Skip to main content

Ik heb een XS4ALL Internet Smart abonnement met internet en TV. Nu wil ik mijn TV er uit gooien. Als ik naar de mijnKPN pagina ga kan ik aangeven of ik op “ TV wil kijken”. Echter als ik nee aangeef, veranderd er niets. Ik kan het er niet uit halen:

 

Waarom kan dit niet? Heeft dit iets met mijn oude XS4All  abonnement te maken? 

 

Heb je al gebeld met de xs4all helpdesk hierover?

020-3987666 (standaard tarief: De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 10.00 tot 17.00.)

Al kan ik me zo voorstellen dat nog lopende xs4all en Telfort abonnementen niet meer gewijzigd kunnen worden, aangezien kpn ze wil uitfaseren.

 


Ik heb exact dezelfde vraag, want ik wil verder met NLZIET. Omdat ik een smartTV heb van voor 2017 waarop de KPN-app niet werkt. 
Bijzonder dat je je abonnement niet kunt wijzigen, want dat gaat de KPN klanten kosten, ben ik bang. Ik ga op zoek naar een andere provider, vermoed ik.


Hoi, @Kees1328 . Ook nog een xs4all abonnement begrijp ik?

Daar kan tv niet uit inderdaad. Net als bij oudere kpn abonnementen. Ik heb ook nog een oud kpn abonnement waar het niet uit kan.

Je kunt gewoon overstappen naar een echt kpn abonnement met alleen internet. Wat wel nodig is voor NLziet natuurlijk. Heb je wel gecheckt of NLziet op je TV kan??

Dit zijn de voorwaarden en merken voor smart-tv's:

NLZIET 5.0 (en nieuwer), de nieuwe app is beschikbaar voor:

  • Philips: de nieuwe app is beschikbaar op Philips Android TV en te downloaden in de Google Play Store op Philips smart tv’s met Android TV vanaf versie 6.0.
  • Sony: de nieuwe app is beschikbaar op Sony Android TV en te downloaden in de Google Play Store op Sony smart tv’s met Android TV vanaf versie 6.0.
  • Hisense: je kunt de NLZIET-app ook gebruiken op de smart tv-modellen vanaf bouwjaar 2018.
  • Samsung: je kunt de nieuwe versie van de NLZIET-app installeren op Samsung smart tv’s vanaf modeljaar 2016 (Tizen).
  • LG: de nieuwste NLZIET-app is ook beschikbaar voor LG-modellen vanaf 2016.

 

De internet only abonnementen bij kpn momenteel:

100 Mb/s € 42,50 ; 200 Mb/s € 50,-- ; 1 Gb/s € 52,50 ; 4 GB/s € 67,50


Dank je voor je snelle reactie PeterG.
Ik heb inderdaad een oud XS4ALL abonnement, destijds afgesloten omdat ik zelf mijn router wilde kunnen beheren i.v.m. diverse port-forwardings. Altijd tevreden geweest over XS4ALL, en tot dusver ook over KPN, afgezien van de prijsstijgingen.

Als ik moet overstappen op een nieuw Internet-Only abonnement, dan kan ik denk ik beter naar een andere provider gaan, de KPN prijzen zijn nogal fors. Bijvoorbeeld bij Odido kost een 100MB verbinding € 35,00 per maand, en een 400MB verbinding € 40,00 per maand. Dat scheelt nogal in de kosten (een 100MB verbinding zou me een kleine € 100 per jaar schelen, da’s de totale kostenpost voor een NLZIET abonnement). 

De enige zorg is of de router van een andere partij dezelfde port-forwardings kan handelen als de Fritz!Box die ik nu in gebruik heb. Maar da’s een kwestie van even uitzoeken.

En ja, ik heb de specs van NLZIET gecheckt :-)


Misschien abonnement omzetten naar KPN internet? (zonder tv)


Dat is veel duurder dan bij een andere partij een internet verbinding afsluiten Joop.

KPN vertelde destijds dat er niets zou veranderen bij de overgang van XS4ALL naar KPN… Nu willen ze dus van alle oude XS4ALL abonnementen af. Da’s niet klantvriendelijk, toch?

 


Laat je niet verleiden door de prijzen op de website bij Odido. Op sommige glasvezelnetten waar KPN ook op levert zoals Glaspoort komt er een toeslag van €10 per maand bovenop. En dan is Odido ineens wat duurder…

De Provider Odido rekent op glasvezel van derden (o.a. Glasdraad, KPN Netwerk, Delta Fiber) een toeslag van € 10 per maand.