Skip to main content

Beste forumleden,

 

Ik heb sinds vorige week glasvezel van Kpn. Nu heb ik het volgende probleem. Ik kan via de afstandbediening wel zenders wisselen en bijvoorbeeld opnames inplannen maar het volume kan ik niet bedienen. Hoe los ik dit op?

@Danielle Hoefjenietteweten

Als ik het snelkeuze-stappenplan met de Samsung probeer lukt het ook niet. Daarom gebruik ik altijd al (ook met de vorige type ab) de merk-codes.

Voor LG zijn dat 005, 208, 244, 328, 741, 744

Houdt source en OK ingedrukt totdat het rode ledje brandt

Toets de (eerste) code in en druk op de OK knop

Test de functies voor je tv, dus: aan/uit, volume/mute en bronkeuze.

Werken ze dan ben je klaar. Niet, dan procedure nogmaals met volgende code.


Afgelopen week ook een vervangende AB gekregen. Zelfde probleem. Vrij nieuwe tv, gewoon rechtstreeks naar tv. Bij mij lukte het koppelen prima, maar na een aantal seconden werd de verbinding ook weer verbroken. Uit frustratie het ding kapotgesodemieterd…. Dus nu weer het gepruts met de oude AB waarvan sommige knopjes het amper doen. Ik wil gewoon zo’n oude versie terug, die doet het tenminste normaal.


De nieuwe doet het ook normaal, @Juultje68 .

Dat je 'm stuk gegooid hebt is je eigen verantwoordelijkheid. Nu heeft uitleggen hoe in te stellen ook geen zin dus. Welk merk tv eigenlijk?

Je hebt per ontvanger 1 x per jaar recht op een gratis vervanging. De voorraad oude ab's is al lang op; de huidige is er sinds oktober 2019.

 

Dus nu weer het gepruts de oude AB waarvan sommige knopjes het amper doen

Lekker '’slim'’. De nieuwe ab had je gewoon i.i.g. voor de ontvanger probleemloos kunnen gebruiken. Dat dan aan/uit-zetten van de tv en volume/mute niet (goed) werkt…. gelukkig heeft je tv toch altijd ook een eigen ab.


De nieuwe doet het ook normaal, @Juultje68 .

Dat je 'm stuk gegooid hebt is je eigen verantwoordelijkheid. Nu heeft uitleggen hoe in te stellen ook geen zin dus. Welk merk tv eigenlijk?

Je hebt per ontvanger 1 x per jaar recht op een gratis vervanging. De voorraad oude ab's is al lang op; de huidige is er sinds oktober 2019.

 

Dus nu weer het gepruts de oude AB waarvan sommige knopjes het amper doen

Lekker '’slim'’. De nieuwe ab had je gewoon i.i.g. voor de ontvanger probleemloos kunnen gebruiken. Dat dan aan/uit-zetten van de tv en volume/mute niet (goed) werkt…. gelukkig heeft je tv toch altijd ook een eigen ab.

Goh, verrassend, zo’n belerend antwoord van jou. Weet je dat ik al zeker wist, toen ik mijn bericht stuurde, dat dit ging gebeuren… 


Tja, als je ook zo stom doet kun je zo'n antwoord verwachten. Dat weet je dus zelf ook. :relaxed:


Aaa toe, even lief doen allemaal! Dan hoef ik of Lisa ook niet in te grijpen, :innocent:


@PeterG als ik dus source en oké ingedrukt hou en het rode lampje op de afstandsbediening brand krijg ik Niks te zien,als ik dan gewoon blind de eerste code invoer krijg ik dit 

 


Je krijgt ook niks te zien op het scherm. Het is puur een handeling op de afstandsbediening zelf, @Danielle Hoefjenietteweten .

Als je dat (foto) te zien krijgt met het intoetsen van de code brandde het rode ledje op de ab nog niet en dien je de knoppen source en ok ietsje langer samen tegelijk ingedrukt te houden.

 


@PeterG het werkt heel erg bedankt was de 3de code.