Skip to main content

Ik heb de tv box achter mijn tv geplakt en die wil ik elke keer heel plat tegen de muur aanduwen. Echter heeft de box een flinke stroomadapter. Ik wil proberen om de box via een usb aansluiting van de tv van stroom te voorzien. Is dat ook mogelijk en wat voor een kabel heb ik dan nodig? Of is er ook een kleinere adapter?

Die adapter zit toch niet achter je tv? Of zit er een stopcontact pal achter je tv? Je spreekt van de tv ontvanger achter de tv.

Welke is dat? De Arris vip5202? Of de Arcadyan hmb2260 danwel de Arris vip2952.

KPN zelf levert niets anders dan die adapter. Die is 12 volt.

Via usb kan niet, dat is maar 5 volt.

 

Oplossingen:

de ontvanger helemaal niét achter de tv, maar met een lange(re) hdmi kabel verbinden.

Of

Is het een Samsung, LG, Sony, Philips of TCL van 2016 of jonger kan je de KPN TV app erin gebruiken.

Of

Een '’ontvanger'’ wel met usb kan bv de ‘Chromecast met Google-TV’ zijn. Of de Xiaomi MI stick. Beiden kan je de  KPN TV app op zetten. Dan heb je zelfs geen netwerkkabel nodig! (wifi)


Hoi Peter, ja hij zit achter de tv. De bedoeling is om geen snoeren te zien. Er zit een stopcontact achter de tv maar de adapter is zo groot dat de tv niet tegen de muur aan kan. Vandaar dat ik me afvroeg of ik het via de tv met stroom kon voorzien. Ik heb een Arris vp 2952. Ik heb wel een chromecast maar verlies ik dan niet de mogelijkheden om stop te  zetten en op te nemen?


De opnameservers werken op iTV abonnementsnummer. Met chromecast kun je ook over je opnames beschikken. Overal waar(mee) je kijkt op je abonnement kun je dus over je opnames beschikken.

Oh ja, als je een tv niet ouder dan bouwjaar 2016 van Samsung, LG, Sony, Philips of TCL hebt of koopt zit daar de KPN iTV app al in! Of kun je 'm downloaden uit de app store.😉

Echter:

Via de app kan je de Duitse zenders niet kijken (opnames ook niet).

Via de app kan je wel BBC First kijken en opnamen inplannen maar die opnamen niet kijken.

Op de hoofdtv (woonkamer) is voor álle mogelijkheden (en het mooiste beeld; zeker met glasvezel) wel de losse ontvanger te prefereren. Er is altijd wel iets te vinden voor het ontvangertje. Een tafeltje onder de tv. Wat ik regelmatig tegenkom bij tv's aan de wand is een klein plankje erboven met de ontvanger erop.

Snoeren horen bij elektrische apparaten.

Enfin, hoe je de zenders er ook op gaat toveren

Hang je de tv niet te hoog of te laag op? Beste is de horizontale middellijn gelijk aan ooghoogte (van af de kijkhoogte dus). Ik kom echt 9 van de 10 keer (te) hoog opgehangen tv's tegen. Of je krijgt last van je nek of je moet te veel onderuit zakken op de bank om te kijken.

Een tv boven de haard hangt vrijwel áltijd te hoog. En is nog lelijk ook n.m.m.


Bedankt voor je duidelijke antwoord