Skip to main content

Afgelopen week hebben we hier in huis problemen gehad met de wifi. Het netwerk van het modem was niet zichtbaar. Om een beetje duidelijkheid te geven over de situatie bij ons thuis: we hebben een modem, daaraan verbonden een router die boven staat, en daaraan verbonden zit nog een router voor een ander gedeelte van het huis. Deze twee routers fungeren dus als een soort versterkers, echter zijn het wel losse netwerken. Om het probleem van het modem op te lossen, heb ik toen van alle 3 de netwerken de firmware geupdate, met een succesvolle uitkomst.

 

Inmiddels een paar dagen later wil ik op mijn tv via de smart tv app televisie gaan kijken, echter krijg ik de melding dat ik daarvoor verbonden moet zijn met het kpn-netwerk. Deze tv staat bij de 3e router (degene die verbonden is aan de tussenrouter). Ik heb even geprobeerd of de tv het wel doet op de andere router, maar ook dan krijg ik de melding dat ik niet verbonden ben met het kpn-netwerk. Ik heb al geprobeerd om de smart tv app opnieuw te installeren, maar dit bood geen uitkomst. 

 

Ik weet inmiddels niet meer wat ik ermee moet, en kan nu dus geen tv meer kijken. Wél heb ik een sterk vermoeden dat dit te maken heeft met alle wifi problemen die hier de afgelopen dagen hebben plaatsgevonden.

 

Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben, en wat hier een eventuele oplossing voor is?

Werkt het wel als u de tv rechtstreeks aan het KPN modem hangt?

Even voor de duidelijkheid: u heeft wel tv van KPN in uw abonnement?


Werkt het wel als u de tv rechtstreeks aan het KPN modem hangt?

Even voor de duidelijkheid: u heeft wel tv van KPN in uw abonnement?

Dit is niet mogelijk, aangezien zowel een kabel als draadloos te ver van de tv af zijn. Ik ga er wel vanuit dat het daar wel werkt, aangezien vaste tv daar ook gewoon werkt. 

 

En ja, ik heb tv van kpn. De app heeft het ook al jaren gedaan en ik was dan ook erg verbaasd toen ik deze melding kreeg.


@Pim van den Brandt je kunt toch even een lange UTP kabel van de modem naar de tv even neerleggen om even te testen of het dan wel werkt. :wink:  Welke modem en welke merk tv heb je? De app werkt trouwens op toestellen van de minimale bouwjaar 2017. 


@Pim van den Brandt je kunt toch even een lange UTP kabel van de modem naar de tv even neerleggen om even te testen of het dan wel werkt. :wink:  Welke modem en welke merk tv heb je? De app werkt trouwens op toestellen van de minimale bouwjaar 2017. 

 

Dit kan niet, zoals ik al zei, is het te ver van de tv. Ik zou dan een kabel van 30 meter moeten hebben, en die heb ik niet. Maar, terug naar mijn vraag. 

 

We hebben de experia box v10 en ik heb de samsung tu7020. Deze is dus zeker nieuw genoeg en zoals ik al zei heb ik de app eerder al perfect kunnen gebruiken.


@Pim van den Brandt je kunt toch even een lange UTP kabel van de modem naar de tv even neerleggen om even te testen of het dan wel werkt. :wink:  Welke modem en welke merk tv heb je? De app werkt trouwens op toestellen van de minimale bouwjaar 2017. 

 

Dit kan niet, zoals ik al zei, is het te ver van de tv. Ik zou dan een kabel van 30 meter moeten hebben, en die heb ik niet. Maar, terug naar mijn vraag. 

 

We hebben de experia box v10 en ik heb de samsung tu7020. Deze is dus zeker nieuw genoeg en zoals ik al zei heb ik de app eerder al perfect kunnen gebruiken.

30 meter??? :confused: Dat is inderdaad ver! Dan heb je een groot huis! :wink: Maar effe zonder gekheid, de samsung komt inderdaad uit 2020. Maar nog even voor mij duidelijkheid, je gebruikt de tv via WiFi? Heb je eens een extra WiFi-punt geplaatst? Omdat je verteld dat de WiFi een drama is bij jou, misschien helpt dit om jou WiFi te verbeteren:

Mocht het dan nog zwak zijn dan kun je met korting SuperWiFi bestellen.


