Skip to main content

Niet alleen de app ook als je tv kijkt in de browser (https://tv.kpn.com/) werkt terugkijken heel vaak niet.

Neem France 2, ik kan alle uitzendingen van het WK Atletiek (Championnats Du Monde D'athletisme Budapest 2023) terugkijken via de STB maar online is dat onmogelijk?

Kan iemand mij uitleggen waarom dat zo is?

Met settopbox geen probleem om terug te kijken maar in de browser mag het niet van KPN

Let ook op de slechte uitleg, "Dit programma kan je (nog) niet terugkijken” wat is het? Kan ik het niet terugkijken of moet ik (nog) even wachten? Er is niemand die bij KPN die ook maar enige kwaliteit nastreeft laat staan klantvriendelijkheid.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Hoi @frankkijktgraagtv, niet alles kan worden teruggekeken via de app inderdaad. Als we daar bijvoorbeeld geen rechten voor hebben mogen we dat niet doen. Als het programma terug te kijken is kan dat wel via de tv-ontvanger.

In het zenderoverzicht op onze site kan je zien welke zenders wel of niet teruggekeken kunnen worden.

 


In het zenderoverzicht op onze site kan je zien welke zenders wel of niet teruggekeken kunnen worden.

@Jasper, Maar daar heb je in dit kader niet zoveel aan immers het gaat erom of een zender via de app en/of site teruggekeken kan worden en dat is niet af te lezen in dat zenderoverzicht.


@Jasper "Als we daar bijvoorbeeld geen rechten voor hebben”

France 2 kan wel teruggekeken worden via STB maar niet als je met de browser kijkt (tv.kpn.com)

Als gebruiker zit ik gewoon thuis te kijken maar geeft KPN mij niet de zelfde mogelijkheden.

Wat is het verschil tussen die twee, heeft KPN de rechten slecht geregeld met Fance2 of is de techniek slecht en kan daarom een programma niet teruggekeken worden?

Als je zelf nog wilt zien dat terugkijken niet altijd werkt, zoek naar het programma N'oubliez Pas Les Paroles. (doordeweeks om 19:10). Met de SetTopBox is terugkijken geen probleem, via tv.kpn.com mag het niet.

 

Probeer deze vraag te beatwoorden:

Waarom is een programma van France2 wel terug te kijken via de STB (schijnbaar heeft KPN de rechten hier voor) en is dat zelfde programma niet terug te kijken via tv.kpn.com of via de app? 

Succes @Jasper of welke moderator dan ook.

 


Waarom is een programma van France2 wel terug te kijken via de STB (schijnbaar heeft KPN de rechten hier voor) en is dat zelfde programma niet terug te kijken via tv.kpn.com of via de app? 

Omdat de STB's alleen op het thuisadres te gebruiken zijn en tv.kpn.com en de apps ook via Internet buitenshuis te gebruiken zijn. KPN heeft echter de rechten niet om terugkijken van die zender (of specifieke uitzendingen) via Internet buitenshuis mogelijk te maken.  


@Wbj Maar als ik thuis kijk dan zou het toch moeten werken? Mijn ip-adres is bij KPN bekend en kan gemakkelijk worden herkend door KPN?

 


@Wbj Maar als ik thuis kijk dan zou het toch moeten werken? Mijn ip-adres is bij KPN bekend en kan gemakkelijk worden herkend door KPN?

Klopt, maar is het bij France 2 niet zo dat deze sowieso niet teruggekeken kan worden?

France 2 wordt gevonden onder “Alles”...

...maar niet onder “Terugkijken en Programma gemist”...

...en “7 dagen terugkijken”.

 

Overigens heb ik zo mijn twijfels bij dit overzicht immers France 2 staat ook niet onder “Beschikbaar in HD” terwijl het wel een HD zender is.

 

Misschien dat @Jasper ook hier eens naar wil (laten) kijken.


@wjb 

Nee hoor, al sinds jaar en dag kun je bijna alle programma's van France2 terugkijken op je STB.

Wat je zojuist zelf geconstateerd hebt, namelijk dat de informatie die KPN zelf geeft op hun website onbetrouwbaar is, is mij ook al sinds jaar en dag bekend. Dit soort informatie wordt meestal maar één keer aangemaakt en daarna voelt niemand zich verantwoordelijk om het bij te houden, wat overigens niet typisch KPN is maar voor veel meer bedrijven geldt.

Wel jammer dat je begint met "maar is het bij France 2 niet zo dat deze sowieso niet teruggekeken kan worden?” alsof ik niet al vaker een programma heb terug gekeken, zoals de atletiek-uitzending waarmee ik dit draadje begon. Want, en sorry dat ik jou nu als voorbeeld neem, dit is ook een probleem van het forum. Mensen doen de meest wilde uitspraken zonder de moeite te nemen om het eerst zelf te verifiëren. Zoals jij nu met je boude uitspraak dat France2 überhaupt niet terug te kijken is.


Omdat de STB's alleen op het thuisadres te gebruiken zijn en tv.kpn.com en de apps ook via Internet buitenshuis te gebruiken zijn. KPN heeft echter de rechten niet om terugkijken van die zender (of specifieke uitzendingen) via Internet buitenshuis mogelijk te maken.  

Sommige zenders willen ook dat terugkijken (of überhaupt kijken naar de zender) alleen kan op een tv scherm, niet op andere apparaten. Dan zal het ook binnenshuis niet werken op een laptop of tablet.

 

Dat op de site staat dat het terugkijken van France 2 helemaal niet kan klopt dus duidelijk niet, aangezien het via de tv wel lukt. Ik geef dat door aan de beheerders van de site zodat dat nagekeken kan worden!