Skip to main content

Hoi,

 

Mijn Experiabox (modem) staat in de meterkast in de gang. De ethernet kabel loopt ondergronds naar de kamer en is verbonden met de tv ontvanger. Nu wil ik mijn tv ook graag bekabelen maar op de tv ontvanger is 1 ethernet poort aanwezig en die gaat rechtstreeks naar de modem. Kan ik nu via een Netgear switch tegelijkertijd in de kamer (dus niet bij de modem) de tv ontvanger en de tv bekabeld aansluiten? 

@Sundae2020 wanneer je aan de ethernet kabel welke naar de kamer loopt de switch aansluit en dan vanaf de switch met ieder zijn eigen kabel naar de tv en tv-ontvanger. Koop wel een switch welke geschikt is. Zie deze website van KPN apparatuur voor thuis

De switch moet IGMP snooping hebben. 


Hoi,

 

Mijn Experiabox (modem) staat in de meterkast in de gang. De ethernet kabel loopt ondergronds naar de kamer en is verbonden met de tv ontvanger. Nu wil ik mijn tv ook graag bekabelen maar op de tv ontvanger is 1 ethernet poort aanwezig en die gaat rechtstreeks naar de modem. Kan ik nu via een Netgear switch tegelijkertijd in de kamer (dus niet bij de modem) de tv ontvanger en de tv bekabeld aansluiten? 

Hallo @Sundae2020 , dat kan, mits de switch IGMP Snooping ondersteunt.

 


Top, die switch GS105E heb ik bij jullie besteld. Maakt het nog uit in welke poort  ik de ethernetkabel die vanuit de modem komt in de Netgear switch stop? (1,2,3,4 of 5) ik neem aan de 1e?


Top, die switch GS105E heb ik bij jullie besteld. Maakt het nog uit in welke poort  ik de ethernetkabel die vanuit de modem komt in de Netgear switch stop? (1,2,3,4 of 5) ik neem aan de 1e?

Maakt niks uit.


Top, die switch GS105E heb ik bij jullie besteld. Maakt het nog uit in welke poort  ik de ethernetkabel die vanuit de modem komt in de Netgear switch stop? (1,2,3,4 of 5) ik neem aan de 1e?

Hallo @Sundae2020 Iedere poort is overal voor te gebruiken.

 


Hi @Sundae2020, ik zie dat de community je al te hulp is geschoten, helemaal top!

Is het gelukt om het op deze manier aan te sluiten? 😊


Jazeker het werkt top 🥳


Helemaal mooi 😊 Bedankt dat je het nog even laat weten @Sundae2020!