Skip to main content
Beantwoord

Kan ik in Canada met de TV+ app verbinden via VPN?

• June 5, 2026
  • 7 reacties
  • 74 keer bekeken

Kan ik via mijn NORDVPN verbinding maken vanuit Canada met TV+? Zodat ik komende weken het WK kan zien….

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Yas24,

De TV+ App is bedoeld voor gebruik binnen de ondersteunde landen en situaties zoals door KPN aangeboden. Het gebruik van een VPN om locatie- of toegangsbeperkingen te omzeilen wordt niet door KPN ondersteund. 
Het kan voorkomen dat een bepaalde VPN oplossing werkt, maar daar kunnen we geen garanties over geven en we bieden hier ook geen ondersteuning voor. Om die reden kunnen we op de community niet helpen met instructies of workarounds om beperkingen via een VPN te omzeilen.

Overigens in Canada 1 van de gastlanden van dit WK, dus ik vermoed dat het niet heel moeilijk zal zijn om het WK te kunnen volgen 😊
Een mooi verblijf in Canada gewenst!

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2026

Nee. Dat kan niet. 

Enige mogelijkheid is een vpn tunnel verbinding direct met thuis. Zodat de app niet eens weet dat je elders bent.

VPN diensten worden geblokkeerd omdat de app niet buiten de EER gebruikt mag worden in verband met rechten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2026

Dank. En hoe zet ik een ‘tunnelverbinding’ met thuis op?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2026

Mmmm ik heb al wat gegoogled maar dat is best een omslachtig ding, met een ander apparaat dat altijd aan moet blijven staan lees ik…. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2026

Met een kpn modem (v10a, v10, box12, box14) kan dat niet. 

Maar wel met een Fritzbox bijvoorbeeld. Kun je aanzetten in die box. 

En met een te downloaden app op je smartphone kun je zorgen voor een verbinding. 

Hoe het verder werkt of ingesteld moet worden weet ik echter niet. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2026

Dank je wel voor alle info!!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 8, 2026

Hi ​@Yas24,

De TV+ App is bedoeld voor gebruik binnen de ondersteunde landen en situaties zoals door KPN aangeboden. Het gebruik van een VPN om locatie- of toegangsbeperkingen te omzeilen wordt niet door KPN ondersteund. 
Het kan voorkomen dat een bepaalde VPN oplossing werkt, maar daar kunnen we geen garanties over geven en we bieden hier ook geen ondersteuning voor. Om die reden kunnen we op de community niet helpen met instructies of workarounds om beperkingen via een VPN te omzeilen.

Overigens in Canada 1 van de gastlanden van dit WK, dus ik vermoed dat het niet heel moeilijk zal zijn om het WK te kunnen volgen 😊
Een mooi verblijf in Canada gewenst!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

Met NordVPN zou geen probleem zijn. KPN blokkeert wel sommige VPN exitnodes, maar omdat NordVPN zoveel servers heeft, kan je een andere server kiezen tot je een werkende server vindt. Alle EU servers, dus ook Letland, Italië … geven toegang tot KPN TV, maar alleen in de browser of smartphones, niet op een Smart TV.