Skip to main content

Ik kan opgenomen programma niet bekijken. Er staat een blauwe balk bij het programma in overzicht

Hoi,  welkom op het forum.

Blauwe balk… kan ik zo ff niet plaatsen.

Is het via de app of via de ontvanger?


Ik kan opgenomen programma niet bekijken. Er staat een blauwe balk bij het programma in overzicht

 

Welk programma?

Welke zender?

En welke KPN tv decoder heb je?

 

Mij zegt het, net zoals @PeterG , verder helemaal niets. 


Goedemiddag,

@PeterG Het is een soort voortgangsbalk op de tv , dat aangeeft alsof ik het programma reeds geheel bekeken heb. Zodra ik het via de app probeer gaat e.e.a. weer goed en kan ik het.programma wel bekijken. Er verschijnt dan wel een correcte (grijze) voortgangsbalk. Bij het opnieuw proberen op de tv gaat het direct weer fout.  
@joop2011 Het betreft nu een programma op kanaal 83 Pollitiek en ik heb een nieuw interactieve 4K decoder, merk Arris sinds vorige week.


Oh, NPO Politiek & Nieuws…

Daar kun je wel van opnemen maar erg veel '’programmering'’ staat er toch niet in de gids??? Alleen '’nieuws met gebarentolk'’ … toch?

➡️Is dat programma van een week of 2 à 3 à 4 geleden? Toen was er een storing met opnamen, terugkijken e.d. via de decoder van kan. 83. Via de app werkt(e ) en toen wel. Dus dat kan het verklaren.


@PeterG De programmering van het kanaal is verdeeld in blokken van 2 uur. En mijn opgenomen deel was de toespraak van de Oekraïense president in de Tweede Kamer. Kennelijk bestaat dat probleem nog steeds of opnieuw. 


Helaas kan ik het niet testen. Ik kan momenteel alleen over de app/website beschikken en daar werken de opnamen op NPO P & O wel (zoals je hebt geconstateerd).

Maar één ding is zeker: een  mislukte opname kan niet hersteld. Voor de app/site werkt het anders dan voor de decoders.

Mogelijk kan de moderator aan opnemen van 83 met betrekking tot de decoder nog even aandacht besteden. Gelukkig kan je het via de app wel nog zien. Als je een geschikte smart-tv hebt ook via de tv met de KPN iTV app. Of via chromecast.

Nog even een vraagje aangezien ik niet over een decoder kan beschikken momenteel: Kan je via de gids dat blok wel '’terugkijken'’??


@PeterG bedankt voor de snelle reactie. Ik kan het programma wel via de decoder>programmagids terugkijken. Ik ben vrij nieuw op dit forum, maar leest er iemand van of namens de KPN (moderator)mee en koppelt hij e.e.a. terug via het forum?


Ja, die lezen mee. Maar hun wachtrij is momenteel 2 dagen. 


Hallo @Jos Opel, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. Het kan vermoedelijk niet worden hersteld, maar het is wel interessant om door te geven. Ik begrijp dat dit de 31e was, kan je ook nog aangeven om welke tijd de opname gestart is? Dan geef ik het inderdaad door.


Hallo Marcia, het betrof het tijdblok van 10.00-12.00 uur. Gr. Jos 


@Jos Opel@Marcia_ 

Op dit moment en de laatste dagen van af 1 april, werkt het prima met terugkijken (en dus ook opnames) van NPO P & N.

Op die 31e maart gaat het inderdaad niet lekker. Dat genoemde tijdblok doet het helemaal niet via de ontvanger. En gaat het dus ook niet meer doen, Jos! 😉

Er was dus kennelijk een probleem met het vastleggen voor de ontvanger. Dat kan uiteraard niet meer hersteld, maar werkt van af 1 april wel weer prima. Het WAS dus een storing en dat kan dus niet meer hersteld. Gelukkig hebben we de app/website 😁.

Via de app (en http://tv.kpn.com ) kan je die dag wel terugkijken cq de opname bekijken! Als je die niet wist is die, via app en website, dus nog t/m 31 maart 2023 beschikbaar. Maar helaas niet via de ontvanger.


@PeterG Bedankt voor de duidelijke uitleg en voor de tip mbt de genoemde app. Gr. Jos 


@PeterG Nogmaals hallo Peter, ik ben nu aan het hoe de app terug in de tijd gaat. Maar ik kan de functie niet, kun je mij even op gang helpen?


Als je de app geopend hebt staat onderaan oa Gids, daar tik je op.

Vervolgens staat bovenaan een '’button'’ vandaag. Als je daarop tikt kun je terug in de tijd (datum).

En dan scrollen naar de gewenste zender.

Tik de regel met de zendernaam aan en de vertikale gids opent. Je kunt dan door de eerst gekozen dag (datum) scrollen.

Maar… je had 't toch opgenomen?

Dan kun je kiezen onder '’opgeslagen'’.


@PeterG 👍 Top en bedankt. Gr. Jos