Skip to main content

Om toch een (beetje) stroom te besparen overweeg ik om alle (oplaad) adapters voor telefoons, de twee repeaters en mijn twee Tv-ontvangers 's nachts uit te schakelen. Is dit, als het gaat om de beide Tv-ontvangers, wel verstandig? En in welke modes starten deze weer op als de spanning terugkomt? Als een 'frisse start' een 'herstart' of één van de andere opties?  

Kortom, is het verstandig de moeite waard?

Egbert

Hallo @meppelinke,

Als je de ontvanger uitzet qua stroom dan zal deze gewoon bij stroom een herstart gaan doen. Je verliest daardoor verder niks. De 5202 heb ik zelf gewoon altijd stroomloos en het duurt een seconden of 10/15 voordat deze is opgestart. 

Je kan ook kiezen voor de ECO modus in ontvangers, deze zetten de ontvangers in een diepe slaap om het stroomverbruik zo laag mogelijk te houden, bij de 5202 rond de 0.3w.

Houd er rekening mee dat in de beide gevallen software updates niet doorkomen. Het kan dus gebeuren dat je eens per maand wat meer tijd kwijt bent aan het opstarten van de ontvanger. 


Je kunt het doen @meppelinke 
Er is niets op tegen, alleen dan duurt het opstarten elke keer weer langer.
En 's nachts wordt er vaak een update binnengehaald en dan krijg je die niet meer, of gaat hij 's morgens vroeg nog een update binnenhalen en dan duurt het opstarten wel erg lang.
Maar schadelijk is het niet.


Ik heb de HMB2260 en ik schakel al jaren de ontvanger 's nachts uit. Geen enkel probleem.

Opstarten na inschakelen duurt normaliter enkele minuten, alleen als er een software update is dan duurt het wat langer.


Dank @Chrizziey , @huistijger en @MinneH. Ik ga de ontvangers 's nachts van spanning halen. Iets langer opstarten in de morgen is geen probleem en eventuele updates komen dan gewoon binnen.