Skip to main content

Internet+Bellen Thuis Instap

 

Goedemorgen. Ik heb bovengenoemd abonnement. Ik betaal euro 62,42 per maand. Ik heb onbeperkt vast bellen ivm met mijn stokoude moeder. Tv heb ik van Ziggo. Ik betaal dus best wel veel, in totaal 84 euro. 

Nu moet dat toch goedkoper kunnen. Ik heb een glasvezelaansluiting maar omdat er een verwarmingombouw omheen zit, kom ik daar niet bij. Dus dat is geen optie. 

Kan er bij het huidige abonnement dat ik heb alleen tv bijkomen? Dus dat alles blijft zoals het is maar dan met tv en een iets lager bedrag? Ik wil zo weinig mogelijk wijzigen. Mijn zus is net overgestapt van provider en heeft al een maand ellende. 

Wifi is trouwens vaak heeeeel langzaam. Ik doe net de wifi manager, dan krijg ik te zien dat ik niet ben verbonden met wifi van KPN, terwijl het groene lampje op het modem brandt (experiabox 12).

Ben benieuwd wat het dan gaat kosten en ga er over nadenken. Dus svp niks zomaar wijzigen. 

Groet Linda

 

 

 

 


Hai, welkom op het kpn forum. @Djedda 

Is dat een abonnement genomen in de periode 2017 - oktober 2019 ? Dan kan er mogelijk iTV bij. Wat de prijs dan wordt kan ik van een oudere propositie niet zeggen. Belonbeperkt Altijd is i.i.g. 16,50. Maar dát kan anders :arrow_down: .

Ik heb onbeperkt vast bellen ivm met mijn stokoude moeder. 

Dat is op het vaste nummer? Je belt je moeder dus vaak. Heb je ook een mobiel met abonnement? Dan is het te overwegen daar een (nieuw) abonnement op te nemen mét onbeperkt bellen. Dat is al goedkoper dan vast bellen met Belonbeperkt. Belonbeperkt dan uit op de vaste en die alleen voor inkomende gesprekken (bv je moeder als ze niet naar een 06 '’durft'’ te bellen) aanhouden.

Ik heb een glasvezelaansluiting

Je kan er niet bij maar deze is wel aangesloten? Of helemaal niet en ben je nog op koper? Is het überhaupt een glasvezel waar kpn op levert. Bv niet van Delta Fiber ofzo.
Is het een glasvezel waar kpn op kan leveren is het wel zaak dat je aansluiting daarop gaat komen. KPN dient in die gebieden het koperdraad uit te zetten; want 2 leverstraten mag niet. Meestal max. 3 jaar na aanleg glasvezel.

Wifi is trouwens vaak heeeeel langzaam.

Heb je al eens de speedtest gedaan? http://kpn.com/speedtest .

dan krijg ik te zien dat ik niet ben verbonden met wifi van kpn

Heb je dit gedaan via je mobiel? Zie je wel het wifi-symbooltje bovenin?

 Dus dat alles blijft zoals het is maar dan met tv en een iets lager bedrag?

Alleen als je je tv abonnement bij Ziggo opzegt natuurlijk. Is dat het (laagste) tv-abonnement KabelTV van 20,95 ? Daarmee kan je alleen lineair kijken. Van af RTL 4 in SD (geen HD dus).

KPN TV kost € 10,-- (basispakket, inclusief  zo'n 40 zenders HD, Begin gemist, Terugkijken)

Als KPN langzaam internet levert kun je ook andersom denken. Namelijk je Ziggo abonnement ophogen, naar bv Alles-in-1 Start of Compleet. Dat is internet (resp. 75 Mb/s en 300 Mb/s), TV (Start zonder opnemen, wel BG en T), en vaste telefoon (overstappen kan met nummerbehoud). Deze abonnementen zijn beide ook stukken goedkoper dan de combinatie die je nu hebt.

N.B. Bij KPN heb je op je vaste aansluiting gratis pluspakket i.c.m. KPN mobiel abonnement (kan met onbeperkt bellen!) erbij.

Bij Ziggo heb je op je vaste aansluiting voordeel (extra on demand pakket) i.c.m. Vodafone mobiel abonnement.

Tja, nog veel info. Maar wil je alle opties geven. Dus makkelijker kan ik het even niet maken.


Beste Peter,

Inderdaad veel info, maar wel direct heel duidelijk! Hartelijk dank daarvoor. Glasvezel heb ik denk ik al 15 jaar en ik zit nog steeds op de kabel. Het abonnement heb ik ook al zolang. Mss moet ik het toch maar doen via de glasvezelkabel, wel hopen dat de monteur erbij kan. at is wel een ding. Mijn mobiele abonnement ophogen naar onbeperkt bellen is een goed idee. Ik zit bij Vodafone en dat kost 4 euro extra per maand. Ik ga eens rustig kijken naar wat je schrijft, nogmaals bedankt! Groet Linda


Mijn mobiele abonnement ophogen naar onbeperkt bellen is een goed idee. Ik zit bij Vodafone en dat kost 4 euro extra per maand.

Belonbeperkt Altijd op de vaste lijn is 16,50. Dus als je dat opzegt en via onbeperkt bellen met je Vodafone gaat bellen is dat al een besparing van 12,50 per maand.

Aangezien je mobiel Vodafone hebt is internet (en vast bellen) bij Ziggo onderbrengen misschien meer te overwegen. 

Alhoewel je met KPN via glasvezel ook prima internet zult hebben.


Dankjewel Peter!


Onderbreken m.z. onderbrengen natuurlijk in bovenstaande