Skip to main content

Zojuist de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN glasvezel.

Aansluiting Ziggo zat achter de tv. Aansluiting Kpn moet vanuit de meterkast. Geen mogelijkheid om eenvoudig utp kabels te trekken.

Is er een draadloze optie waarmee ik de ontvangers aan kan sluiten?

Dat kan met een draadloze verbindingset: 80 euro. Maar werking niet gegarandeerd. Als het niet werkt, dan heeft u gewoon pech. KPN kan er dan niets aan doen. Als het niet werkt en u wilt dat er een monteur bij komt kijken, dan moet u die betalen. Het kan dat het nu werkt, maar over 2 maanden opeens niet meer.

Een andere optie is SuperWiFi's. U kunt de tv ontvanger aansluiten op een draadloze SuperWiFi. Maar ook daarvan is de werking niet gegarandeerd. 

Denk toch nog eens na over een kabel. Misschien onder heen via de kruipruimte ofzo. Dat is de meest betrouwbare oplossing.


Hoi @RsKpn . Welkom op het forum.

Wij zijn fan van kabels 😉.  Je kunt proberen om het met draadloze verbindingsets aan te sluiten. Ik zou de bonnetjes wel goed bewaren. Mocht het niet goed werken kun je die weer inleveren. 

Kabels zou het mooiste zijn. Dan heb je altijd een stabiele verbinding. 


Als die Ziggo kabel ook vanuit de meterkast komt en naar een inbouwdoos in de muur achter de tv loopt, zou ik die kabel vervangen door een utp-kabel voor het kpn-ontvanger.


Dank voor de antwoorden. Bijzonder dat er iets verkocht wordt wat misschien wel eens kan werken.

Ik heb inmiddels een kabel getrokken en voor de 2e tv voldoet de app wel. 


Dank voor de antwoorden. Bijzonder dat er iets verkocht wordt wat misschien wel eens kan werken.

Dat snap ik.  Het heeft met vraag en aanbod te maken.

De KPN monteurs kwamen op telkens meer adressen waar klanten absoluut geen kabels wilden.  Dan moeten we als provider een alternatief bieden. Het werkt in veel gevallen ook goed maar de voorkeur gaat altijd uit naar een kabel.Â