Skip to main content

Ergens las ik dat ik de stroomadapter niet aan een stekkercentrale kan aansluiten. Storingen zouden dan het vermoedelijke gevolg zijn. Mag ik wel een enkele verlengsnoer tussen wandcontactdoos en stroomadapter plaatsen zodat dat witte kastje buiten beeld is?

*admin: afgesplitst

Hallo @Jaap81 , als die wandcontactdoos een enkele is, geen probleem, is het een meervoudige wandcontactdoos dan op die overige plekken niets aansluiten.


Aha, dank je JanD.

Ik meen me al zoiets te herinneren, maar ja, het is 9 jaar geleden dat ik glasvezel kreeg hier in Ommen, en de KPN-manuals zijn zoek geraakt. Het is een dubbele aansluiting in de wandcontactdoos, maar die mag ik enkel gebruiken. Helder.

Maar kan ik dan met een enkele verlengsnoer dat witte kastje buiten beeld brengen? Onder of in de kast of zo? Ik vind het zo’n lelijk ding, die KPN-stroomadapter.

 

Ik hoor het graag van je

Jaap81

 


Hallo @Jaap81 , mits deze zijn warmte maar kwijt kan.

 


Ja snap ik. Ik zal erom denken.Bedankt.


Je bedoeld die verschrikkelijk lelijke DVS dingen, die werken volgens de fabrikant niet goed in stekkerblokken.

Niet geprobeerd is altijd mis, maar doe er in ieder geval niks meer in dat blok.


Je bedoeld die verschrikkelijk lelijke DVS dingen, die werken volgens de fabrikant niet goed in stekkerblokken.

Niet geprobeerd is altijd mis, maar doe er in ieder geval niks meer in dat blok.

Hallo @Doornekamp33 , @Jaap81 heeft het over een gewoon verlengsnoer en niet over een stekkdrblok.

 

 

 

 


Maakt geen verschil, de DVS trekt gevlochten kabel slecht, ze werken het best op massieve kern, dus een blok of kabel, zeker niet oprollen.


Hoi @Jaap81, welkom op het forum! Jan en Doornekamp hebben je zo te zien al goed op weg geholpen. Het is inderdaad het beste om de draadloze stekker (DVS) direct in een wandcontactdoos aan te sluiten, daar kan je daarna prima een verlengsnoer in doen. Op onze site hebben we een pagina over storingen met de DVS, bij stap 2 wordt de beste manier van aansluiten ook beschreven: Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen.

Lukt het met alle reacties om het goed aan te sluiten?


Gewoon proberen. Werkt het, prima houden zo. Werkt het niet, dan weer terug naar de oude situatie. 


Mag ik hier een andere vraag over de DVS stellen? Is het mogelijk om twee DVS’en in één wandcontactdoos te koppelen, dus achter elkaar aan te sluiten? Dan zou de mogelijkheid ontstaan om twee pc's of twee tv-ontvangers aan te sluiten, dus één op elke DVS. Werkt de tweede (gekoppelde) DVS dan nog wel goed?

Piet.


Dat zou je niet moeten willen. Je kunt beter een switch aansluiten op de UTP-aansluiting van de DVS.


Dat zou je niet moeten willen. Je kunt beter een switch aansluiten op de UTP-aansluiting van de DVS.

Nog goedkoper ook. Een extra dvs kost 40 euro.


@Nick83 Maar die DVS heb ik al, een switch nog niet… :wink:

Piet.


Iedere extra DVS halveert de snelheid voor alle DVSsen. Zo min mogelijk DVSsen dus. 


Het zou kunnen met 2 DVSen naast elkaar, alleen werken ze alleen goed als je ze of voor TV of voor internet gebruikt, 1 voor internet en 1 voor TV werkt ook niet lekker als je ze tegelijk wil gebruiken, om en om zou wel goed gaan.

En halveren valt wel mee hoor @Henk2304 , ik heb er ook 3 gehad en die dingen communiceren ook in een driehoek, snelheid was ruim boven de 300 bij mij met de 650 of ik er nu 2 of 3 gebruikte, alleen waren ze niet stabiel en viel het regelmatig uit als ik iets anders gebruikte op het stroomnet, ben maar wat blij met kabels.


In die constructie zou ik inderdaad ook voor een switch gaan @P.J.M. van der Vooren, de switch splitst het signaal dan en dat is de makkelijkste oplossing :slight_smile: