Skip to main content

Is het al mogelijk de YouTube app uit het menu te verwijderen. Hier een kleine man die echt ongepaste dingen kan zien (ook met beperkte modus)

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Kom op KPN! Regel dat


Hoi @Elvira M . Helaas is die optie er niet en ik zie ook nergens plannen om dit te implementeren. :-(


Jammer! Niet echt over nagedacht door kpn! Dank voor je reactie iig. 


Hoi @Elvira M . Helaas is die optie er niet en ik zie ook nergens plannen om dit te implementeren. :-(

Beste Erwin, ok helder. En wat ga je/KPN hier vervolgens aan doen?


Hoi @Elvira M . Helaas is die optie er niet en ik zie ook nergens plannen om dit te implementeren. :-(

Beste Erwin, ok helder. En wat ga je/KPN hier vervolgens aan doen?

Volgens mij zegt hij dat al: niets.


@Elvira M & @Dirk Prinsen Het is heel simpel YouTube hoort bij de standaard apps die geïnstalleerd zijn op het TV kastje. Komt nog bij niemand verplicht jouw die apps te gebruiken. Gaan jullie bij Samsung ook klagen dat er apps geïnstalleerd staan bij een smart TV lijkt me ook niet.


Van Samsung weet je dat je troep koopt. Van KPN mag je wel iets meer verwachten. Hele punt is dat je niet 24/7 bij jonge kinderen kunt zijn om te controleren wat zij aan doen zijn. Later krijgen ze nog genoeg bagger te verwerken. Laat ze nog even kind zijn als ze jaar of 4-5 oud zijn.


Kinderslot instellen in YouTube:

In YouTube bestaat er een optie om restricted mode (beperkte weergave) te kiezen. 
Dit kan op VIP5202, maar ook op VIP2952 en HMB2260.

Omschrijving van de beperkte weergave modus:

“De beperkte modus is een optionele instelling die je op YouTube kunt gebruiken om mogelijk niet-gezinsvriendelijke content weg te filteren die je liever niet ziet of die je niet geschikt vindt voor anderen die je apparaat gebruiken.”

De beperkte modus van YouTube gebruikt allerlei middelen om de niet-gezinsvriendelijke inhoud, zoals YouTube het zelf noemt, op te sporen en te filteren.
Dit doen ze door onder andere te filteren op titel, beschrijving en data van video’s.
Daarnaast kijken ze naar beoordelingen en leeftijdsbeperkingen bij een filmpje.
De beperkte modus is in alle talen beschikbaar.

Beperkte modus inschakelen:

Na het openen van YouTube roep je met de 'linkerpijl toets' (<) het menu van YouTube op. 
Navigeer naar Instellingen met de pijltjes toetsen en klik 'OK toets' om instellingen in te gaan. 
Navigeer naar Beperkte modus met de pijltjes toetsen en klik 'OK toets' om de modus instellingen in te gaan.
Selecteer 'Aan' om beperkte modus in te schakelen.

 

 

 


Bekend met beperkte modus. Werkt niet goed genoeg. Maar even, KPN moet toch heel eenvoudig een optie app aan/uit kunnen toevoegen aan menu?


Ha iedereen! De optie die @Dragons aandraagt, is de beste optie mijns inziens! Ik heb zelf jonge kinderen en weet hoe ze op vroege leeftijd al heel snel uitvogelen hoe alles werkt. Gelukkig weten ze ook wat de consequentie is (schermverbod) als ze dit zonder toestemming doen:sweat_smile: . Het probleem was hier dus snel niet meer aan de orde. We geven jullie verzoek door, maar ik ga er niet vanuit dat we dit op korte termijn aanpassen. Zoals Dragons aangeeft is dit gewoon onderdeel van de ontvanger. 


Zelf je kinderen in de gaten houden kan heden ten dage ook nog steeds. Ze domweg voor de tv planten met de afstandsbediening is niet de meest intelligente wijze om je kind op te voeden. Dat moet je zelf doen en niet overlaten aan onderwijs, overheid of kpn, Google en Apple. Jij bepaalt wat je kinderen zien of zelfs maar dóén.


@HGD dat ben ik zeker met je eens. Echter, in Corona tijd en beide ouders aan het werk blijkt de praktijk wat weerbarstiger.

@Marcia_ Snap dat er commerciële deal aan de orde is tussen kpn en YouTube, maar hoop dat jullie ook begrijpen dat de beperkte modus niet goed genoeg werkt. Wil gewoon de keuze hebben om app aan of uit te zetten. That’s it.


Vind het zowiezo walgelijk dat alleen youtube mogelijk is en geen youtube kids. Ook dat het verwijderen van deze zwaar gecensureerde reclame bom onmogelijk is vind ik wel heel vreemd, een beetje it-er zou dit makkelijk voor elkaar kunnen maken.

En als je al youtube draait, zet er dan een add blocker op. Maar kon zal wel flink gesponsord worden door youtube gezien de onwil van kpn om hier actie in te ondernemen


Vind het zowiezo walgelijk dat alleen youtube mogelijk is en geen youtube kids. Ook dat het verwijderen van deze zwaar gecensureerde reclame bom onmogelijk is vind ik wel heel vreemd, een beetje it-er zou dit makkelijk voor elkaar kunnen maken.

En als je al youtube draait, zet er dan een add blocker op. Maar kon zal wel flink gesponsord worden door youtube gezien de onwil van kpn om hier actie in te ondernemen

Zolang mensen YouTube massaal kijken moet daar ook voor betaald worden of bekostigd door reclame. Je kunt kpn niet verantwoordelijk houden dat zij een YouTube app op de decoder zetten die veel mensen gebruiken.