@Pim van den Brandt je kunt toch even een lange UTP kabel van de modem naar de tv even neerleggen om even te testen of het dan wel werkt. :wink:  Welke modem en welke merk tv heb je? De app werkt trouwens op toestellen van de minimale bouwjaar 2017. 

 

Dit kan niet, zoals ik al zei, is het te ver van de tv. Ik zou dan een kabel van 30 meter moeten hebben, en die heb ik niet. Maar, terug naar mijn vraag. 

 

We hebben de experia box v10 en ik heb de samsung tu7020. Deze is dus zeker nieuw genoeg en zoals ik al zei heb ik de app eerder al perfect kunnen gebruiken.

30 meter??? :confused: Dat is inderdaad ver! Dan heb je een groot huis! :wink: Maar effe zonder gekheid, de samsung komt inderdaad uit 2020. Maar nog even voor mij duidelijkheid, je gebruikt de tv via WiFi? Heb je eens een extra WiFi-punt geplaatst? Omdat je verteld dat de WiFi een drama is bij jou, misschien helpt dit om jou WiFi te verbeteren:

Mocht het dan nog zwak zijn dan kun je met korting SuperWiFi bestellen.

Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest. De wifi bij mij is perfect (als hij het doet). Maar de tv is aangesloten via een lan-kabel op de 3e router. Dus het probleem ligt niet bij hoe goed de wifi is. 


30 meter??? :confused: Dat is inderdaad ver! Dan heb je een groot huis! :wink: Maar effe zonder gekheid, de samsung komt inderdaad uit 2020. Maar nog even voor mij duidelijkheid, je gebruikt de tv via WiFi? Heb je eens een extra WiFi-punt geplaatst? Omdat je verteld dat de WiFi een drama is bij jou, misschien helpt dit om jou WiFi te verbeteren:

Mocht het dan nog zwak zijn dan kun je met korting SuperWiFi bestellen.

Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest. De wifi bij mij is perfect (als hij het doet). Maar de tv is aangesloten via een lan-kabel op de 3e router. Dus het probleem ligt niet bij hoe goed de wifi is. 

Oké, nu is het me duidelijker, ik zal bij deze wat andere forumcollega’s vragen om hier ook even naar te kijken. 


Hier is er één….

Ik begrijp dat dit de signaalvolgorde is momenteel:

Experiabox V10 → router 1 → router 2 → TV (en alles bekabeld)

Het zit 'm dus ergens in het middendeel. Op één of andere manier wordt door de aanwezigheid van de 'tussen'-router(s) niet meer herkend dat je tv op het kpn netwerk, en met name op de aansluiting van het abonnement (!), zit.

Zijn router 1 en 2 en niet even tussenuit te halen. Met bijvoorbeeld behulp van RJ45 koppelblokjes? Dan creëer je ook een lange kabel zonder een (losse) kabel door het huis te leggen. Direct de wifi van de V10 is geen optie begrijp ik?

Werkt het wel met een tv ontvanger op die plek??!!


De itv app kan volgens mij maar door 3 apparaten gebruikt worden. Mogelijk worden er hier meer apparaten gebruikt?


De itv app kan volgens mij maar door 3 apparaten gebruikt worden. Mogelijk worden er hier meer apparaten gebruikt?

Waren er dat niet 5 apparaten @Nick83:thinking:


Werkt het wel als u de tv rechtstreeks aan het KPN modem hangt?

Even voor de duidelijkheid: u heeft wel tv van KPN in uw abonnement?

Dit is niet mogelijk, aangezien zowel een kabel als draadloos te ver van de tv af zijn.

U kunt de router tijdelijk even in accesspoint mode zetten. Dan is zo de tv rechtstreeks met de Experiabox verbonden. Dat wil zeggen: hij krijgt z'n ip van de Experiabox en niet van de router.

Wat is het doel van die extra routers? Want als dat alleen maar is: zorgen voor WiFi, dan is accesspoint mode sowieso aan te raden.


Werkt het wel als u de tv rechtstreeks aan het KPN modem hangt?

Even voor de duidelijkheid: u heeft wel tv van KPN in uw abonnement?

Dit is niet mogelijk, aangezien zowel een kabel als draadloos te ver van de tv af zijn.

U kunt de router tijdelijk even in accesspoint mode zetten. Dan is zo de tv rechtstreeks met de Experiabox verbonden. Dat wil zeggen: hij krijgt z'n ip van de Experiabox en niet van de router.

Wat is het doel van die extra routers? Want als dat alleen maar is: zorgen voor WiFi, dan is accesspoint mode sowieso aan te raden.

