Skip to main content

Sinds 3 dagen nieuwe TV ontvangers van ARRIS gekregen, nadat ik mijn 2 oude MOTORROLA’s heb ingeleverd. Alles geïnstalleerd, sindsdien kan ik op beide ontvangers in verschillende kamers alleen maar de eerste 3 zenders ontvangen, de rest blijft op zwart. Gebeld met KPN, die liet me eerst alles liet doen wat ik eerder al had gedaan (opnieuw software downloaden, opnieuw opstarten etc) maar dat werkte natuurlijk niet. Toen de dame van KPN vroeg eerst de kabels te gaan vervangen heb ik gezegd dat dat onzin was, aangezien de 2 ontvangers op verschillende TV’s precies dezelfde fout hebben. Toen verbrak ze de verbinding. Wie kan me helpen? 

Welke KPN tv ontvangers heeft u ontvangen? (ik gok op de de Arris 2952).

Hoe zijn deze met de KPN Experiabox of box12 (KPN router modem) verbonden?

 

Bij het aansluiten, moest u toen uw gegevens ingeven?

 

Welke foutmelding krijgt u? 


Dank Joop voor je moeite!

 

Inderdaad de nieuwste Arris zoals door KPN wordt geleverd, de beide kastjes lijken overigens precies op de oude Motorola en zijn op dezelfde wijze aangesloten 

Verbonden bekabeld met KPN Experiabox

Gegevens moest ik invullen: de mij bekende pincode en het abonneenummer

Geen foutmelding, NL 1, 2 en 3 gewoon beeld en geluid. Vanaf RTL 4 zwart, geen beeld en geluid. Wel de blauwe balk waar ik kan zien wat er op is. Kanaal 75  doet het dan ineens wel, de radiozenders doen het ook

 

Groeten Peter


@Peter Nieboer 

 

Meestal krijg je de Arris 2952 ter vervanging van de Motorola.

Deze heeft een Display.

De nieuwste KPN tv decoder, Arris 5202, heeft geen display.

 

Vul je profiel zo compleet mogelijk in.

De vakken prive zijn vakken die alleen door de moderater (KPN medewerker) gezien kunnen worden.

Dan kan een moderater het nakijken en erop terugkomen.

 

Profiel zit rechtsboven onder de avatar / button waar je op inlogt en uitlogt.


Ik heb dan de 2952, met display

Ik zie geen profiel rechts boven, dit is mijn menu bij instellingen 

Overigens heel erg veel dank dat je wil helpen! 

 


Zou het kunnen dat je maar een maximaal aantal ontvangers mag koppelen? Dan moet je de Motorola(s) ergens verwijderen.


Ik zie onder het kopje Beeldscherm: U mag 10 tv-ontvangers in. HD instellen, u heeft er 2 (klopt) 


Heb je toevallig ook een DNS server in je netwerk draaien of een pi-hole/adblocking/AdguardHome achtig systeem?

Ik had dezelfde symptomen en toen bleek dat mijn eigen DNS configuratie de boosdoener was. (in mijn geval was de primaire DNS offline en pakte alles behalve de tv netjes de secundaire DNS server waardoor er vermoedelijk iets van authenticatie verkeer niet meer goed liep) 

Herstellen van mn eigen omgeving gaf direct een werkende situatie


@Peter Nieboer

Rechtsboven in de groene KPN balk, zie je een avatar waar je inlogt en uitlogt.

Als je daar op klikt, zie je ook profiel staan. 

Klik op profiel.😉


@joop2011  kan je een fotootje sturen van die groene KPN balk? Die lijk ik niet te hebben. Als ik op menu klik krijg ik dit

 


@Vulpen Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoelt. Mijn enige actie is geweest het wisselen van de TV ontvangers, daarna volgen wat op het TV scherm verscheen en mijn gegevens ingevuld (abonnee nummer en mijn pin). 


 Hallo @Peter Nieboer!

Ik zie dat je forumprofiel nog niet is aangevuld. Als je dit alsnog zou willen doen kan ik de situatie ook aan onze kant bekijken.
(Dit is overigens ook hetgeen waar @joop2011 ook op doelde, maar benoemde niet specifiek je profiel hier op het forum. Vandaar de verwarring)


@Frenk_ heb al gebeld met KPN. Morgen krijg ik een nieuwe Experia box. Volgens KPN zit het probleem daar 


@Peter Nieboer 

Ik zie dat Frenk de link al heeft gemaild. 


Helemaal goed @Peter Nieboer. Laat je ons weten of het hiermee verholpen is?


Ja het is gelukt! Nieuwe Experia box heeft het probleem opgelost!


Niiice! Dankjewel voor de update Peter!