Skip to main content

Ik krijg binnenkort de KPN TV+ Box opgestuurd.

Na activatie heb ik daarna beschikking over de nieuwe functionaliteit.

Mijn huidige TV Box heb ik verbonden via mijn receiver en vanuit mijn receiver aan een smart-tv.

Kan ik de KPN TV+ Box ook zo weer aansluiten en blijft dan de chromecast functie in de Box en de streaming via de apps in de Box ook goed werken?

Mijn huidige TV Box heb ik verbonden via mijn receiver en vanuit mijn receiver aan een smart-tv.

Euhm…

…

Gebruikt u daarbij misschien scart kabels? Want de nieuwe box heeft alleen hdmi. En moet volgens mij rechtstreeks op de tv aangesloten worden. Iets er tussen word volgens mij niet getolereerd. 


Het kan werken, maar ook niet. Kwestie van uitproberen. In ieder geval wel de bijgeleverde hdmi kabel gebruiken. Bij een eerder gebruiker loste dit het probleem dat het niet werkte op.

Overigens is dat niet de aanbevolen route voor tv en streamingboxen. Dat is:

Box met hdmi direct op de televisie.

Televisie met hdmi ARC naar versterker. (Het kan ook optisch van tv naar versterker.)

En om radio te luisteren zonder tv aan optisch van Box naar versterker.


Overigens is dat niet de aanbevolen route voor tv en streamingboxen.

Waarom is dat niet de aanbevolen route?

Mijns inziens is die route juist de beste route en ook te prefereren mits de HDCP 2.2 handshake via die route succesvol is.


Niet vanwege vaak handshake probleem.

En als je het prettig vind als ALTIJD de versterker aan moet voor tv. Ook als je 's middags om 16:00 alleen even het tv journaal wilt zien.

Het mag best van mij. Maar de communicatie tussen ontvanger en tv (HDCP handshake) is toch wel erg vaak een issue.


Niet vanwege vaak handshake probleem.

In dit topic is er sowieso al geen probleem met de HDCP 2.2 handshake immers dan zou de huidige TV ontvanger ook tegen dat probleem aanlopen.

 

En als je het prettig vind als ALTIJD de versterker aan moet voor tv. Ook als je 's middags om 16:00 alleen even het tv journaal wilt zien.

Het mag best van mij. Maar de communicatie tussen ontvanger en tv (HDCP handshake) is toch wel erg vaak een issue.

Maar de vraag blijft dan waarom het niet de aanbevolen route zou zijn?


En moet volgens mij rechtstreeks op de tv aangesloten worden. Iets er tussen word volgens mij niet getolereerd. 

Hier een HDMI audio extractor ertussen dus het kan wel (wel HDCP 2.2 compatible)


Als het met de huidige box op deze manier werkt, @cartlusha99, dan zal het met de nieuwe TV+ Box ook wel goed gaan. Mocht je toch problemen ervaren, dan kun je het altijd nog omdraaien.

Je krijgt bij het installatiepakket ook een handleiding meegeleverd.