Skip to main content

Ik zou de nieuwe tv ontvanger, willen ruilen tegen mijn ontvanger die ik nu heb. Dit omdat de nieuwe ontvanger dolby atmos heeft. Maar ik kan nergens vinden hoe ik dit moet doen.

 

Een tv ontvanger omruilen gaat zomaar niet. Dat kan alleen als u verouderd Motorola model heeft. 

Welke heeft u nu? 


Welke zenders hebben dan Dolby Atmos geluid? Geen een toch?

En je moet ook een geschikte tv hebben om het middels HDMI ARC aan de geluidsinstallatie door te geven.

En als je al een geschikte tv hebt zitten dáár al de apps voor diensten in die Atmos aanbieden (bij een deel van het aanbod). O.a. biedt Netflix bij een deel van hun 4k films ook Atmos aan.


Ik heb een arcadyam hmb 2260.

Via YouTube heb je wel het dolby atmos


Je kunt Dolby Atmos alleen weergeven als je een geschikte geluidsinstallatie of soundbar hebt. En het werkt ook alleen via HDMI ARC vanaf een geschikte tv. En daar zitten ook al geschikte apps in. 

Het is niet mogelijk D. Atmos weer te geven door de ontvanger met hdmi aan de audio te verbinden en vervolgens de tv weer op de hdmi 'video out’ van de audio te verbinden. 

Dus eerst maar eens een geschikte tv (en SB bijvoorbeeld). Dan ben je er eigenlijk al.

Want KPN biedt zelf geen Atmos geluid via zenders en on demand. Alleen streamingdiensten doen dat. En die apps zijn écht veel beter in een 4k smart-tv die Atmos ondersteunt.