Skip to main content
Vraag

Kanaal switchen langzaam op TV+ Box

• 23 maart 2025
  • 4 reacties
  • 36 keer bekeken

Sinds een maand of anderhalf ben ik overgestapt op de TV+ box. Had al over problemen gelezen maar was de enige manier om Champions Laegue te kunnen kijken dus toch geprobeerd.

Begon redelijk tot goed, maar nu duurt het 7 seconden (ik heb het getimed) om van kanaal te wisselen!!

Iemand een idee? Anders wil ik graag mijn VIP5202 terug.

4 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 25 maart 2025

Hoi ​@pgaarts en bedankt voor jouw bericht :)

Dat klinkt als verre van ideaal dus goed dat je hier melding van maakt. Eerste waar ik benieuwd naar ben, is hoe je de TV+ Box hebt aangesloten; is dit bekabeld of gaat dit via de wifi?

Soms kun je dit soort problemen al vrij eenvoudig oplossen door de TV+ Box te herstarten maar ergens heb ik het vermoeden dat je dit al een keertje hebt gedaan. Heb je de TV+ Box ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Hoe je dat precies doet, kun je teruglezen in dit artikel op onze Kennisbank.

Om verder alvast zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, zou je de TV+ Box eens aan willen sluiten op een andere HDMI poort? En indien mogelijk ook eens een andere HDMI kabel testen? Ben heel erg benieuwd en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 maart 2025

Hi Jan

Een TV rechtstreeks op mijn Fritz 7590, een TV via een UTP kabel aan een wireless Fritz repeater.

Heb uiteraard de TV+ box herstart.

Nog niet naar fabrieksinstellingen gezet.

Ook HDMI kabels / poorten niet getest, maar aangezien dit bij beide TV boxen speelt lijkt me dat wel zeer onwaarschijnlijk.

Wel vanmiddag mijn glasvezelkastje herstart aangezien mijn IP adres bleef verversen. TV nog niet gecheckt ga ik later doen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12956 reacties
  • 25 maart 2025

Ondersteund die Wireless Fritz repeater IGMP Snooping?

Want ik dank dat dat het probleem is.

Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) staat op multicast, maar kan daar niets vinden en daarna gaat hij automatisch zoeken in Unicast. (zie ook hier)

En dat verklaart waarschijnlijk waarom het zo langzaam gaat.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3456 reacties
  • 25 maart 2025
joop2011 schreef:

Ondersteund die Wireless Fritz repeater IGMP Snooping?

Ja. Zie de link beneden.

​@pgaarts Volg deze stappen om storingen te vinden en elimineren

Multicast-interferentiebronnen opsporen en uitschakelen

Alle FRITZ!WLAN Repeaters ondersteunen multicasts.

Reageer