Skip to main content

De versterker is van Philips, een bekend Nederlands merk. De afstandbediening is van VIP 5202. Hoe kan ik de geluidssterkte regelen?

Met de afstandsbediening van de versterker... lijkt me... toch? Met de witte afstandsbediening van KPN kan het niet. Die koppel je aan de tv. En daarmee is het dan wat dat betreft klaar.

Ik lees wel een iets over hdmi arc ofzo. Dat de tv het geluid van de versterker bedient. Maar ik weet het fijne er niet van.

https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-hdmi-arc.html


Bij Ziggo kan het wel. Als KPN wat beter nadenkt met het maken van de afstandbediening, kan het bij KPN ook. Philips is een redelijk bekend merk.

Wat je zegt van HDMI is juist. ARC is wat anders. Het werkt zelfs bij apparatuur van verschillende merken, bijvoorbeeld Philips-televisie en Sony-versterker. Maar dan moet je wel HDMI hebben. Bovendien moet de televisie aanstaan en dat is slecht voor de energierekening.


@Feico Nateren @Nick83 . Bij kpn kan het ook. De afstandsbediening van de 5202 (en ook die voor de HD ontvangers met de Netflix knop) kan ook voor Soundbars en Versterkers voor alleen het volume ingesteld worden. De volumeknoppen werken dan niet meer voor de televisie! Die kan dan alleen nog aan/stand-by en bronkeuze.

Via deze PDF kun je de code(s) en procedure vinden.

 


@Feico Nateren @Nick83 . Bij kpn kan het ook. De afstandsbediening van de 5202 (en ook die voor de HD ontvangers met de Netflix knop) kan ook voor Soundbars en Versterkers voor alleen het volume ingesteld worden. De volumeknoppen werken dan niet meer voor de televisie! Die kan dan alleen nog aan/stand-by en bronkeuze.

Via deze PDF kun je de code(s) en procedure vinden.

 

Op die PDF is sprake van een "home cinemaset”. Wat is dat? Het klinkt niet erg hoopgevend. Maar ze bedenken soms wel eens rare namen voor iets dat allang bestaat (volgens de winkel heb ik geen radio maar een receiver). Ik heb de codes toch maar geprobeerd, en waarachter, het is gelukt! Bedankt!


Home Cinema set is de term voor een surround systeem. Dus bijvoorbeeld met meerdere speakers. Voorzien van Dolby 5.1, 7.1, of, tegenwoordig, zelfs Dolby Atmos (11.1 v.d. huiskamer; Atmos maakt ook gebruik van reflectie bv van het plafond). Kan dus een receiver zijn of een soundbar.