Skip to main content

Beste forumleden,

 

Ik heb sinds vorige week glasvezel van Kpn. Nu heb ik het volgende probleem. Ik kan via de afstandbediening wel zenders wisselen en bijvoorbeeld opnames inplannen maar het volume kan ik niet bedienen. Hoe los ik dit op?

Hoi @Jebbe, door de afstandsbediening te koppelen


Ik heb geprobeerd dit te doen maar dit lukt mij niet. Ik volg de instructies maar helaas.


Welk TV merk heb je?

En welke ontvanger-afstandsbediening?


Ik heb een samsung tv en een witte afstandbediening met een zwarte achterkant.


Probeer de volgende stappen eens;

 

Er zijn meerdere codes beschikbaar;

005 

200 

244 

270

Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.

Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.

Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter


Het kan zelfs iets makkelijker; houd de AV-knop en de 1 ingedrukt tot er een rood lampje brand, druk daarna op de ‘Fast Forward’-knop. Probeer volume uit, werkt dit niet, druk dan nogmaals op de Fast Forward knop en probeer het nog eens. Blijf herhalen tot het werkt, druk op OK om te bevestigen.


Ik heb de codes geprobeerd en 270 werkte maar niet voor het geluid.


Ik krijg het probleem niet opgelost word er stapel gek van.


Dat is gek, hoe oud is de tv? Zit er misschien een surround-set of iets dergelijks aangesloten via waar het volume geregeld wordt?


De leeftijd vd tv weet ik niet was een krijgertje. Ik heb er idd een surround set tussen zitten.  Ik krijg het niet voor mekaar.


Met de afstandsbediening met Netflix knop werkt het hier gewoon met een Samsung uit 2019 en een oudje uit 2006. Ook de volumebediening.

Houdt source-knop en ok knop samen tegelijk ca. 5 sec. ingedrukt tot rode led brandt.

toets 2 7 0 in; de led knippert 2 x en gaat uit

druk nu nogmaals één keer op de ok knop

En nu zou het gewoon moeten werken. Met oude en nieuwe Samsungs.


Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.


Hoi @Jebbe! Wat vervelend dat je de afstandsbediening niet gekoppeld krijgt. Je hebt zo te lezen al van alles geprobeerd. Kun je de tv-ontvanger eens resetten? Probeer de afstandsbediening hierna opnieuw te koppelen aan de hand van de eerder gegeven tips en adviezen. Ben benieuwd of dit iets oplevert!


Ik krijg het niet voor mekaar. Word er moedeloos van.


Word er moedeloos van.

Kan ik me voorstellen. Maar het is hier uit en te na uitgelegd en als het dan nog niet lukt kan ik er i.i.g. op afstand ook niks meer mee helaas.

Gelukkig kan je het volume ook gewoon regelen met de bij de tv geleverde afst.bed.


Gekke vraag misschien @Jebbe, maar hoe heb je de surround-set aangesloten?
 

Ik ga er voorzichtig van uit dat de KPN ontvanger een klein zwart kastje is zonder display zoals hieronder afgebeeld; 


Is dat nu niet het geval, is de surround-set dan wel met HDMI/Toslink aangesloten?

Ik vraag dit omdat ik een (analoog) surround-set van LG heb gehad zonder HDMI en of Toslink. Hierdoor moest ik het geluid met de LG ab regelen.

Kijk anders ook eens onder de geluids-instellingen van en je TV en indien mogelijk de instellingen op je surround-set. 
En als je, om te testen, de surround-set afkoppelt, lukt het dan wel om het geluid via de KPN afstandsbediening(want die moet je gebruiken) te regelen?


Ik lees dit topic nog eens door en zie dit:

Ik heb er idd een surround set tussen zitten. 

Dan is het duidelijk. De kpn afst.bed. ondersteunt niet het volume van een HTS. Wel direct van een televisietoestel. Maar niet van een surroundset. (wel van enkele merken soundbar maar die heb je dus niet)


Ik heb zelf alles niet aangesloten maar ik zag dat mijn surroundset geen hdmi aansluiting heeft. Ik moet dus het geluid via de sony blijven regelen.


Heb een oude lg tv vandaag nieuwe afstandsbediening gehad alles werkt behalve volume heb al veel tips gelezen en geprobeerd maar zonder s6 iemand nog een tip?

 


Als je de source-knop (die onder de 7) tegelijk met de 2 ingedrukt houdt tot het rode lampje gaat branden kun je tussen de LG-codes bladeren. Zodra het rode lampje brandt druk je eenmaal op de fast-forward knop. Probeer dan eens het volume of de tv uit te zetten. Werkt dat niet? Druk nogmaals op de fast-forward knop en probeer het opnieuw. Zodra de knoppen werken druk je eenmaal op ‘ok’ om te bevestigen. Het rode lampje gaat twee keer knipperen ter bevestiging. Als je alle codes hebt gehad zal het rode lampje ook twee maal knipperen zonder dat je op ‘ok’ drukt. Als het dan nog niet werkt dan betekent dit dat de tv niet ondersteund wordt.


@Danielle Hoefjenietteweten Heb je de reactie van @NHendriks gelezen? Ben benieuwd of je hier iets wijzer van geworden bent. 


@Lisa     @NHendriks   Hij pakt de code niet hij vraagt om een 3 cijferige code maar die kan ik nergens vinden.


Drie-cijferig? Die ken ik wel met die afstandsbedieningen maar daar is een hele andere manier voor nodig om bij te komen. 

 

Heb je al eens op www.kpn.com/ab gekeken? Hier staan de exacte stappen nog eens goed beschreven inclusief plaatjes.


@NHendriks  Zit een handleiding bij  om volgens hun bij die 3 cijfers te komen maar dat werkt niet zeg maar kom niet bij die 3 cijfers uit. Maar ga nog even proberen met wat u schrijft kpn.com/ab.


@NHendriks  als ik op Google in typ KPN.com/afstandsbediening krijg ik het zelfde als wat er in de handleiding staat.

Ik kies dan voor de 2de afstandsbediening met code 2.