Skip to main content
Beantwoord

Kan ik tv-ontvanger zonder wifi aansluiten op Fritz Repeater 2400?

• 31 januari 2025
  • 15 reacties
  • 156 keer bekeken

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Zomaar een nieuwsgierige vraag: Kan je een wifi loze TV ontvanger via een Fritz Repeater 2400 via LAN kabel opnemen in een wifi (mesh) situatie? 

Beste antwoord door driemaster

driemaster schreef:
Rowi. schreef:

Als die repeaters igmp ondersteunen zie ik geen belemmering.

Volgens de help informatie op AVM pagina’s ondersteunen alle FRITZ repeaters multicast doorgifte. Dus dan ga ik ervan uit, dat dat kan. Thanks.

TDN schreef:

@driemaster Niet vergeten de Fritzbox zelfs ook multicast doorgifte te activeren. Onder Wifi-instelling "Wi-Fi-overdracht optimaliseren voor live-tv”.

@TDN  Goede tip! Thanks. 

Bekijk origineel

15 reacties

• 794 reacties
  • 1 februari 2025

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 940 reacties
  • 1 februari 2025
Rowi. schreef:

Volgens de help informatie op AVM pagina’s ondersteunen alle FRITZ repeaters multicast doorgifte. Dus dan ga ik ervan uit, dat dat kan. Thanks.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3519 reacties
  • 1 februari 2025

@driemaster Niet vergeten de Fritzbox zelfs ook multicast doorgifte te activeren. Onder Wifi-instelling "Wi-Fi-overdracht optimaliseren voor live-tv”.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 940 reacties
  • Antwoord
  • 1 februari 2025
driemaster schreef:
Rowi. schreef:

TDN schreef:

@TDN  Goede tip! Thanks. 

• 794 reacties
  • 1 februari 2025

Je bedoelt toch een TV ontvanger bekabeld aansluiten op de repeater? En de repeater zelf is dan enkel via wifi verbonden met de rest van het netwerk?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 940 reacties
  • 1 februari 2025

@Rowi. Yep, dat bedoelde ik. Inmiddels heb ik al, via TDN en de helppagina’s van AVM, meer informatie gekregen. Thanks.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 1 februari 2025

Ik heb dit ooit via de 1750e repeater gedaan. Het werkt tot het mis gaat. Je moet dan echt een hele goede verbinding hebben, dus geen dikke betonvloer ertussen of een ander mesh punt. Wat soms gebeurde was dat multicast de wifi vol bleef blazen terwijl de Arris box errors gaf. Blij dat ik het na jaren toch bekabeld heb.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 940 reacties
  • 1 februari 2025

@richard4353 Dank voor je bericht. Inderdaad heb ik de 1750e reeds in gebruik, tot volle tevredenheid. Ik heb echter nog geen TV abo via KPN, voor mij moverende redenen.

Van nature ben ik gewoon nieuwsgierig of er dingen kunnen, die in mijn gedachten zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3519 reacties
  • 1 februari 2025
driemaster schreef:

@richard4353 Dank voor je bericht. Inderdaad heb ik de 1750e reeds in gebruik, tot volle tevredenheid. Ik heb echter nog geen TV abo via KPN, voor mij moverende redenen.

Als multicast niet werkt, heeft meest de oorzaak dat in huis meerdere apparaten de ook multicast gebruiken en elkaar storen. B.v. Sonos Speakers, Google Home apparaten en SMA omvormer. Je kan het zelfs uitzoeken naar de advies van AVM

Multicast-interferentiebronnen opsporen en uitschakelen

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 940 reacties
  • 1 februari 2025

@TDN Dank voor deze extra informatie. ‘k Ben van een generatie die de lampen nog gewoon met een ‘muurschakelaar’ bedient… hier ook geen zonnepanelen of i.d., echter wél Sonos speakertjes. 

Ik neem dit allemaal mee in mijn besluitvorming… 🤣😜

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28435 reacties
  • 3 februari 2025

Mooi topic dit. Leuk om te zien hoe jullie elkaar aanvullen en we er zo allemaal wijzer van worden.

• 13287 reacties
  • 3 februari 2025
driemaster schreef:

Zomaar een nieuwsgierige vraag: Kan je een wifi loze TV ontvanger via een Fritz Repeater 2400 via LAN kabel opnemen in een wifi (mesh) situatie? 

Een Wi-Fi-loze ontvanger? Hierboven lees ik dat je nog geen tv van kpn hebt. Als je dat gaat bestellen krijg je tegenwoordig tv+ en die ontvangers hebben wel Wi-Fi. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 940 reacties
  • 3 februari 2025

Daar heb je wel gelijk in, ware het niet dat in een ander draadje iemand sprak over het bestellen van TV bij XS4ALL, waar ik ook onder val, een ‘wifi loze’ TV ontvanger wordt gegeven… bovendien heb ik (nog) geen glas, maar da’s een heel verhaal wat ik nog weleens deel als het zover is...

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28435 reacties
  • 5 februari 2025

Was altijd wel zo, maar sinds kort kun je ook bij een XS4ALL type abonnement TV+ bestellen. Zowel toevoegen, als je nu nog geen tv hebt, maar ook wijzigen. Waarbij je de huidige interactieve TV kunt omzetten naar TV+. Mits je buiten contract bent, maar dat verwacht ik wel. En dan krijg je dus de TV+ Box die wel via wifi verbonden kan worden, ​@driemaster.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 940 reacties
  • 5 februari 2025

@Erik van KPN Thanks! ‘k Ben weer een stukje wijzer geworden. 😜

Reageer