten?

Nou nee nog niet.

bedraad is wat mij betreft geen optie, aangezien dan zowel de deur naar de woonkamer, als de stoppenkast open blijven staan. 
Ik vind het nog van de zotte om €80 uit te geven aan een oplossing voor een probleem dat KPN heeft gecreëerd, dus vooralsnog maar zonder televisie.


Blijkbaar zit er een telefoon stopcontact in de woonkamer, als de kabel door een buisje loopt dan daar een internet kabel in trekken.

Als je modem is verplaatst dan beslist niks in het telefoonstopcontact in de woonkamer meer stoppen. Want dan werkt je internet niet meer.

Dat veronderstelt dat deze aansluiting nog parallel aangesloten is, dat is hoe dan ook geen goed idee, bij het gevoelige DSL signaal is een Y stuk uit den boze. Maar als het door een KPN-er is aangesloten dan zal dat niet het geval zijn.

Er zal ws pair bonding zijn aangesloten en derhalve . . .

 


Ik snap dat dat het lastig maakt @Rikkertt123, de optie van KeesYagi is ook mogelijk. Je zou kunnen proberen om de netwerkkabel op die manier door de muur te geleiden.


Peter G geeft hier de juiste oplossing.


Ik vind het nog van de zotte om €80 uit te geven aan een oplossing voor een probleem dat KPN heeft gecreëerd, dus vooralsnog maar zonder televisie.

Onzin. U heeft geen kabel leggen. Dat is het probleem. En zeg niet dat het bijzonder is dat er een kabel naar de tv moet lopen. Want zolang tv bestaat moet er al een kabel naar de tv. Vroeger met de antenne, met de schotel, bij centraal antenne systeem, nu bij Ziggo en andere providers op coax. Een kabel naar de tv is heel normaal. En daar zult u zelf voor moeten zorgen.