Skip to main content

Onlangs mijn Hussel abonnement met interactieve TV opgezegd bij KPN.

Afgelopen dinsdag is deze stopgezet en mijn nieuwe Ziggo abonnement ingegaan. Na een paar dagen al spijt.  Vrijdag bij KPN weer als klant aangemeld.

De volgende dag al installatiepakket ontvangen en alles geïnstalleerd. Mooi snel!

Echter kom ik er achter dat ik nu dat nieuwe TV plus heb met een andere decoder. Ik had hiervoor de Arris Arris VIP5202. De nieuwe decoder werkt niet met mijn universele afstandsbediening. Voor mij best belangrijk, ik stuur er ook andere apparaten mee aan.

Ik heb contact gehad met KPN en aangegeven dat ik dit nieuwe TV+ helemaal niks vindt. Geen fijn menu met al die apps , geen fijne guide enzovoort en dat ik graag de oude decoder (ik heb hem nog thuis) wil activeren.

Blijkbaar kan dit niet, want de oude decoder hoort bij het oude abonnement en moet terug gestuurd worden en kan niet meer geactiveerd worden. Volgens mij is het alleen ene kwestie van TV + omzetten naar het oude interactieve TV. Maar dit kan ook niet volgens KPN. Echter denk ik dat het meer niet willen is.

Is het mogelijk om zelf een decoder aan te schaffen die werkt met TV+ en een universele afstandsbediening op infra rood?

Het antwoord op die vraag gaat u hier op het forum niet krijgen. U zult het zelf moeten proberen. Besef wel dat alle tv ontvangers eigendom zijn van KPN en niet verkocht of gekocht mogen worden.


Hallo @DonnieV, ik zou zeggen, probeer het eens met de +Box. Het is vooral een kwestie van wennen. Deze nieuwe box is meer een mediaspeler ipv alleen een tv-ontvanger, maar de gids werkt toch echt bijna hetzelfde als bij de Arris.

Afstandsbediening werkt ook heel prettig. Zonde om daar een andere voor te gebruiken.

Succes met het kiezen!


Tv+ hdmi instellingen aanpassen om infrarood afstandsbediening te gebruiken.

Wat betreft al die apps en startscherm van kpn die kan je verbergen en zelf een eigen opstartscherm gebruiken ,er zijn verschillende apps voor.


Oké, hoe de HDMI aanstellingen aanpassen voor infrarood afstandsbediening? 
deze decoder werkt toch alleen met Bluetooth?


Oké, hoe de HDMI aanstellingen aanpassen voor infrarood afstandsbediening? 
deze decoder werkt toch alleen met Bluetooth?

Koppelingscode gebruiken om je tv te koppelen aan de afstandsbediening. Afstandsbediening heeft namelijk ook een infrarood gedeelte voor tv's en dergelijke.

Zie de gebruiksaanwijzing.


Oké, hoe de HDMI aanstellingen aanpassen voor infrarood afstandsbediening? 
deze decoder werkt toch alleen met Bluetooth?

Een Bluetooth verbinding maak je rechtstreeks een verbinding van afstandsbediening naar Tv+.

Met infrarood plaats je je Tv ertussen en verbinding gaat via Tv naar Tv+ 

Zowel de poorten van je Tv en Tv+ moeten elkaar toestemming geven om elkaar te mogen bedienen. 

Op Tv+ > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > Hdmi-cec > CeC Switch > Aan

Op je Tv doe je hetzelfde in instellingen cec Aan.