Skip to main content

Kan KPN mij zsm kosteloos 2 Comfort+ afstandsbediening toesturen?

  • 11 September 2024
  • 13 reacties
  • 142 keer bekeken

Fijn dat er na jaren een oplossing is. Maar hoe bestel ik de zwarte afstandsbedieningen? Er staat dat deze €15 per stuk kosten. Voorheen kon je gratis de witte bijbestellen. Daar heb ik nu met kpn tv+ dus niets meer aan omdat die onbruikbaar zijn geworden i.c.m. tv+.

Verwacht daarom z.s.m. tenminste een (het liefst twee) zwarte afstandsbedieningen kosteloos opgestuurd (in mijn profiel staan de gegevens). 

Anders is kpn tv+ voor mij niet geschikt en kan het abonnement wat vandaag is ingegaan beter geannuleerd worden en kan de hele handel retour gestuurd worden. Deze handelswijze is namelijk totaal niet servicegericht. B.v.d.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt morigineel topic]

verwacht z.s.m. twee zwarte afstandsbedieningen kosteloos opgestuurd. anders kan het abonnement wat vandaag is ingegaan weer lekker retour.

Waarom zou KPN twee afstandsbedieningen moeten leveren? Stuur je je televisies ook retour omdat je er maar eentje bijkrijgt?

Of bedoel je dat je bij je oudere ontvangers onterecht gratis vervangende afstandsbedieningen aangevraagd hebt, terwijl de originele het nog gewoon deden?


verwacht z.s.m. twee zwarte afstandsbedieningen kosteloos opgestuurd. anders kan het abonnement wat vandaag is ingegaan weer lekker retour.

Waarom zou KPN twee afstandsbedieningen moeten leveren? Stuur je je televisies ook retour omdat je er maar eentje bijkrijgt?

Of bedoel je dat je bij je oudere ontvangers onterecht gratis vervangende afstandsbedieningen aangevraagd hebt, terwijl de originele het nog gewoon deden?

Niet zo brutaal Arjan. Waarom zou ik TVs retour sturen? Deze use case staat hier totaal los van. TV kijken moet met de KPN afstandsbediening (de app is geen optie). TCL levert overigens gewoon twee afstandsbedieningen bij TVs.

Ik geef volgens mij alleen aan dat die witte gratis besteld konden worden. Hoe ik er zelf aan kom is doordat KPN om de paar jaar kosteloos nieuwe tv decoders opstuurt met afstandsbedieningen, daarbij genoeg familieleden die er een over hebben. Waarom ik hier aan u verantwoording moet afleggen is natuurlijk van de zotte.

Gebruik daardoor tegenwoordig totaal 3 afstandsbedieningen voor gebruiksgemak, wat dus met de KPN tv+ box alleen kan door €30 bij te betalen.

Houdt de volgende keer a.u.b. uw insinuaties voor uzelf. JanD geeft aan dat 1x per jaar kosteloos een nieuwe aanvragen zelfs is toegestaan, dus als ik dat had gedaan had ik deze helemaal niet onterecht verkregen.

KPN moet helemaal niets. Ik verwacht/verzoek het. Omdat voorheen de TV decoders wel werkten met meerdere en verschillende afstandsbedieningen en nu niet meer verwacht ik een oplossing die mij als nieuwe klant niets extra's kost.


fijn dat er na jaren een oplossing is. maar hoe bestel ik twee van deze zwarte afstandsbedieningen? er staat dat ze €15 kosten. voorheen kon je gratis de witte bijbestellen die nu dus onbruikbaar zijn i.c.m. tv+. verwacht z.s.m. twee zwarte afstandsbedieningen kosteloos opgestuurd. anders kan het abonnement wat vandaag is ingegaan weer lekker retour. 

De standaard meegeleverde witte AB blijft gewoon werken als je er een extra zwarte AB bij aansluit.

Zie ook onderstaande link @2e remote kpn tv 

De zwarte kosten inderdaad €15 per stuk en worden niet i.p.v. de witte gratis geleverd.

De witte kun je maximaal 1x per jaar gratis laten vervangen, de zwarte is vooralsnog een ‘luxe’ extra.

en

Bedankt voor uw reactie JanD. Ik begrijp dat de bijgeleverde witte KPN tv+ afstandsbediening blijft werken als ik de zwarte bestel, dat is ook de bedoeling omdat ik minimaal 2 (liefst 3) afstandsbedieningen wil gebruiken. 'Standaard' zou ik persoonlijk niet zeggen omdat deze verschilt met de vorige bluetooth afstandsbediening maar dat terzijde. 

Daar kwam ik dus ook achter dat de zwarte €15 kosten en de witte gratis geleverd konden/kunnen worden (al dan niet ter vervanging). Het gratis jaarlijks vervangen was ik van op de hoogte, daarom vond ik het vreemd dat de zwarte die een duidelijke functie vervult en meerwaarde heeft door KPN alleen wordt verkocht.

In de praktijk betekend dit dat KPN een tv+ box aan klanten geeft die belangrijke functionaliteit mist en dan jaren later pas met een (halve) oplossing komt waar klanten voor moeten betalen. Om het zacht uit te drukken is dat niet netjes en klantgericht.

zal de verstrekte forum links bekijken, bedankt hiervoor!


KPN moet helemaal niets. Ik verwacht/verzoek het. Omdat voorheen de TV decoders wel werkten met meerdere en verschillende afstandsbedieningen en nu niet meer verwacht ik een oplossing die mij als nieuwe klant niets extra's kost.

