Skip to main content

Goedendag,

Ik zie dat er nu 4K tv ontvangers zijn bij nieuwe klanten? Kan ik die ook zo krijgen en aansluiten?

We we hebben nu no de “oude” Telfort kastjes.

Weet alleen niet of het verschil maakt?

 

Hoor het wel even.

Hallo @Big Foot 21 ,


Als bestaande klant krijg je deze ontvanger alleen na een uitbreiding van jouw zenderpakket. 

Je hebt hiervoor een abonnement nodig op het aanvullende 4K-pakket. 
Als je dat abonnement bij KPN hebt afgesloten, dan krijg je van KPN ook een 4K-ontvanger in bruikleen. Het aanvullende abonnement kost 2,50 per maand. Je moet dan ook overgestapt zijn op KPN Hussel, mocht je dat nog niet hebben. 
 

Het activeren van dit pakket kun je regelen via 0800-0402 (vanaf maandag 8.00 weer open) of misschien lukt het jou ook wel via Mijn KPN. 
 

Voor de volledigheid: Je hebt uiteraard ook een 4K-TV nodig als je ook de 4K-zenders wilt bekijken. 


 

Voor de volledigheid: Je hebt uiteraard ook een 4K-TV nodig. 

Om 4k te zien wel:maar als je tv niet 4K ondersteund werkt de ontvanger wel gewoon(m.u.v scart).Ook als je alleen bent geinteresseerd in de bluetooth functionaliteit kan je ook prima een gewone tv gebruiken.


welke ontvanger heb je nu @Big Foot 21 ?


@martijn197108 heb nog de "oude" van Telfort 


 

Voor de volledigheid: Je hebt uiteraard ook een 4K-TV nodig. 

Om 4k te zien wel:maar als je tv niet 4K ondersteund werkt de ontvanger wel gewoon(m.u.v scart).Maar als je alleen bent geinstresseert in de bluetooth functionaliteit kan je ook gewone prima een gewone tv gebruiken.

Ok @martijn197108 , Ik pas het even aan voor de volledigheid. 👍


Ok @martijn197108 , Ik pas het even aan voor de volledigheid. 👍

De spelling in mijn bericht was ook niet top dus dat heb ik ook meteen even verbeterd.


@martijn197108 heb nog de "oude" van Telfort 

Kijk op t kastje voor het model want ook Telfort had verschillende soorten net als KPN.

En zoals gezegd voor 4K moet je je abonnement upgraden


Kijk op t kastje voor het model want ook Telfort had verschillende soorten net als KPN.

En zoals gezegd voor 4K moet je je abonnement upgraden

Het kan een Vip2952,HMB2260 of een vip1853 zijn.Amino ontvangers werken sowieso niet meer volgens mij.


@martijn197108  Hmb2260


@martijn197108  Hmb2260

dat is(in mijn ogen,ik heb hem ook) een goed apparaat.Ik ben er heel erg tevreden mee.Wat is de reden dat je graag een 4K wil?


@martijn197108 ik dacht het zo. Wist niet dat het al een goed kastje was.

Als ik nu de kanalen in HD kijk. (er zijn een paar zenders) dan stopt het beeld en is verbinding verbroken.

Ik nu wel goed beeld met de standaard zenders. Voor de rest geen problemen. 


heb je een langzame ADSL verbinding?


Nee. Is alwel glasvezel. 


hmm,raar.Hoe is hij aangesloten op het modem?En welk modem heb je?


Als ik nu de kanalen in HD kijk. (er zijn een paar zenders) dan stopt het beeld en is verbinding verbroken.

Is alwel glasvezel.

Hmm, dat hoort niet helemaal. Zit er wat tussen? DVS? switch?

 

Wat 4k betreft. De HD zenders blijven HD natuurlijk. Daar zul je geen enkel verschil in merken. Er zijn slechts 3 zenders die ook in 4k te krijgen zijn: Xite, Love Nature, Insight. En ESPN UHD in …. UHD kwaliteit dus. Dat is 1080p met beeldverbeteraars als HDR o.a. (gewoon HD is in 1080i ).


Hallo @Big Foot 21 ,


Als bestaande klant krijg je deze ontvanger alleen na een uitbreiding van jouw zenderpakket. 

Je hebt hiervoor een abonnement nodig op het aanvullende 4K-pakket. 
Als je dat abonnement bij KPN hebt afgesloten, dan krijg je van KPN ook een 4K-ontvanger in bruikleen. Het aanvullende abonnement kost 2,50 per maand. Je moet dan ook overgestapt zijn op KPN Hussel, mocht je dat nog niet hebben. 
 

Het activeren van dit pakket kun je regelen via 0800-0402 (vanaf maandag 8.00 weer open) of misschien lukt het jou ook wel via Mijn KPN. 
 

Voor de volledigheid: Je hebt uiteraard ook een 4K-TV nodig als je ook de 4K-zenders wilt bekijken. 

@Big Foot 21 

Is het aanvragen van het extra zenderpakker incl. de 4K-ontvanger gelukt? 


Hallo,

Nee, heb geen extra zenderpakket nodig. 4K ontvanger ook niet (meer) nodig.


Hallo,

Nee, heb geen extra zenderpakket nodig. 4K ontvanger ook niet (meer) nodig.

OK duidelijk, dan krijg je inderdaad geen nieuwe 4K-ontvanger. 


Ik dacht dat het een vervangend kastje was anno 2021/2022 zeg maar.

Wist niet dat er een nieuw pakket of pakket uitbreiding voor moest aanschaffen.

Dus verder geen probleem. Ben blij met huidige apparatuur.

Alvast fijn weekend.