Skip to main content

Goedemiddag, kan iemand mij vertellen als de Samsung remote control te gebruiken is met het nieuwe Kpn tv+ systeem ?

Dat is helaas niet het geval. Niet voldoende in ieder geval.

Als je eenmaal een zender aan hebt kom je never nooit meer bij je opnames e.d. met de Samsung afstandsbediening. Want de HOME toets daarop geeft dan het smart menu van de tv en niet meer het menu van de box.

Ook de zap knoppen van de Samsung ab werken niet op de box.

Ik kom met de Samsung ab dan niet meer in het menu (Home) van de box.

Als je echter de apps in de box gebruikt dan heb je feitelijk de afstandsbediening van de Samsung ook niet nodig. Dan kun je alles af met de kpn afstandsbediening. Één afstandsbediening dus. 

En dan ook niet die naar mijn mening onhandige zonder cijfers van Samsung.


Is dit trouwens iets wat in de toekomst door een update wel mogelijk zou zijn? Of is dit technisch niet mogelijk? Bij de oude kastjes werkte het wel prima met de one remote.


Bedankt voor je reactie Peter. Ik zal me bij dit feit neerleggen , de remote controler ziet er mooier uit maar de kpn afstandsbediening is toch iets praktischer. Alleen krijg ik nu nog wel steeds het Samsung opstartmenu eerst in beeld voordat ik de groene kpn kroon zie. Moet ik de remote eerst ontkoppelen ? ( ik weet eigenlijk niet hoe ..)). 


Dat is zoals de Samsung opstart.

Je kunt het 'smart-menu’ onderin ook uitzetten bij opstarten. Met de Samsung afstandsbediening. Maar dan staat er bovenin weer 5 seconden een balk met info als hdmi 1 , 3840x2160 e.d. bij aanzetten tv.


Ook weer gefikst Peter 👍. Weer bedankt . Wat me wel opvalt is dat nadat ik over ben gegaan op KPN tv + er vrij regelmatig geluidshaperingen plaats vinden , met name bij het inschakelen en overschakelen naar andere zenders ( lang niet allemaal ) . Ik gebruik de meegeleverde kabels. HDMI en internet. 


Veelal staat bij gebruikers met geluidsdips de uitvoer daarvan op ‘Automatisch’.

Zelf heb ik dat op Dolby Digital Plus staan en dat gaat goed.

ff uit m'n hoofd:

tandwiel → apparaat → apparaat voorkeuren → weergave en geluid → Geluid indelingen


Ik kom tot Weergave en geluid , dan de keuze uit Schermresolutie, Schermvergroting, HDMI CEC, systeemgeluiden en geavanceerde geluidsinstellingen. Ik kan geen dolby digital plus ontdekken . 


Onder geavanceerde geluidsinstelling toch? En dan indelingen selecteren.


Klopt helemaal 🙈👍. Stond op passtrough , gaat nu naar dolby digital plus. Bedankt weer tot zover kerel !!👍👍