Skip to main content

Ik woon in Loon op Zand. Daar was deze week even kanaal 1416 te zien. Nu TILBURG samen met Goirle verslag doet van het Carnavalsgebeuren zou ik graag zien dat ik in Loon op Zand ook weer de beschikking krijg van dit kanaal.met vriendelijke groet. 

Dat zal niet gaan. Het was een schakelfout waardoor o.a. Goirle een paar dagen landelijk werd doorgegeven.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/lokale-omroep-goirle-en-rti-hilversum-489502

Misschien hebben ze een internet-stream?

http://www.lokaleomroepgoirle.nl/


Kanaal 1416 was geen schakelfout, de LOG heeft dit kanaal van de KPN gekregen sinds de LOG op de MediaHub van de NLPO wordt doorgegeven. Dat de LOG ook buiten Brabant werd doorgegeven was inderdaad een leuk incident. Maar dat kanaal 1416 NET NU spontaan weer is verdwenen, komt heel vervelend uit. Via lokaleomroepgoirle.nl/live is de LOG wel te bekijken via internet, maar het is juist de bedoeling dat de LOG op de TV providers lokaal zichtbaar is en daar betaald de LOG wel een vergoeding voor.


Kanaal 1416 was geen schakelfout

Dat zeg ik ook niet.

Maar dat kanaal 1416 NET NU spontaan weer is verdwenen, komt heel vervelend uit.

In Goirle zou de LOG nu gewoon beschikbaar moeten zijn.

Het is wel vrij nieuw. 1416 staat nog niet in het overzicht lokale omroepen van KPN.


Klopt, is net nieuw en we waren ook blij, heeft ook een paar maanden geduurd voordat het eindelijk zover was. Staat idd niet op de zenderlijst.

Helaas zou het niet beperkt moet zijn met alleen gemeente Goirle. In het kader van samenwerkende Lokale Omroepen is het juist ook de bedoeling dat je in de omliggende gemeentes ook zichtbaar bent. Lokale Omroep Tilburg is bij ons in Goirle, Loon-op Zand enz. wel te zien dus waarom de LOG (ineens) niet daar meer daar? Lijkt er dus op dat KPN het van 'landelijk' net iets te ver geknepen heeft.


Ik zie in de postcode check inderdaad dat Loon op Zand niet LOG heeft. Wat jij aangeeft, Ludwig, ben ik niet bekend mee, dus ik ga dat even navragen.


@LudwigT, zou jij je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Dan kunnen we even specifieker nakijken of LOG inderdaad zichtbaar zou moeten zijn.