Skip to main content

ik zou het handig vinden als er een serie op de tv is dat er in de info balk al staat welk seizoen en welke aflevering wordt uitgezonden nu moet je twee keer op de gele knop drukken dan naar meer afleveringen en dan gaan zoeken welke datum en tijd het is om dit te achterhalen of doe ik iets verkeerd.??? 😂 

alvast bedankt 👍 👍 👍 

Dat kan alleen in de guide.

Open de gids (guide) en ga naar het programma en klik op het programma.

Bovenin zie je dan heel veel informatie.😉

 

De info balk is alleen voor wat algemene informatie.

Als je daar teveel inzet, dan wordt het onoverzichtelijk.


Toch zou het een welkome toevoeging zijn wat mij betreft. Het hoeft ook maar weinig ruimte in beslag te nemen, voorbeeld: S1 A3.


Aan bovenstaande zat ik ook te denken Katana 321

je was me net voor S1 A3 zou al voldoende zijn


Die behoefte herken ik zeker, het is mij vaak een raadsel of het om een nieuwe aflevering of serie gaat.
Maar, KPN geeft de aangeleverde informatie alleen door dus deze vraag zou bij het betreffende station (zender) neergelegd moeten worden.

Alhoewel het wel zo is dat de EPG per verspreider (kabelnet ed) verschilt, het wordt dus ergens bewerkt.


---
Maar, KPN geeft de aangeleverde informatie alleen door dus deze vraag zou bij het betreffende station (zender) neergelegd moeten worden.

Alhoewel het wel zo is dat de EPG per verspreider (kabelnet ed) verschilt, het wordt dus ergens bewerkt.

Ik denk dat dit echt bij kpn ligt. Immers, die info is bekend want anders zou het niet in de gids vermeld kunnen worden.

Hopelijk kan kpn het verzoek van TS inwilligen. 


O, aha, misschien reageerde ik iets te algemeen of te snel :/

Maar bij veel programma’s is aflevering-seizoen helemaal niet beschikbaar of ?

Kun je een voorbeeld noemen van een programma waar bij de informatie wel (via de gids) beschikbaar is.


---

Kun je een voorbeeld noemen van een programma waar bij de informatie wel (via de gids) beschikbaar is.

Dat is bij veel programma's het geval: bijv. Journaal, Buitenhof, De Mooiste Wegen, en nog veel meer.


Hebben we het nog over hetzelfde ?

Het journaal heeft toch geen aflevering-seizoen aanduiding ?


het staat volgens mij bij geen 1 serie NCIS smeris enz enz


Hebben we het nog over hetzelfde ?

Het journaal heeft toch geen aflevering-seizoen aanduiding ?

Volgens mij hebben we het over hetzelfde. Want het journaal dat ik nu zit te kijken heeft in de gids: Seizoen 2023 - Aflevering 3.

Of bedoel jij dan iets anders?


vandaag was er weer bijvoorbeeld

Familie Gillis: massa is kassa

staat in de info balk 

dan moet je weer naar tv gids om te kijken welke serie en aflevering het is 

overegens zou ik het ook handiger vinden als ik op de OK knop druk de info vind inplaats 

de zender waar ik op zit of moet ik hier weer een ander topic voor maken ??????


Hebben we het nog over hetzelfde ?

Het journaal heeft toch geen aflevering-seizoen aanduiding ?

Volgens mij hebben we het over hetzelfde.

Dat weet ik niet helemaal eigenlijk

Het zou mooi zijn als elk programma een uniek kenmerk zou hebben, maar dat is ook zo dus ?

Want het journaal dat ik nu zit te kijken heeft in de gids: Seizoen 2023 - Aflevering 3.

Dat is dan toch wel weer vreemd, niet eenduidig, er zijn immers al veel meer journaals geweest dit jaar

Of bedoel jij dan iets anders?

Ik heb het voornamelijk over documentaires (ook op niet-NPO) die eindeloos herhaald worden en ik dan niet op tijd in de gaten krijg dat er een nieuwe serie is.

Dan wel, ik mis de eerste uitzending maar kan er niet achter komen wanneer die aflevering wordt herhaald of wanneer er dan na vele herhalingen in de week (nachten) weer de eerstvolgende nieuwe aflevering is.

Nu ja, luxeproblemen, maar toch.


Sommige vinden het puur ouderwets en milieu onvriendelijk.

Wij hebben nog een papieren tv gids (Veronica) en daar kan je dit soort informatie heel erg snel in vinden en zien.😉

 

P.S.

Maak je niet bezorgt, wij zijn heus wel milieu vriendelijk.

Sinds een paar jaar geen papieren krant meer, alleen digitaal. En dat scheelt heel erg veel papier. 😉😊

 

Maar ik ben het er ook mee eens, dat bijvoorbeeld S3A2 er makkelijk bij moet kunnen staan in de infobalk en ook best handig kan zijn. 


Hallo @Marco van O. zou een mooie toevoeging zijn. Ik geef je suggestie/wens door aan de ontwikkelaars. 


Update hierover, @Marco van O.. De infobalk is al vrij vol met tekst en iconen. En we willen dat liever niet nog voller maken. Vooral ook als je bedenkt dat er series zijn met een lange titel, en/of series met heel veel seizoenen en afleveringen. Dan wordt het erg druk. Ook is het een wens die we eigenlijk nog niet eerder hebben gezien. Dus daar gaan we nu geen aanpassingen in doen. 


Dit had je al een keer gemeld Erik_ geeft niet ik vind het alleen heel onduidelijk aan gegeven bij de KPN

want bij de INFO wordt het ook niet altijd vermeld

maar als niemand anders hier overvalt zal het aan mij liggen vind het ook bijvoorbeeld niet handig dat als je op de OK knop drukt geen Info krijgt nu verschijnd daar het kanaal waar je op zit maar zal moeten wennen