Skip to main content

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om TV te kijken via een app op de andere smart TV's die ik heb bij een KPN TV+ abonnement.

Dit zodat ik mijn NL-ziet abonnement niet meer nodig zou hebben.

Dat kan, maar alleen thuis. Niet op de boot. 


Buiten je eigen internet verbinding is alleen de app in smartphone, tablet en de website http://tv.kpn.com te gebruiken. 

De app IN een smart-tv of streaming apparaat kan alleen via je aansluiting thuis gebruikt worden. Dus niet op de boot.

Zelf gebruik ik …. NLziet op de tv op mijn vakantie adres.

Wil ik elders mijn KPN televisie abonnement op een televisie gebruiken dan doe ik dat door de laptop met hdmi met die tv te verbinden. Laptop dan via lokale wifi of het wifi-Hotspot van de mobiele telefoon.


Als je thuis een VPN server hebt staan en een Android-TV of Google-TV gebruikt dan is het goed mogelijk om de smart-TV app buitenshuis te gebruiken.

Mijn zoon gebruikt op zijn studentenkamer een Chromecast Google-TV met de smart-TV app. Op die Chromecast Google-TV is ook de app VPN Cliënt Pro geïnstalleerd en die zet automatisch een OpenVPN verbinding op met de VPN server op mijn Synology NAS thuis zodra de Chromecast aangezet wordt. Ik laat de communicatie van de smart-TV app en Netflix via die VPN verbinding lopen zodat het TV platform van KPN en Netflix dat apparaat zien alsof het bij mij thuis staat.


als ik het goed begrijp is er geen mogelijkheid om een tv pakket aan te schaffen die ik b.v. stream naar de tv op mijn boot ? dan moet ik dus digitenne aanschaffen ?

 


als ik het goed begrijp is er geen mogelijkheid om een tv pakket aan te schaffen die ik b.v. stream naar de tv op mijn boot ? dan moet ik dus digitenne aanschaffen ?

Als jij een unlimited data abonnement hebt op jouw mobiele telefoon dan kan je op de boot prima casten naar een Android/Google TV of een Chromecast mits je een goede 4G verbinding hebt.