Skip to main content

Wij wonen op een camping in Heeze. Eerst  in een chalet, waar we met alleen een experia box internet en itv hadden. Nu wonen we in een van 40 nieuw gebouwde en nog te bouwen bungalows op dezelfde camping. We kregen digitenne, maar in de slaapkamer is geen signaal en in de woonkamer nauwelijks tot niets. Onlangs is onze meterkast aangesloten op een kpn netwerk speciaal aangelegd voor deze bungalows. Afgelopen week heeft een kpn monteur hierop een experia box en 4g modem aangesloten. Hij stelde toen een download snelheid tussen 15 en 18 Mb/s vast, volgens hem voldoende voor 1x itv. Zelf meet ik een gemiddelde van 12,36 tot 17,64, piek van 20,34 tot 27,09. Voor de slaapkamer heb ik nu een buitenset voor de Digitenne antenne besteld. Maar als ik kpn vraag om 1x itv voor de woonkamer dan krijg ik te horen dat mijn download snelheid maar 6 is, dus dat het niet kan. Canal digitaal is geen oplossing omdat op de camping een schotel niet mag. Is hier een oplossing voor? Nog ter aanvulling de woonkamer tv is aangesloten op internet en YouTube geeft prachtige beelden.

Het 4g modem doet niets met de tv stream dus helaas voegt dat niets toe wat de tv betreft.


Ik kan zo'n interactieve tv ontvanger (itv) via een kabel op mijn experia box aansluiten, maar ik krijg zo'n itv niet geleverd.


Nee dat klopt.  Itv wordt pas geleverd als de snelheid boven de 12Mb is en u haalt maar 6. 


volgens speedtest gemiddeld van 12,36 tot 17,64, piek van 20,34 tot 27,09


volgens speedtest gemiddeld van 12,36 tot 17,64, piek van 20,34 tot 27,09

is dat met of zonder de 4G-router aangesloten en bekabeld of draadloos gemeten?

 


met 4g router en draadloos gemeten


U kijkt naar de snelheid met 4g modem.  De snelheid zonder zou 6 zijn. Tv werkt NIET met het 4g modem. U heeft echt te weinig snelheid. 


dan zal ik de camping moeten vragen of ik toch een schotel mag plaatsen


Dat is eigenlijk de beste oplossing inderdaad. 


blijft trouwens mijn vraag waarom het wel in dat chalet op dezelfde camping kon, is het aan de camping voor de 40 bungalows geleverde kpn netwerk inferieur aan wat daar al aanwezig was?


Vrij recent is de minimale vereiste snelheid verhoogt.  Dat zal de rede zijn.


mijn dochter heeft nog steeds itv op dezelfde camping

 


met alleen een experia box


Welke snelheid geeft de site van kpn aan als u net doet of u besteld? Dus de postcodecheck. 


mijn dochter heeft nog steeds itv op dezelfde camping

 

met alleen een experia box

Dat kan. Die zal ze nog onder de oude voorwaarde ( 7 Mb/s :arrow_down: ) hebben ontvangen. Door uw verhuizing is uw abonnement onder de nieuwe voorwaarde van minimaal 12 Mb/s via de vaste verbinding komen te vallen.

Overigens is 12 /13 down ook nog weinig MET 4G. Is daar een slechte 4G ontvangst?

Onine tv kijken kan evt. wel via NLziet. Dan heb je alle tv-zenders van npo, rtl, sbs, belgië, 538tv, regionale zenders, Insight.

Ook zou je nog een abonnement kunnen nemen op Canaldigital via de app. Daar is geen schotel maar alleen internet voor nodig. https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/
Via deze kan je ook bv espn en/of Ziggo Sport nemen.

Voor Formule 1 abonneren op Viaplay.

Voor al die streamingdiensten is voldoende bandbreedte i.c.m. de 4G ondersteuning.