Skip to main content

Normaal kon je wel vooruitspoelen als je een programma opgenomen hebt. Ik kijk nu een opname van een serie van vanavond via de laptop (aflevering is ook al afgelopen), maar nu kan ik de reclame niet meer overslaan door vooruit te spoelen.

Is dat recent veranderd? Dat zou ik wel heel vervelend vinden.

Dat is niet veranderd. Maar je kan  pas ongeveer een half uur na de eindtijd de opname kijken. 

Anders krijg je 'terugkijken / begin gemist' en dan is doorspoelen niet mogelijk bij de Nederlandse commerciële zenders. 

Via de ontvanger kun je een opname al tijdens uitzending kijken. 


Dat is niet veranderd. Maar je kan  pas ongeveer een half uur na de eindtijd de opname kijken. 

Anders krijg je 'terugkijken / begin gemist' en dan is doorspoelen niet mogelijk bij de Nederlandse commerciële zenders. 

Via de ontvanger kun je een opname al tijdens uitzending kijken. 

Ik kan hier een opname die nog loopt gewoon doorspoelen.

Gister met SEAL team ik haakte na 25 min pas aan maar kon zo aardig bij komen door de pauzes die ruim 5/7 min duren door te spoelen.

Of kan het alleen op de TV+?


Helaas klopt er dan bij mij iets niet. Want ook al is er al meer dan een half uur tijd vergaan na einde van de opname, ik kan soms niet doorspoelen in de opname.

Net weer hetzelfde probleem:

Ik was een opgenomen programma aan het kijken op de laptop, programma was van 20.30 tot 21.25 uur. Pas iets van 2 uur na einde van het programma begonnen met kijken, maar toen ik tijdens de reclames wilde doorspoelen kreeg ik weer de melding te zien dat “het voor deze zender niet toegestaan is om vooruit te spoelen”. Dat is toch absurd!

 


Hmm, wel vanuit tabblad “opgeslagen” het programma geselecteerd?

https://tv.kpn.com/opgeslagen

En niet vanuit de gids???

Net nog even geprobeerd. En kan opname van rtl 4 via de schuif onderin doorspoelen dat het een lieve lust is.

Witte bolletje over de groene lijn schuiven.


Ik keek op Net5, en het was echt via de “Opname” en niet via de Gids. 

Ik weet dat het met de TV-ontvanger allemaal makkelijker gaat, maar als je al rekening houdt met de speciale regels (van een half uur na einde opname), dan zou het toch moeten werken via de laptop. 

Sowieso raar, dat er verschil is wat dat betreft. Waarom kan dit niet met de laptop net zo gaan als dat je een opgenomen serie met de TV-ontvanger kijkt?

 


(van een half uur na einde opname)

Dat is dan wel een half uur na de eindtijd zoals in de gids staat. Want de opname loopt nog 20 minuten door op die eindtijd.

Programma gidstijd vb 20:30 - 21:45

Opname loopt door tot 22:05. Pas te kijken van af ca. 22:15.

Maar ik kijk nóóit opnames op de laptop, op de bank zit het lekkerder. En het is groter; beter geluid…. Zal het vanavond wel 's even testen met de opname van Boulevard.


(van een half uur na einde opname)

Dat is dan wel een half uur na de eindtijd zoals in de gids staat. Want de opname loopt nog 20 minuten door op die eindtijd.

Programma gidstijd vb 20:30 - 21:45

Opname loopt door tot 22:05. Pas te kijken van af ca. 22:15.

Maar ik kijk nóóit opnames op de laptop, op de bank zit het lekkerder. En het is groter; beter geluid…. Zal het vanavond wel 's even testen met de opname van Boulevard.

Ik kan hier nog steeds als me opname al loopt gewoon netjes doorspoelen als ik hem kijk.

Dit doe ik regelmatig omdat sommige Series elkaar overlappen neem ik de ene op en kijk ik nog even de andere af.

En dat start ik de opname en kan ik gewoon spoelen.


We hebben het hier over gebruik op een laptop via http://tv.kpn.com @MennoG78 .

Dus niet de diw7022 of smart-tv app.


We hebben het hier over gebruik op een laptop via http://tv.kpn.com @MennoG78 .

Dus niet de diw7022 of smart-tv app.

zal eens testen


Getest 28* minuten na de eindtijd van Boulevard. *20 minuten standaard uitloop + 8 minuten extra genomen.

Af te spelen EN door te spoelen door het bolletje te verschuiven.


Dank voor het testen @PeterG

@MFMohr  Gek dat het bij jou niet lukt op de laptop. Welke internetbrowser gebruik je? Maakt het verschil als je de tijdelijke internetbestanden en cookies verwijdert? Hoe gaat het als je een andere internetbrowser test? Hoe zit het als je het op andere zenders probeert? En heb je mogelijkheid om het te testen op een ander apparaat of via de KPN TV app? 


Hallo allen,

Ik heb dat probleem ook nu nog steeds, maar ook ik wist niet dat je dat niet kon als het programma nog niet afgelopen was.

Even ter info: ik kijk met Google TV, zonder KPN kastje, televisie.

Nu heb ik toch nog een opmerking hierover:

Als ik televisie kijk op mijn tablet naar boulevard bijvoorbeeld van 18:30 tot 19:30 uur en ik start pas bijvoorbeeld om 19:00 uur.

Dan schuif ik de tijdlijn terug naar het begin en ga kijken en dan begint het reclameblok, dan schuif ik de tijdlijn gewoon voorbij de reclame en kijk ik vrolijk verder tot de volgende reclame, enz. enz.

Waarom kan ik dit niet op mijn Google TV?


Hoi @Japi54 

Net even geprobeerd op de app in mijn Samsung tv. Technisch gelijk aan die in Android-TV (en die is weer geheel gelijk aan Google-TV).

Kom ik midden in een uitzending van een commerciële zender dan kan ik zowel het bolletje (wel ff selecteren dat ie wit is) terug schuiven alsook kiezen voor de button “speel vanaf begin”.

En op de Android-TV in de slaapkamer dito.


Hoi @PeterG

Dat klopt, dat is ook goed.

Ik heb het net nog even gecontroleerd en dat doet mijn Google TV ook.

Maar als ik heb teruggespoeld naar het begin en kijk ik naar het programma, dan begint het reclameblok, kan ik niet verder spoelen met het witte bolletje.

En dat kan ik wel op het tablet ( zelfde zender en zelfde programma) en dat vind ik vreemd.

In principe is mijn tv niet meer als een groot tablet!! 


Er gelden wel andere eisen voor kijken via de smart-tv app (= televisie) als via een tablet (=/geldt als: internet).

Normaliter zou ik het even proberen via Boulevard, maar dan is er net voetbal.

Waarom op de tv niet de ontvanger? (Daar heb je er minimaal 1 van)

Hoewel ik jouw situatie vrijwel nooit heb. Ik neem “alles” op wat ik wil zien, zeker van de commerciëlen om de reclame door te spoelen.

En verder val ik zelden midden in een uitzending die ik vanaf het begin wil zien. Dan heb ik vantevoren in de gids gezien hoe laat het begint. En bij Boulevard zijn het korte onderwerpen. Daarbij heb ik zelfs lange tijd de gewoonte gehad om het gewoon vanaf 19:00 uur te gaan kijken. En het eerste deel dus nooit. Of daarna via terugkijken. Ook dan heb je geen last van de reclame natuurlijk….

Via TERUGKIJKEN (kijk vanaf begin) via de gids is doorspoelen commerciëlen ( 4 t/m 11, 19) geblokkeerd.

Ik kom zelden toe aan kijken via de smart-tv-app. Op 2 televisies zit een ontvanger. En dat is net effe mooier (beeld), geluid (dolby 5.1 ipv 2.0) en handiger met bedienen/gebruik.


Reageer