Skip to main content

Hoi kan mijn kastje niet meer uit zetten met de afstand bediening en hij laad niet meer dan 85 en stopt dan groene balk en stukje rood 

en dan nog maar net kpn 

gaar reactie 

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

Beste @85p 

Dat is inderdaad niet goed, welke TV ontvanger heb je? En zou je deze een harde reset kunnen geven zonder de afstandsbediening, hoe dat moet, dat wordt hieronder uitgelegd:

Laat het me even weten of dit het probleem oplost.


Hoi nu hetstart hij en blijft op 85 staan dus geen tv meer boven erg jammer alles geprobeerd nieuw kabels er aan nog niets gr coby


Hoi @85p, als de ontvanger niet verder dan 85% laadt kan je weinig kijken inderdaad. Het resetten wat Dennis voorstelde lukte ook niet dus? Je zegt ook dat je nieuwe kabels hebt geprobeerd, wat voor kabels hebben we het dan over? Zijn dat de kabels tussen de tv-ontvanger en het tv toestel of de tv-ontvanger en de Experia Box?

Ik zie dat je nog geen gegevens op je forumprofiel hebt ingevuld, zou je die volledig kunnen invullen? Dan kan ik ook vanaf onze kant kijken wat ik er over kan zien. Ik hoor het graag van je als je dat gedaan hebt.


We hebben nog geen reactie van je gezien @85p. Is het inmiddels via een andere weg gelukt? Als dat niet zo is kijk ik graag nog met je mee.


Wij hadden ook het probleem dat het kastje niet meer aan- of uit te schakelen was met de afstandsbediening. Eerst de resetmogelijkheden uitgevoerd maar geen resultaat. Alle andere functies deden het wel gewoon. Aangezien we er 1 in de huiskamer en 1 in de slaapkamer hebben, heb ik de AB van de huiskamer geprobeerd. En daar kon het kastje wel mee worden in- en uitgeschakeld. Conclusie; het ligt aan de AB.

Aangezien ik plastic gereedschap heb liggen om telefoons enz te demonteren, de AB even in de lengte gespleten. Je kunt dan de toetsen van de onderliggende printplaat scheiden. Maak de koolstof(?) contacten van de onderste plaat en de metalen contacten van het tussendeel (toetsen) met wat wasbenzine of alcohol schoon. Druk het geheel weer in elkaar. (zijn allemaal pen/gat verbindingen) Batterijen erin en als alles goed is doet hij het weer. Bij ons in ieder geval wel.

Dit is een verschijnsel dat zich bij veel van dit soort contacten voordoet. Ik heb dit al vaker bij bijvoorbeeld rekenmachines gehad en ook andere AB's. Alles op eigen risico, ik geef geen garantie ;-)