Skip to main content
Vraag

Kan ik nog terug naar vorige tv-ontvanger, want ervaar veel problemen met TV+ box

• March 2, 2026
  • 4 reacties
  • 33 keer bekeken

Ik ervaar veel problemen met mijn nieuwe TV+ box. Bovendien vind ik de menu structuur zeer vervelend. Kan ik terug naar mijn vorige tv ontvanger die ik nog niet retour heb gestuurd?

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 2, 2026

Beste ​@Dree dat kan niet meer, eenmaal over naar TV+ i.c.m. de DIW7022, moet je daar bij blijven.

Wat voor problemen ervaar je?

Herb je de DIW bekabeld of draadloos aangesloten?

Het menu is een kwestie van wennen.

Als je een andere auto koopt heb je ook een ander dashboard, daar wen je ook aan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 2, 2026

Bij de klantenservice kreeg ik ook te horen dat ik niet naar mijn oude ontvanger terug kon.

kIk vind de menu structuur uiterst vervelend. Daarnaast heb ik regelmatig een haperend of stilstaand beeld. Ik heb in mijn kennissenkring navraag gedaan en het toeval wil dat de schoonouders van mijn dochter 1 maand geleden om dezelfde reden wel terug konden naar het oude systeem.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 2, 2026

Daarnaast heb ik regelmatig een haperend of stilstaand beeld. 

Nogmaals de vraag ​@Dree heb je de DIW rechtstreeks bekabeld aan de modem/router aangesloten of anderszins?

Dat iemand anders wèl terug kon naar de oude propositie had een heel bijzondere uitzonderlijke reden is is beslist géén standaard.

Er wordt eerst van alles geprobeerd om het technisch goed te laten werken en dat een menu niet prettig overkomt is wel aan laatste reden om iets terug te draaien.

Dit ter beoordeling van de helpdesk van KPN, wat dit forum niet is.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 2, 2026

Hoe is de tv ontvanger verbonden met het modem? Rechtstreeks, via een switch, wifi, SuperWifi, ....