Skip to main content
Beantwoord

Kan niet meer zappen met nieuwe Smart TV app

• January 19, 2025
  • 8 reacties
  • 299 keer bekeken

Na de laatste update van de smart tv app kan ik niet meer zappen, alleen naar kiezen via de gids en word ik steeds uit de app gegooid, weer van voren af aan beginnen.

En het is onmogelijk om favoriete zenders aan te maken, want dat hartje is er niet. Waardeloos! Zodra ik kan stap ik over

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@MarianneKnuit, op welke manier lukt het zappen precies niet? Bedoel je daar de cijferknoppen mee, of iets anders? Kan je daar meer over vertellen?

Favorieten toevoegen kan op meerdere manieren, je kunt op de startpagina en in de gids de OK-knop (het midden van het rondje) ingedrukt houden om een menuutje te krijgen waar je 'm kunt toevoegen als favoriet, of zoals wjb zegt via je profiel.

Onder jouw profiel kan je jouw favoriete zenders instellen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 19, 2025

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 22, 2025

Hoi ​@MarianneKnuit, op welke manier lukt het zappen precies niet? Bedoel je daar de cijferknoppen mee, of iets anders? Kan je daar meer over vertellen?

Favorieten toevoegen kan op meerdere manieren, je kunt op de startpagina en in de gids de OK-knop (het midden van het rondje) ingedrukt houden om een menuutje te krijgen waar je 'm kunt toevoegen als favoriet, of zoals wjb zegt via je profiel.

• Nieuwkomer
  • January 30, 2025

Herkenbaar, ook wij kunnen niet meer "ouderwets" van zender naar zender zappen, maar moeten steeds terug via de gids om te lezen welk programma er op dat moment op een zender bezig is. Heel omslachtig!  

Als je een zender favoriet maakt, kun je nog niet zien welk programma er op dat moment bezig is op die zenders, dus dat heeft geen meerwaarde. Wij hebben een Google afstandsbediening, dus geen cijfers om snel naar een andere zender te gaan.

Wij hopen eigenlijk vooral dat deze instelling snel wordt gewijzigd naar hoe het was. 

wjb
Wijsgeer
  • January 30, 2025

Herkenbaar, ook wij kunnen niet meer "ouderwets" van zender naar zender zappen, maar moeten steeds terug via de gids om te lezen welk programma er op dat moment op een zender bezig is. Heel omslachtig!  

Als je de afstandsbediening van jouw televisie gebruikt om jouw Android TV via hdmi CEC te bedienen dan kan je de channel up/down (P+/P-) toetsen '"zappen" maar ik hoop dat de "minigids" snel weer terug zal komen zodat zappen met enkel de ring weer eenvoudig wordt.

Overigens heb ik een Comfort+ afstandsbediening aan mijn Chromecast Google TV gekoppeld en dat is echt een verademing. (Klik)

Als je een zender favoriet maakt, kun je nog niet zien welk programma er op dat moment bezig is op die zenders, dus dat heeft geen meerwaarde. Wij hebben een Google afstandsbediening, dus geen cijfers om snel naar een andere zender te gaan.

Ook de gids kan je beperken tot enkel de favoriete zenders.

Met een Comfort+ afstandsbediening of een afstandsbediening via hdmi CEC kan je de cijfertoetsen gebruiken.

Anke HeijdenBoom
Nieuwkomer

Ik vind de update waardeloos kan niet willekeurig een net kiezen met mijn afstandbediening.

Als ik naar 4 wil moet ik met mijn + zappen echt waardeloos. Wanneer kan dit weer?

KPN doe er wat aan!!!!

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Anke HeijdenBoom, op wat voor apparaat probeer je dat? Is dat op een apparaat met een afstandsbediening met cijfertoetsen, of zonder? Cijfertoetsen horen te werken, als je die hebt. Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

• Nieuwkomer
  • February 7, 2025

Ik heb cijfers op mijn afstandsbediening

Jasper van KPN
Moderator

Wat gebeurt er precies als je probeert te zappen? Komt er wel iets in beeld, gebeurt er iets met vertraging of helemaal niets? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig.