Skip to main content
Beantwoord

Kan niet op geavanceerde geluidsinstellingen TV+ Box klikken

• May 29, 2025
  • 13 reacties
  • 258 keer bekeken

Ik kan niet bij de geavanceerde geluidsinstellingen komen. De tekst is grijs, dus ik kan er niet op klikken. Hoe kan ik bij deze instelling komen?

Beste antwoord door PeterG

De TV+ Soundbox heeft een 7 tal vaste instellingen. Probeer Voice of Voice center eens.

Bij aangepast zou je denken…. een equalizer. Maar nee, dat zijn per app (en launcher) een van die vaste instellingen als voorkeur.

13 reacties

• May 29, 2025

Hallo ​@Verwijderen xmsweb account 

Volgens dit kennisbank artikel kan je op de volgende manier bij de geavanceerde geluidsinstellingen komen:

Geavanceerde geluidsinstellingen

Open de Instellingen en ga, bijna helemaal onderaan, naar Apparaat (Open algemene instellingen). Kies dan voor Apparaatvoorkeuren, en vervolgens voor Weergave en geluid.

Je hebt dan twee opties om verdere aanpassingen in te doen.

Kom je er op die manier wel bij en indien niet kan je dan een afbeelding plaatsen met de tekst die grijs is?

Ik kan de onderste regel niet selecteren en openen.

Jan

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

Hoi ​@Verwijderen xmsweb account, het klopt dat “Geavanceerde geluidsinstellingen” op de Soundbox grijs is. Het artikel van GeSp gaat over de KPN TV+ Box DIW7022. 

Wat wil je graag instellen?

Ik wil de spraak verbeteren, journaal en talkshows klinken hol, de muziek is oke. Aanpassing van de geluidsmodus maakt weinig verschil. Heb hem nu op night gezet, voice is niet beter, ik heb ze allemaal geprobeerd.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

@Verwijderen xmsweb account Check! Je kan inderdaad alleen met geluidmodus spelen. Verdere veranderingen kan je niet doorvoeren. Misschien dat een moderator deze feedback wel kan doorgeven voor in de toekomst. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 30, 2025

De TV+ Soundbox heeft een 7 tal vaste instellingen. Probeer Voice of Voice center eens.

Bij aangepast zou je denken…. een equalizer. Maar nee, dat zijn per app (en launcher) een van die vaste instellingen als voorkeur.

Bedankt Peter, ik heb ze allemaal geprobeerd maar geen enkele brengt de spraak beter naar voren. Het is wat het is, ik zal eraan moeten wennen. 
groeten, Jan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2025

Ach, je hoeft niet per se die Soundbox te (blijven) gebruiken, hè.

Zelf heb ik het geluid van m'n tv met diens equalizer volledig op spraak afgestemd (rond de 2,5 kHz een piek gemaakt).

Voor rest als muziek, films met Dolby 5.1 gebruik ik de geluidsinstallatie. Maar een soundbar kan ook. Al heeft ook die vaak, net als de Soundbox, alleen vaste instellingen.

👍

Bericht aan KPN

Ik ben ook erg teleurgesteld over het geluid, muziek afspelen is nog acceptabel, maar dialogen op tv zoals journaal en talkshows zijn moeilijk te verstaan. Het minst slechte resultaat bereik ik door bij spraak programma’s de modus op night te zetten. Het verbaast mij dat er wel een menu geavanceerde geluidsinstellingen bestaat, maar dat kan ik niet openen. Ik zou verwachten dat ik daar bijvoorbeeld bassen, tremble en surround zelf zou kunnen instellen. Mijn firmware is up to date, kan ik in de toekomst een firmware update verwachten voor meer geavanceerde geluids instellingen? En anders, kan ik eventueel mijn abonnement switchen naar een andere box zodat audio weer wordt  doorgestuurd naar de tv zodat ik weer controle heb over de speakers van mijn tv.

Jan Goes

Admin: samengevoegd met eigen topic [origineel topic]

“Hoi moderator, zou je alsjeblieft de titel van dit topic kunnen wijzigen naar geluidskwaliteit KPN TV+ Soundbox’?”

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Waarom vind je dat een betere titel, ​@Verwijderen xmsweb account? Toekomstige lezers die dezelfde vraag hebben, hebben volgens mij meer aan de huidige titel “Kan niet op geavanceerde geluidsinstellingen TV+ Box klikken”?

(Ik snap niet waarom een moderator je “Bericht aan KPN” van 4 maanden geleden in dit topic gezet heeft. Dat commentaar gaat inderdaad wel over de kwaliteit van het geluid.)

• Nieuwkomer
  • December 16, 2025

Ach, je hoeft niet per se die Soundbox te (blijven) gebruiken, hè.

Zelf heb ik het geluid van m'n tv met diens equalizer volledig op spraak afgestemd (rond de 2,5 kHz een piek gemaakt).

Voor rest als muziek, films met Dolby 5.1 gebruik ik de geluidsinstallatie. Maar een soundbar kan ook. Al heeft ook die vaak, net als de Soundbox, alleen vaste instellingen.

dat is waar, maar waarvoor heb je dan een soundbox, waarvan het geluid niet instelbaar is, hoge tonen, lage tonen……….een missertje