Dat kunt u vergeten. Voorheen kon het wel, maar het was nooit door KPN zo bedoeld. Nergens op de site van KPN werd het gebruik van meerdere afstandsbedieningen beschreven. 

Sterker nog: ik denk dat KPN bij de TV+ Box het gebruik van meerdere afstandsbedieningen doelbewust geblokkeerd heeft. Om te voorkomen dat iedereen zomaar meerdere afstandsbedieningen aan gaat vragen. Want dat kost KPN geld natuurlijk hé?

Nu hebben ze het met een extra betaalde afstandsbediening weer mogelijk gemaakt. Maar technisch gezien had KPN dat natuurlijk met de witte "gratis" afstandsbediening ook mogelijk kunnen maken. Waarom denkt u dat ze dat niet gedaan hebben? Juist. Betalen. En anders niet.


Juist @Herman 55 ,

Bij KPN TV+ alleen de combinatie van de meegestuurde witte afstandsbediening met deze zwarte comfort—afstandsbediening.

weet u of een witte en twee zwarte werken op een kpn tv+ box?

 

vindt overigens tv+ wel enorm wennen en de hele UX & UI een achteruitgang


KPN moet helemaal niets. Ik verwacht/verzoek het. Omdat voorheen de TV decoders wel werkten met meerdere en verschillende afstandsbedieningen en nu niet meer verwacht ik een oplossing die mij als nieuwe klant niets extra's kost.

Dat kunt u vergeten. Voorheen kon het wel, maar het was nooit door KPN zo bedoeld. Nergens op de site van KPN werd het gebruik van meerdere afstandsbedieningen beschreven. 

Sterker nog: ik denk dat KPN bij de TV+ Box het gebruik van meerdere afstandsbedieningen doelbewust geblokkeerd heeft. Om te voorkomen dat iedereen zomaar meerdere afstandsbedieningen aan gaat vragen. Want dat kost KPN geld natuurlijk hé?

Nu hebben ze het met een extra betaalde afstandsbediening weer mogelijk gemaakt. Maar technisch gezien had KPN dat natuurlijk met de witte "gratis" afstandsbediening ook mogelijk kunnen maken. Waarom denkt u dat ze dat niet gedaan hebben? Juist. Betalen. En anders niet.

 

Dag Nick. Interessant, wat ik hieruit opmaak is dat ondanks een paar klanten er heel veel gemak van ondervinden en mee geholpen worden, dat KPN dit doelbewust uit de tv+ box heeft gesloopt om meer te verdienen? 

Vervolgens wordt overal de tv+ box aangeprezen als de 'vooruitgang' waar iedereen zogenaamd op zit te wachten, maar ik lees inderdaad nergens dat het belangrijke functionaliteiten mist en de UI & UX een gedrogt zijn in vergelijking met zijn voorganger. Althans niet in berichtgeving vanuit KPN zelf. 

Jammer dat ik hier nu op de eerste dag van mijn nieuwe abonnement pas achter kom.


Maar het niet kunnen gebruiken van meerdere afstandbedieningen is toch geen belangrijke functionaliteit!!! Er is toch geen mens die dat gebruikt!!! Persoonlijk vind ik de tv box prettig en zeker geen achteruitgang.  Ik denk dat u er gewoon even aan moet wennen. Bij ouderen duurt dat vaak wat langer maar het went echt wel.


Maar het niet kunnen gebruiken van meerdere afstandbedieningen is toch geen belangrijke functionaliteit!!! Er is toch geen mens die dat gebruikt!!! Persoonlijk vind ik de tv box prettig en zeker geen achteruitgang.  Ik denk dat u er gewoon even aan moet wennen. Bij ouderen duurt dat vaak wat langer maar het went echt wel.

 

Voor u niet, maar voor vele wel. Het kunnen gebruiken van meerdere afstandsbedieningen scheelt mij minuten per uur. U kent mijn use cases niet dus houdt uw oordelen voor uzelf. Beetje respect graag. Oudere 😂? Welke oudere kent u die met de termen UX & UI overweg kan. Ben een ICTer, denk dat die wel weet of iets een achteruitgang is. Heb na 10 minuten al gezien dat het niet zo soepel werkt en functionaliteiten mist om onbezorgd tv te kijken. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/

Daarnaast geeft KPN zelf aan dat de comfort AB voor jong en oud is.


@admin

Zie dat er een apart topic is aangemaakt. In het vorige topic kreeg ik echter vrij direct antwoord. Nu de admin het heeft verplaatst met een niet passende titel blijft het stil. Hoe pas ik de titel aan? Anders hoor ik graag hoe ik dit topic kan verwijderen. Mijn berichten hierboven kan ik ook niet meer bewerken. 


U de titel niet bewerken. Berichten ouder dan een uur kunt u niet meer bewerken. En u kunt ook niets verwijderen. 

Nu de admin het heeft verplaatst met een niet passende titel blijft het stil. 

Waar verwacht u nu nog reactie op?


Alleen een moderator kan de topictitel aanpassen @2e remote kpn tv 

Reacties kunnen tot een uur na plaatsen nog aangepast worden.

 


Ik heb er ook voor moeten betalen, andere ook. Dus u ook helaas!


Fijn dat er na jaren een oplossing is.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Eigenlijk heb ik maar 1 vraag hoezo na jaren? Zo gek lang is de Diw 7020 er nog niet.

 

Verder verbaasd  het mij dat de ontvanger naar twee remotes kan luisteren. Dat dit met luidsprekers wel kan is toch net iets anders.

 

 


Reageer