Skip to main content

Hallo, ik heb nu in een chalet op Texel internet via coax kabel via Kabeltex, thuis KPN via glasvezel. Ben bezig om een VPN verbinding te maken via beide Fritzboxen zodat ik ook op Texel via KPN tv kan kijken (tot op heden trouwens niet geluktĀ ā˜¹ļø). Zou dit nu, nu KPN Kabeltex heeft overgenomen, ook op een andere (makkelijke) manier kunnen, met een extra "kastjeā€ of zo.

KPN biedt naar mijn weten geen diensten aan op het Kabeltex netwerk.

Ik denk ook niet dat KPN haar eigen diensten via coax op Texel zal gaan leveren.

KPN is met name geĆÆnteresseerd in het glasvezelnetwerk van Kabeltex.

Ā 

Waarom is het je nog niet gelukt om een VPN verbinding tussen die twee FRITZ!Boxen te leggen.

O.b.v.Ā Wireguard zou dat toch eigenlijk heel eenvoudig moeten zijn.

Overigens zou je om de smart-TV app te kunnen gebruiken ook een Android televisie of Chromecast Google TV zelf een Wireguard VPN verbinding op kunnen laten zetten met jouw FRITZ!Box thuis.

Zelf gebruik ik op die manier de smart-TV app op een Chromecast Google TV.


Ik denk dat je het kan doen via een Chromecast.


Bedankt voor je snelle antwoord.

De VPN verbinding is er (nu) wel, maar de laatste keer dat ik op Texel was, kreeg ik een foutmelding op de tv (weet ff niet meer welke), toen ik wilde inloggen bij KPN TV.

Ga dit weekend weer een nieuwe poging doenĀ šŸ¤žšŸ¼


De VPN verbinding is er (nu) wel, maar de laatste keer dat ik op Texel was, kreeg ik een foutmelding op de tv (weet ff niet meer welke), toen ik wilde inloggen bij KPN TV.

Welk type VPN verbinding gebruik je?

Op wat voor een apparaat wil je inloggen in de smart-TV app?

Wat is de foutmelding die je krijgt? (Maak dit weekend even een screenshot/foto.)


Ik denk dat je het kan doen via een Chromecast.

Dat is wel veel minder gebruiksvriendelijk.


Hi wjb,

Ik heb een WireGuard VPN verbinding tussen een Fritz!Box 4040 (Texel) enĀ een Fritz!Box 7590 (thuis).

Ik wil rechtstreeks viaĀ een Samsung (smart) TV naar mijn KPN TV. Zo waardeloos dat het wel gewoon kan via mobiel, tablet of laptop.

Hopelijk is de fotoĀ niet nodigā€¦ā€¦ā€¦ā€¦.

Ā 


Ik sluit altijd de laptop via hdmi aan op een tv. Dan kan je het tenminste op groot scherm kijken. En het geluid daarvan.

En laatst de Nokia Android-TV box op de tv; telefoon via zelfde netwerk en casten.

Maar op zich zou het met een VPN ook moeten lukken met de itv app in de tv. Als die verbinding tenminste 'denktā€™ dat je op je thuis ip kijkt.


Ja ik kijk nu ook via de hdmi en laptop, maar toch niet handig.

Ja dat is precies het probleem, hoe krijg ik de tv zover dat ie ā€œdenktā€ dat ik thuis kijkĀ šŸ˜•

Ā 


Ik vrees dat dat met een Samsung niet gaat lukken. Volgens mij moet je dan de app voor die VPN (kunnen) downloaden. En die staat vast niet in de Samsung app Storeā€¦.

Zelf deed ik het (eerst) met de laptop met hdmi op tv. Maar tegenwoordig gebruik ik de Android-TV streamingbox (met chromecast erin) op een aanwezige tv. Telefoon (of laptop met tv.kpn.com via Google Chrome) op hetzelfde netwerk en casten.

Moet het gebruikte netwerk wel casten toestaan. Dat is met gastnetwerken vaak niet zo.

Helaas heeft een Samsung tv ook al geen chromecastā€¦. Want het is Tizen. En niet Android-TV of Google-TV.


heb wel KPN iTV op de Samsung, maar bij inloggen gaat het fout


heb wel KPN iTV op de Samsung, maar bij inloggen gaat het fout

Als die Samsung via de VPN verbinding communiceert dan zou dat eigenlijk goed moeten lopen.

Heb je wel aangevinkt dat alle verkeer door de VPN verbinding moet lopen?


Helaas weer dezelfde melding bij het inloggen bij KPN op de tv.

Volgens mij staan de 2 Fritzboxen goed ingesteld, heb ze ingericht zoals AVM support voorschrijft. Ik kan ook communiceren vanuit huis en vanuit Texel met beide boxen.

Op de tv kies ik (uiteraard) voorĀ Fritz!Box 4040 (Texel), een ander keus heb ik niet.


Kan jij eens screenshots van de VPN instellingen op beide FRITZ!Boxen plaatsen?

Als daar persoonlijke gegevens leesbaar zijn zoals publieke IP adressen of private keys, poets die dan even weg.

Kan jij op die televisie eens een Internet browser opstarten en naar https://whatsmyip.orgĀ kunnen gaan terwijl de VPN verbinding up and running is. Krijg je dan het publieke IP adres van jouw aansluiting thuis te zien?

Ā 


Bedoel je hetĀ ā€œoverzichtā€ van de FRITZ!Box

Ā 

De tv pakt automatisch de IP-adressen van het 4040 (Texel) modem

Heb van het weekend al even geprobeerd alle gegevensĀ handmatig in te vullen, maar weet niet precies welke gegevens ik moet invullen. TV bleef in ieder geval constant naar modem 4040 gaan, en maakte toen geen verbinding met internet.Ā 


Dat de TV het IP adres van de 4040 krijgt is ook de bedoeling.

Maar hoe zit het nu met de WireGuard VPN verbinding tussen de FRITZ!Box in jouw Chalet op Texel en jouw FRITZ!Box thuis?

Plaats eens screenshots van de instellingen op beide FRITZ!Boxen voor die WireGuard VPN verbinding.


bedoel je deze?
aangevinkt zoals in de beschrijving vanĀ AVM supportĀ 

Ā 


Lastig leesbare foto's maar als ik het goed lees staat op de 4040 (Texel) ingesteld dat al het IPv4 verkeer via de VPN connectie loopt. Klopt dat?

Zo ja, kan je dan, in jouw chalet op Texel, op een PC of via WiFi aangesloten telefoon/tablet eens naar de pagina https://whatsmyip.orgĀ gaan. Is het IP adres dat je daar ziet gelijk aan het IP adres dat je ziet bij jouw thuisabonnement in MijnKPN of viaĀ https://whatsmyip.orgĀ terwijl je thuis bent.

Ā 


Ipv4 dat klopt dat is aangevinkt

Ip adressen zijn ongelijkĀ ā˜¹ļø


Ipv4 dat klopt dat is aangevinkt

Ip adressen zijn ongelijkĀ ā˜¹ļø

Dat is niet goed, je zou via die VPN het publieke IP adres van jouw thuisabonnement moeten zien.


Enig idee waar dat aan kan liggen


Zet IPv6 eens uit op de televisie en de computer waarmee je whatsmyip.org benadert.

Heeft dat andere resultaten?


HET IS GELUKT!!

Hartstikke bedankt wjb, en natuurlijk alle anderen die meegedacht hebben.


Lag het inderdaad aan IPv6?


Nee, ipv4 was (ineens) niet meer aangevinktĀ šŸ˜²

Na aanvinken werkte hetĀ šŸ˜€