Skip to main content

Ook KPN glas. Wilde graag even opgenomen wedstrijden terug kijken. Dit opgenomen met de normale glas zenders 6xx maar begrijp nu dat dat een grote fout is geweest. Echt balen en niets aan te doen blijkt. 

 

Ontvanger terug zetten naar lage resolutie sd hd zenders is geen optie, daar betaal ik geen 4k pakket voor.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi mva, welkom terug! Het is zeker geen fout om opnames te maken van de glaszenders! De opnames werken gewoon en je kunt ze ook zeker terugkijken. Het enige dat niet kan, is deze opnames bekijken via de interactieve tv app of website. Als je dan ook een opname maakt specifiek met de bedoeling om het via app of website terug te kijken, maak dan de opname van de gewone zenders. Deze zijn HD en gewoon beschikbaar naast de Glaszenders. Je hoeft niets ‘terug te zetten’ daarvoor. En die opnames zijn dan wel op alle apparaten te bekijken.

 

Het 4K pakket is trouwens niet nodig om de Glaszenders te ontvangen, die krijg je standaard gewoon omdat je glasvezel hebt. Het 4K pakket geeft je alleen extra de toegang tot de 4K zenders. 


Ik vraag hier al zeer lange tijd om maar helaas lijkt KPN het probleem maar niet in te willen zien en er aandacht aan te willen besteden.

Eigenlijk heel vreemd want ik kan nog steeds 98% van mijn opnames niet terugkijken via de app en ik ben, zoals uit dit topic blijkt, niet de enige.

 

Zie ook dit topic en dit bericht.


Als je dan ook een opname maakt specifiek met de bedoeling om het via app of website terug te kijken, maak dan de opname van de gewone zenders. Deze zijn HD en gewoon beschikbaar naast de Glaszenders. Je hoeft niets ‘terug te zetten’ daarvoor. En die opnames zijn dan wel op alle apparaten te bekijken.

Dit is zo de omgekeerde wereld, doe er nu toch eindelijk eens iets aan!!! @Erik_?!

Ik weet toch niet van te voren of ik een opname via een TV ontvanger of via de iTV app wil terugkijken. Moet ik dan elke opname maar dubbel inplannen en ben ik dan twee keer zo snel door mijn 200 uur heen. Daar komt bij dat ik de zenders 1 t/m 10 verborgen heb omdat daarvoor de zenders 661 t/m 670 zijn.

Wanneer komt nu eindelijk eens vaart in HD-"Glas" op 1 en hoe kan ik zorgen dat dat project wat prioriteit gaat krijgen. KPN zet toch weer vol in op glas ... welnu, zorg hier dan ook eindelijk eens voor.


 

Wanneer komt nu eindelijk eens vaart in HD-"Glas" op 1 en hoe kan ik zorgen dat dat project wat prioriteit gaat krijgen. KPN zet toch weer vol in op glas ... welnu, zorg hier dan ook eindelijk eens voor.

Bovenstaand ondersteun ik ook, Komt er nog bij, waarom niet alle zenders op HDGlas kunnen.


Ik weet toch niet van te voren of ik een opname via een TV ontvanger of via de iTV app wil terugkijken. Moet ik dan elke opname maar dubbel inplannen en ben ik dan twee keer zo snel door mijn 200 uur heen. Daar komt bij dat ik de zenders 1 t/m 10 verborgen heb omdat daarvoor de zenders 661 t/m 670 zijn.

Wanneer komt nu eindelijk eens vaart in HD-"Glas" op 1 en hoe kan ik zorgen dat dat project wat prioriteit gaat krijgen. KPN zet toch weer vol in op glas ... welnu, zorg hier dan ook eindelijk eens voor.

 

Over HD-Glas vanaf 1 valt op dit moment nog niets te zeggen, meer informatie dan wat we al eerder aangegeven hebben, hebben we niet. Zodra we daar iets mee gaan doen laten we het natuurlijk weten. Maar tot die tijd is het helaas afwachten.

Het argument omtrent opnemen is natuurlijk steekhoudend, maar ook daar kan ik niets anders van maken. 


Erik_ schreef:

Het argument omtrent opnemen is natuurlijk steekhoudend, maar ook daar kan ik niets anders van maken.

En ik zal elk topic dat hierover gaat blijven aangrijpen om druk op de ketel te houden. :wink:

Jullie zijn als moderators natuurlijk volstrekt afhankelijk van de prioriteitstelling van de betrokken afdeling(en). Het enige wat ik hoop is dat jullie deze signalen blijven doorgeven want ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat deze situatie maar blijft voortbestaan en al helemaal nu KPN duidelijk de kwartjes weer gelegd heeft op het uitrollen van glasvezel.

En het ergste is nog wel dat ik weet dat als ik een HD-"Glas" opname inplan op de TV ontvanger ook de HD variant en de SD variant vastgelegd worden, zelfs zonder dat HD-"Glas" op 1 actief is. Dit wordt ook keurig weergegeven in de iTV app. In het onderstaande voorbeeld is "Per seconde wijzer" ingepland op de HD-"Glas" zender 662.

In een ver verleden werden die opnames door een bug ook apart getoond op de TV ontvanger. Zie onderstaand screenshot. 

Het enige waar ik om vraag is om die HD / SD opname ook beschikbaar te stellen in de app.