Skip to main content

Kan ik gebruik maken van een slimme stekker om alles dat met tv kijken te maken heeft spanningsvrij te maken of alles aan te zetten. Bij Kpn Itv werkte t wel. Nu lijkt t erop dat ik niet alles aan hebben staan om dan de stekkerbuitcte zetten en andere keer weer aan.

Nu zet ik eerst op ab alle 2 uit en dan pas slimme stekker.

Ja, dat kan gewoon hoor. Ook KPN-ontvanger kan op die manier spanningloos gemaakt worden.

U kan eerst de ontvanger uitzetten, maar dat hoeft niet.


Bij mijn vriendin werkte dat niet, zij schakelt slimme stekker via Toon, en had altijd problemen met geluid. Ik heb sinds kort ook TV+ en moest vandaag, kreeg sneeuwscherm, ook diverse keren kastje van spanning afhalen. Terwijl bij ITV t wel werkte

Nu zetten we eerst op ab beiden uit en dan slimme stekker en dan werkt t wel.


Beste tuurlijk kan dat alleen start de STB iedere keer traag op.

Maar wat denk je te besparen?

dit heeft niet zoveel zin het gebruik van de STB is zeer laag.

De stekker schrijf dan af in een jaar of 10 -;)

dus ik zou zeggen niet doen

fijn weekend


Tis te zeggen, tv, dvd, soundsystem, zender voor gehoorapparaat. 't zijn de kleine dingen die 't 'm doen, vriendin ging van standaardverbruik 200 watt naar 75 en dat 24 uur lang. Ik zit op 75 eurie per maand, wel zonnepanelen en krijg jaarlijks 600 retour. Tis maar hoe je 't bekijkt


Voor 3 uur tv kijken 24 uur alles staande bij? Mij lijkt een stekker van 10 euri wat goedkopet


@Gerard IJkema

Stand-by gebruik 75 watt?

Dat geloof ik niet.

Meeste apparaten in stand-by gebruiken 0,5 watt.

De DIW7022 gebruikt 1,5 watt in stand-by. 

 

Bij mij in stand-by:

Blu-ray speler 0,5 watt

TV                   0,5 watt

DIW7022        2.5 watt (ik heb hem op snel opstarten ingesteld).

Soundbar       0,5 watt bar plus 0,5 watt sub woofer

Netgear switch  2,6 watt

 

Totaal Stand-by: 7,1 watt

Stel 24 uur stand-by bij (1 Kwh (kilowattuur) is 1000 wattuur):

€ 0,25 per Kwh € 0,04

€ 0,50 per Kwh  € 0,08

€ 0,70 per Kwh  € 0,11

Ze staan natuurlijk veel korter dan 24 uur stand-by.😉😊

En bij € 0,50 per Kwh en 24 uur stand-by € 0,08 per dag, dat is niets. De vaatwasser, wasmachine, koelkast, etc. verbruiken veel en veel meer. 

 

Wij koken op inductie, dat is ongeveer 100 a 150 Kwh per jaar.

Koelkast ongeveer 150 a 300 Kwh per jaar (afhankelijk van model en grootte. 

 

Wij hebben zonnepanelen, dus merken we er niets van.

 

Alvast een heel fijn weekend. 


75 watt gemiddeld standaardverbruik zonder extra's, dus alle apparaten staande bij, je kan rekenen wat je wilt maar 24 uur staande bij voor 3 uur tv kijken lijkt me sowieso niet logisch


75 watt gemiddeld standaardverbruik zonder extra's, dus alle apparaten staande bij, je kan rekenen wat je wilt maar 24 uur staande bij voor 3 uur tv kijken lijkt me sowieso niet logisch

 

75 watt stand-by?

Ik heb 7,1 watt zoals je in mijn berekening zag.

 

Ik ben benieuwd welke apparaten u heeft en hoeveel deze stand-by per apparaat verbruiken.


7watt×24 uur×365 dagen is 61 kwh, per jaar, lijkt me toch weggegooid geld, komt tv, dvd,soudsystem en voor ons gehoorzaken nog bij 


Zo mag je niet rekenen.

 

7 watt is het vermogen dat de apparaten samen verbruiken.

 

Als je dit met tijd vermenigvuldigd, dan is het energie en dat wordt uitgedrukt in wh (watt uur) of Kwh (kilowattuur)

En 7 watt is ongeveer € 0,08 per dag als dat 24 uur continue aanstaat bij € 0,50 per Kwh (meestal is dat lager). 

 

Hoe duur is jouw slimme stekker?


15 eurie stekker, 0,50 per.kwh, op jaarbasis 15 euri, dus in 1 jaar eruit. Maar als jij niet en ik wel op de kleintjes let, het zij zo


Maar terug naar topic: kan e.e.a. op een slimme stekker?


Ja.