Skip to main content
Beantwoord

Kan niet casten naar tv

  • February 2, 2020
  • 11 reacties
  • 179 keer bekeken

Ik heb een iPhone 11 pro Max, en ik krijg geen icoon om te casten naar een crome cast of maar een smart tv, app verwijderd en weer gedownload maar ik kan nog steeds niet casten, wat te doen?

Beste antwoord door Alex van KPN

Nog misschien een overbodige vraag. Is je iPhone en de Chromecast met hetzelfde WiFi netwerk verbonden? Dus precies dezelfde SSID? Heb je de Chromecast ook een helemaal gereset door het knopje op de Chromecast ingedrukt te houden tot je alles opnieuw in kunt stellen? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • February 4, 2020

Goedenavond @Sjoerdsol95, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik neem aan dat het over de KPN iTV hebt, anders zou je het bericht hier misschien niet plaatsen :slight_smile:  Ik heb hier eerlijk gezegd nog geen bericht over gehad, dat het niet zou werken. Heb je, nadat je de app hebt verwijderd, je toestel ook even opnieuw opgestart? Verder ben ik benieuwd of alleen de KPN iTV app niet wil casten, of dat je ook problemen hebt met andere apps die normaal ook kunnen casten? 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 4, 2020

Beste @Susan_ 

ja zeker ik heb het over de kpn iTV app, alles geprobeerd het verwijderen van de app toestel uit en aan maar niks werkt. Ik heb met andere diensten nergens last van, op het moment dat ik wou casten heb ik mijn familie lid de app laten downloaden en bij hem konden we direct casten.


wjb
Wijsgeer
  • February 4, 2020

Helaas zijn er al meerdere berichten te vinden op het forum van abonnees met iPhones en iPads die dit probleem ondervinden.


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 5, 2020

Hoi @Sjoerdsol95 
Uit en aan zetten is niet voldoende

Druk kort op de volume min en daarna kort op de volume plus druk daarna de uitknop in en hou die vast tot het appeltje verschijnt.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 6, 2020

Hi S. Gaat het hier om casten naar een Chromecast of naar een Android tv met een ingebouwde castfunctie? Heeft de iPhone ook de laatste iOS versie aan boord? 


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • February 11, 2020

@Sjoerdsol95, we hebben helaas geen reactie meer gehad.. Maar misschien is dat goed nieuws! Kan je inmiddels weer casten met je KPN iTV app?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 12, 2020

Hi S. Gaat het hier om casten naar een Chromecast of naar een Android tv met een ingebouwde castfunctie? Heeft de iPhone ook de laatste iOS versie aan boord? 

Beste Alex, bedankt voor jou reactie, het gaat hier om casten naar chromecast maar ook smart tv dus op elke manier van casten. De app laat gewoon van af het begin geen castings symbool zien.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 12, 2020

@Sjoerdsol95, we hebben helaas geen reactie meer gehad.. Maar misschien is dat goed nieuws! Kan je inmiddels weer casten met je KPN iTV app?

Beste Susan, Nee helaas, dit probleem speelt ook al een tijdje, dus zo lang kpn niet met een oplossing kan komen ben ik bang dat ik nooit meer kan casten😱


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 16, 2020

Nog misschien een overbodige vraag. Is je iPhone en de Chromecast met hetzelfde WiFi netwerk verbonden? Dus precies dezelfde SSID? Heb je de Chromecast ook een helemaal gereset door het knopje op de Chromecast ingedrukt te houden tot je alles opnieuw in kunt stellen? 


wjb
Wijsgeer
  • February 16, 2020

Dus precies dezelfde SSID? 

Dat hoeft helemaal niet, ze mogen best verbonden zijn met verschillende SSID's, als ze maar in hetzelfde subnet zitten.


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • February 24, 2020

@Sjoerdsol95, er moet wel een oplossing zijn lijkt me! Mijn collega had nog gevraagd over het netwerk waarmee je verbonden bent. Is dat hetzelfde netwerk of subnetwerk?Â