Skip to main content

Goede Dag,

Mijn naam is Gerard in ‘t Groen.

Tot voor augustus 2022 hebben wij gebruik gemaakt van KPN interactieve TV.

Wij wonen in Asten in het buitengebied op een kleinschalig chaletpark.

Dit park kreeg toen glasvezel, dat via de bestaande coaxkabel bij ons binnen kwam. (modem maxCoax)

Met CanalDigitaal hadden wij dan onze TV ontvangst.

Prachtige internetsnelheid. MAAR veel storingen en “altijd” in het weekend.

Nu wilden wij terug naar KPN en dan KPN TV+. 

Maar de vriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat dat niet mogelijk was.

De oorzaak was “ het buitengebied”   omdat KPN TV+   via de  WIFI  werkt en niet bekabeld kan.

Groot is onze teleurstelling.

Is er wellicht toch nog een oplossing, Wie kan ons helpen.

Groetjes Gerard.

 

Glasvezel heeft niets met coax te doen het gaat ook niet over een coaxkabel maar over een glasvezelkabel.
En de KPN+ ontvanger kun je wel degelijk via een netwerk-kabel aansluiten het is zelfs aan te bevelen om die bekabeld te gebruiken.

Dus nog maar eens bellen hopelijk krijg je een te spreken die er wat meer van  af weet.


De oorzaak was “ het buitengebied”   omdat KPN TV+   via de  WIFI  werkt en niet bekabeld kan.

Wat een ongelooflijke onzin heeft die medewerker je verteld.

Wifi heeft werkelijk hiets maar dan ook echt helemaal niets met het type van jouw netwerkaansluiting te maken. Daarbij komt dat de TV+ boxen ook gewoon bekabeld aangesloten kunnen worden. Als jij voorheen op dat chaletpark Interactieve TV van KPN hebt gehad dan moet het geen probleem zijn om nu een TV+ abonnement af te sluiten.


Oh stop, glasvezel en zit daar KPN op, of is het van een club die KPN niet aanbiedt, maar bv wel T-Mobile Thuis?

Momenteel is dat TV+ alleen bij KPN.


Hallo jojootje,

Zoals  wjb zegt: Als jij voorheen op dat chaletpark interactieve TV van KPN hebt gehad dan moet dat nu ook geen probleem zijn.

Er zit ook gewoon een ISRA aansluiting van KPN.

Dus volgens mij moet het gewoon ook kunnen.

Groetjes Gerard.


Hallo Huistijger,

Glasvezel via COAX is wel zeer zeker mogelijk. Je verliest wel snelheid. Maar in het buitengebied is dat altijd nog sneller.

Google maar eens naar MaxCoax.

 

Groetjes Gerard.


De oorzaak was “ het buitengebied”   omdat KPN TV+   via de  WIFI  werkt en niet bekabeld kan.

Wat een ongelooflijke onzin heeft die medewerker je verteld.

Wifi heeft werkelijk hiets maar dan ook echt helemaal niets met het type van jouw netwerkaansluiting te maken. Daarbij komt dat de TV+ boxen ook gewoon bekabeld aangesloten kunnen worden. Als jij voorheen op dat chaletpark Interactieve TV van KPN hebt gehad dan moet het geen probleem zijn om nu een TV+ abonnement af te sluiten.

@groeneman wanneer je voorheen Interactieve TV had bij KPN kan het inderdaad nu zo zijn dat je geen Interactieve TV kan afsluiten. KPN heeft namelijk de minimale internetsnelheid verhoogd om Interactieve TV af te kunnen nemen. Welke internetsnelheid zou je hebben via KPN en dan praat ik over puur de snelheid via de telefoonlijn zonder 4G modem SIB. 
 


Hallo,Ik kan de snelheid niet meten omdat ik geen internet van KPN heb.

Via mijn glasvezel/coax aansluiting haal ik 27Mbps.

Maar als ik het goed begrijp, als ik bij KPN was gebleven met mijn interactieve TV wat was er dan gebeurt als KPN hun minimale internetsnelheid hadden verhoogd.

Was ik dan “ naast de boot gevallen” zoals dat zo mooi heet.

Het buitengebied blijft een stiefkindje, niet intersant voor de grote jongens.

Ik heb altijd geleerd je moet het goede met het slechte nemen.

