Skip to main content

Wij hebben een Philips TV. Nu moet ik telkens met de AB van Philips het juiste HDMI kanaal instellen. Kan ik de TV instellen op het juiste kanaal?

Als het een nieuwe ontvanger is: ik zou HDMI CEC proberen. Dan gaat het hopelijk vanzelf en hoef je de televisie niet eens meer zelf aan of uit te zetten. HDMI CEC moet je dan aanzetten in de ontvanger (in de TV+ Box vind je dat in de beeldinstellingen) en in je televisie (Philips noemt dat EasyLink, dat staat misschien al aan).

Trouwens, als je de KPN afstandsbediening goed afstemt op je televisie, dan kun je op die KPN afstandsbediening het “bron”-knopje gebruiken. Dat wordt dan via infrarood naar je televisie gestuurd. (Je ziet dan ook een rood lampje branden op de KPN afstandsbediening, in plaats van een groen lampje voor dingen die naar je KPN ontvanger gestuurd worden.)

Dat knopje een paar keer indrukken tot je het juiste HDMI kanaal hebt. Of één keer indrukken en daarna de pijltjestoetsen en OK gebruiken voor de juiste keuze. Dan heb je de Philips afstandsbediening niet nodig.

 

Bron-knopje

 


En als je de televisie alleen gebruikt voor een KPN ontvanger, dan kun je op de televisie waarschijnlijk ook instellen dat die met de laatst gebruikte bron opstart.

Dat is bij je Philips misschien Instellingen » Algemene instellingen » Inschakelgedrag » Laatste bron. Of anders soms verstopt onder Instellingen » Algemene instellingen » Vermogen en energie » Gedrag bij inschakelen » Laatste bron.


Dank, het is gelukt!!!


Reageer