Inmiddels is vanmiddag de experia box helemaal ermee gestopt. Het dsl l1 of l2 lampje en internet branden niet, wireless en power wél. Services is oranje. We zitten nu zonder wifi. Er is wel een afspraak met een monteur maar dat is pas overmorgen. Ik snap dat dit nu een beetje off-topic is maar ik zou graag hulp van jullie krijgen zodat ik het eerder kan oplossen.


Inmiddels is vanmiddag de experia box helemaal ermee gestopt. Het dsl l1 of l2 lampje en internet branden niet, wireless en power wél. Services is oranje. We zitten nu zonder wifi. Er is wel een afspraak met een monteur maar dat is pas overmorgen. Ik snap dat dit nu een beetje off-topic is maar ik zou graag hulp van jullie krijgen zodat ik het eerder kan oplossen.

@Pim van den Brandt dit is erg vervelend, heb je hierop gekeken of er storingen zijn in jou omgeving:


Tja... als de dsl het gewoon niet doet, dan kunnen wij er ook niets aan doen.


Inmiddels is vanmiddag de experia box helemaal ermee gestopt. Het dsl l1 of l2 lampje en internet branden niet, wireless en power wél. Services is oranje. We zitten nu zonder wifi. Er is wel een afspraak met een monteur maar dat is pas overmorgen. Ik snap dat dit nu een beetje off-topic is maar ik zou graag hulp van jullie krijgen zodat ik het eerder kan oplossen.

@Pim van den Brandt dit is erg vervelend, heb je hierop gekeken of er storingen zijn in jou omgeving:

Ja heb ik gechecked, er zijn geen storingen. Ik weet ook niet zeker of het aan de dsl ligt. Maar het lampje brand niet en de router krijgt geen internet.


Ja heb ik gechecked, er zijn geen storingen. Ik weet ook niet zeker of het aan de dsl ligt. Maar het lampje brand niet en de router krijgt geen internet.

Heb je de modem eens gereset? Gewoon om te kijken of die weer verbinding maakt met het internet. 🤔 Vreemde situatie. 😉


Ja heb ik gechecked, er zijn geen storingen. Ik weet ook niet zeker of het aan de dsl ligt. Maar het lampje brand niet en de router krijgt geen internet.

Heb je de modem eens gereset? Gewoon om te kijken of die weer verbinding maakt met het internet. 🤔 Vreemde situatie. 😉

Ja ik heb de modem al gereset, ook naar fabrieksinstellingen. We zitten inmiddels op een hotspot, maar ik zou natuurlijk graag weer gewoon internet hebben. Inderdaad een vreemde situatie. 😪


Ja ik heb de modem al gereset, ook naar fabrieksinstellingen. We zitten inmiddels op een hotspot, maar ik zou natuurlijk graag weer gewoon internet hebben. Inderdaad een vreemde situatie. 😪

Ja vind het heel vervelend voor je, ik zal een moderator waarschuwen. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.


Beste @Pim van den Brandt, welkom! Wat ontzettend naar dat dit van ‘problemen met de smart tv app’ gegaan is naar totale dienstuitval. Wellicht ten overvloede, maar je hebt ook alle stekkertjes en dergelijke gecontroleerd? Alles zit nog stevig en in de juiste positie? Ik zie dat jullie inderdaad een gratis weekbundel hebben gekregen en dat er donderdag een monteur komt. Verder kan ik op dit moment ook weinig betekenen ben ik bang! Hopelijk is het snel opgelost en kan je met de weekbundel even uit de voeten. Mochten we toch nog iets voor jullie kunnen doen, laat het gerust weten. 


Dank je wel @Marcia_ dat je bent erbij bent gekomen, fijn dat @Pim van den Brandt een weekbundel heeft gekregen. 👍🏼😉


En? Probleem opgelost? Geen reactie meer...


Dat is helaas ook een realiteit van een forum als dit, @veldhuizenhwa. Als de originele topic starter niet terugkomt om te vertellen of het opgelost is, dan weten wij het ook niet meer. Als jij problemen ervaart met je smart tv app raad ik je aan om een eigen topic te starten. Dan kunnen wij en de community met je meekijken en -denken.


Het is wel opgelost maar eigenlijk  niet op de manier zoals deze zou horen te zijn. Maar is lang uitleggen en ik denk zelf dat het een software bug zou kunnen zijn in de Smart ITV app