Skip to main content
Vraag

Kan startscherm van tv niet bedienen met KPN afstandsbediening

• March 16, 2026
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

De van kpn ontvangen phillips tv willen koppelen aan de kpn afstandsbediening.

De afstandsbediening is verbonden met de tv en kan deze aan en uit zetten. Maar zodra ik de tv aanzet kom ik op een soort bureaublad met alle apps :tv,netfix,primevideo etc.

Ik kan hierin niet met de kpn afstandsbediening dan de tv zenderlijst openen.

Alleen met de phillids tv kom ik dan verder als ik druk op knop nr 5 (ok knop) of op de tv/exit knop.

Daarna kan ik de kpn afstandsbediening weer gebruiken.

Kan dit ook gewoon alles op de kpn afstandbediening ingeregeld worden? 

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Ik begrijp dat je de losse ontvanger gebruikt. 

Dat zal de TV+ box DIW7022 zijn.

Zet daarin de HDMI CEC instellingen als onderstaand en dan hoef je de combinatie alleen aan en uit te zetten met de "KPN" knop.

Wat ook kan is de Philips instellen op "starten met laatste hdmi".

HDMI instellingen op de kpn tv+ box.

Philips instellen op "starten met laatste hdmi". Uiteraard moet je dit even instellen met de Philips afstandsbediening. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 16, 2026

Hoe u de weergave had toegezonden zo heb ik het nu ingesteld maar dan kom ik weer in hetzelfde startscherm bij het aanzetten van de tv.

En in dit menu kan ik niks beginnen met de kpn afstandsbediening

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Geef eens een foto van dat startscherm. Die startschermen zullen best op elkaar lijken denk ik. Zeker als het een Philips met Android-TV is.

Als je de ontvanger aan zet dan zou toch echt de tv én aan moeten gaan én op de juiste ingang. 

En je moet dus niet de tv aan/uit zetten maar juist alleen maar de ontvanger. De tv schakelt dan mee.

HDMI CEC is één manier. Anders is dus startpositie op de Philips instellen in de tv-instellingen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 16, 2026

@PeterG starten op startpositie stond inderdaad verkeerd.

Het werkt nu goed.

Dank voor je snelle tips en reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Damster89, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om te zien dat het met het antwoord van PeterG hieronder is gelukt. Dankjew😊el voor de terugkoppeling, hier hebben andere users ook veel aan. 

HDMI CEC is één manier. Anders is dus startpositie op de Philips instellen in de tv-instellingen. 

In dit geval was de oplossing om de instellingen in de televisie aan te passen zodat de televisie opstart op de juiste HDMI poort waarop de ontvanger is aangesloten. 

Ook voor andere meelezers, de HDMI CEC Instellingen wijzigen doe je zoals hieronder wordt aangegeven.