Wie heeft voor mij de echte oplossing ?

Groetjes Gerard.

 

 


@groeneman wat zegt deze site over de mogelijkheden als postcode en huisnummer invult? 


@groeneman kijk op deze website (Fourstack) en vul de postcode en huisnummer in van je chalet. Kijk dan wat de verwachte internetsnelheid is. 
Ikzelf woon ook in buitengebied en ik heb een heel lage internetsnelheid (6Mbit/s). Destijds kon ik wel televisie afnemen en ik heb nog steeds televisie van KPN. Wanneer ik nu ga afsluiten dan kan ik geen televisie afnemen. Dit jaar wordt er glasvezel aangelegd door E-Fiber en dan stap ik toch over ondanks dat ik tevreden bent met KPN. Maar dit allemaal terzijde. Kijk dus via de eerder genoemde website wat je internetsnelheid is. 


joep 1965 hierbij de gevraagde info

Voorheen had ik bij KPN een internetsnelheid van ongeveer 6 to 8 Mbts/s.


Is dit een mogelijkheid ?


Is dit een mogelijkheid ?

Ja voor Digitene misschien. Dan kunt u live tv kijken. 

@Noordzee ???


Dit park kreeg toen glasvezel, dat via de bestaande coaxkabel bij ons binnen kwam. (modem maxCoax)

Met CanalDigitaal hadden wij dan onze TV ontvangst.

Prachtige internetsnelheid. MAAR veel storingen en “altijd” in het weekend.

Storingen bij alleen tv? Werkt internet wel goed zonder storingen?

Valt bij een storing alleen tv weg? Of valt heel internet weg? 


@groeneman wat dsl betreft zijn er dus geen mogelijkheden. Wellicht is de kwaliteit dermate slecht dat ze gewoon niet meer leveren.  Digitenne voor tv is dan een mogelijkheid.


Nou. Een vaste aansluiting bij kpn of andere providers via het kpn netwerk is bij jouw dus niet mogelijk. 

Dan kun je dus het ter plekke aangeboden internet gebruiken. Max coax toch? Of T-mobile 4G voor thuis. 

http://t-mobile.nl/4gvoorthuis .

Voor tv kan dan ook NLziet via internet. 

Voor tv ook nog digitenne. 


Is dit een mogelijkheid ?

Ja voor Digitene misschien. Dan kunt u live tv kijken. 

@Noordzee ???

@Nick83 

Dit onderwerp komt nauwelijks voor op het forum, maar er zijn wel degelijk klanten in het buitengebied die via een antenne via de lucht hun internet binnenhalen.

En ja, deze antenne is te koop via de KPN-website:

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/

 

Maar goed:  Als KPN niet meewerkt, dan heeft het ook geen zin om deze antenne aan te schaffen. 

 


@groeneman

In jouw situatie lijkt mij voor wat betreft TV-kijken Digitenne inderdaad de beste oplossing. 

Via deze website, de KPN-winkel of telefonisch via 0800-0402 kun je Digitenne bestellen. 

https://digitenne.kpn.com

 

 

Je kunt de ontvangst beter maken door de antenne buiten te plaatsen, met de antenne gericht op Eindhoven. Vraag bij de bestelling daarom ook om een beugel en een antennekabel.

Dat zijn deze:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2455126/muurbeugel-voor-digitenne-antenne-v6/?soPos=173

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2731015/digitenne-antenne-coax-kabel-10-meter/?soPos=833

Heb je daar een moderne TV staan van niet meer dan enkele jaren oud? Overweeg dan het CI+-module: 

 

Om een idee te krijgen van de ontvangstmogelijkheden: Dat lijkt te lukken: 

 

 


 

 


En @groeneman ?

Heb je inmiddels Digitenne aangevraagd? 


Ik zou heel graag terug willen naar KPN,maar ik ga geen Digitenne aanvragen.

Ik blijf dan maar gebruik maken van wat het park ons aanbied,en neem de internetstoringen dan maar voor lief. Door de week wordt het vlug opgelost in het weekend minder.

In combinatie met Cana lDigitaal heb ik toch nog een mooi aanbod.

Bedankt voor alle reacties.

Groetjes Gerard.


Duidelijk, Gerard.  Dank voor je reactie.