Skip to main content
Vraag

Kan ik mijn KPN TV+ ontvangers omruilen voor de "'oude" ontvangers?

• April 16, 2026
  • 7 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik ben vorige maand overgestapt van de ‘oude’ TV ontvangers naar de nieuwe KPN TV+ ontvangers maar ik vind het maar niks en kan er niet aan wennen. Kan ik weer terug naar de oude TV ontvangers die ik eerst had?

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2026

Beste ​@janssen_12 nee, dat is helaas niet mogelijk.

Je kunt wel het tv-abo opzeggen en dan elders een tv-abo nemen.

Van KPN ontvang je binnenkort het verzoek de oude ontvangers retour te sturen, want deze gaan ook niet meer werken onder jouw account.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2026

Beste JanD, bedankt voor jouw snelle antwoord echter …. dat meen je niet 😢

Ik wil gewoon mijn tv en het KPN kastje aan kunnen zetten en dat die dan direct op Ned1 springt zonder eerst via een menu te hoeven kiezen. Mijn abonnement loopt binnenkort af dit zou dan dus betekenen dat ik op zoek moet naar een andere aanbieder waar dit wel op deze (ouderwetse) manier werkt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 16, 2026

Ik wil gewoon mijn tv en het KPN kastje aan kunnen zetten en dat die dan direct op Ned1 springt zonder eerst via een menu te hoeven kiezen

Dit is gewoon mogelijk met de TV+ ontvanger. ​@janssen_12 

Selecteer het tandwiel bovenin en klik op ok. Daarna 'menu weergave' en klik op ok. Bij 'opstartscherm' kun je kiezen voor direct starten met de laatst gebruikte zender. 

Voor het dagelijkse menu gebruik 'pijltje omhoog'. Je kunt dan naar je opgeslagen opnames bijvoorbeeld. 

Dus niet NPO 1, maar de laatst gebruikte zender. Net als bij het vorige iTV systeem. 

Voortgangsbalk oproepen met pijltje omlaag. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 16, 2026

Bij Telfort en Solcon krijg je nog wel een “oude” Arris 5202 ontvanger bij nieuw abonnement.

Zenderaanbod verschilt wel met dat van kpn.

En je raakt je opnames kwijt bij overstap (als je het opnemen pakket hebt).

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2026

@PeterG; bedankt voor de tip! Ik heb het direct ingesteld en dit maakt het gebruik weer een stuk vertrouwder. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2026

Bij Telfort en Solcon krijg je nog wel een “oude” Arris 5202 ontvanger bij nieuw abonnement.

Zenderaanbod verschilt wel met dat van kpn.

En je raakt je opnames kwijt bij overstap (als je het opnemen pakket hebt).

Beste ​@Wartywolfs , Telfort bestaat al jaren niet meer, je bedoelt waarschijnlijk YouFone.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 16, 2026

Oeps. Dat van Telfort was ik glad vergeten 🙄. YouFone lijkt ook een Android TV box aan te bieden. Blijft over Solcon.