Skip to main content

Over de zap snelheid. Ik heb 1gb internetsnelheid en de nieuwe kpn+tv box (bekabeld) aangesloten via een switch. Nu is mijn vraag, kan de snelheid van het zappen hierdoor afnemen? Dit is mijn snelheid van de WiFi. Bekabeld is die tussen de 850 en 950mb.

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

HI @Phantom85, welkom hier. 

Ik ga er niet vanuit dat je zapsnelheid door de switch afneemt. Zou je voor de zekerheid willen aangeven hoe je alles precies hebt aangesloten? 

Aan de snelheid van je verbinding ligt het niet in ieder geval. 474 Mbps is meer dan genoeg. 


@Phantom85

Wat wel belangrijk is, is dat de switch IGMP snooping moet ondersteunen i.v.m. IPTV. 

 

Een DVS kan wel voor veel problemen zorgen. 😉


Modem is in de meter kast geplaatst met een kabel van 1,5 m. Vandaar uit gaat een kabel naar de switch en van de switch naar de kpn box. Als ik van ESPN 1 naar ESPN 2 zap duurt het ongeveer 5a10 seconden voor dat er beeld is. 


@joop2011 

Ik heb de switch aangeschaft via kpn. 


Zie ook hier.

 

Hopelijk wordt de zapsnelheid ook snel met een update opgelost.

 

En via KPN, dan ga ik ervan uit dat IGMP snooping werkt.

Ik heb destijds mijn switch, Netgear GS105E ook bij KPN gekocht. 

 

Vaste kabel is altijd het beste, dus je kan het altijd proberen.

 

Als er maar geen DVS tussenzit.😉


Het duurt bij de DIW7022 ca. 3 seconden voordat beeld en geluid van een gekozen zender er zijn.

tip; toets het zendernummer direct in van de zender die je wilt. 3 zenders verder zappen duurt namelijk dus 9 seconden. Direct naar gewenste zender is derhalve maar 3 seconden.

Of gebuik de mini-gids. Onderste pijltje ring even ingedrukt houden. Dan zie je ook wat er op dit moment op de zenders is. En kun je ook een zender direct kiezen.


@PeterG 

3 seconde is best lang.

Hopelijk lost KPN dit snel op. 😉

 

Rondje zappen zit er dus voorlopig op de DIW7022 niet in. 😊