Skip to main content

Hallo, 

Ik heb een LG UHD TV gekocht. Weet iemand hoe ik de kanaalafstelling moet toepassen?

Groetjes Kaya Sem
 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board 

Wat zou kanaalafstelling betekenen ? Als het om het zender zoeken cq instellen gaat dan hoeft en kan dat niet bij het kpn systeem.

Bij itv van kpn is je scherm alleen een monitor en blijft de ingebouwd ontvanger ongebruikt. Je moet kiezen voor een HDMI ingang.


Hallo KeesYagi,

Je moet kiezen voor een HDMI ingang.
Wat bedoel je hier precies mee? Even concreet! 


Er gaat (als het goed is) een kabel van het itv kastje naar de TV, dat is een HDMI kabel. De TV moet dat signaal weergeven. Hoe dat gaat op de betreffende TV daar heb ik geen idee van, daar zal de handleiding bij kunnen helpen.

Als je het type nummer van de TV hier geeft dan zijn er wellicht andere meelezers hier die dit toestel kennen.


@Kaya sem Je moet de source knop op de KPN afstandsbediening gebruiken om tv te kijken, dit (source=hdmi poort) kan ook met de afstandsbediening van de TV zelf. Voor de rest kan je de KPN afstandsbediening koppelen Linkje

 

 


@Kaya sem 

Je post in het Digitenne-forum. Krijg je nu code 8888 te zien op jouw ontvanger? Of zie je wat anders? 


@Kaya sem

Je post in het Digitenne-forum. Krijg je nu code 8888 te zien op jouw ontvanger? Of zie je wat anders? 

:open_mouth: Ik zou zweren dat er gisteren in ‘interactieve tv’ gepost was 🙈


:open_mouth: Ik zou zweren dat er gisteren in ‘interactieve tv’ gepost was 🙈

Ik vroeg me ook al af, meestal zie ik dat wel, maar soms ook niet.

Hoe dan ook is dit weer een puzzeltje met weinig informatie.


Helaas horen we niets meer van @Kaya sem .

Maar als het inderdaad toch om Digitenne gaat: 

Je kunt dit dan oplossen door de stappen op deze website even te volgen

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie  op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreidzenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 
Kom je er niet uit met deze instructie? 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profielwillen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

 


Hallo, 

Dankjewel!

De software update heb ik gedaan. Opdracht geven tot uitgebreid zenders zie ik nergens staan. Dus niet gelukt.

(Als ik ziggo had was het makkelijker geweest dan ging ik het namelijk automatisch) 

Ik heb de tv bij een aankoop van een keuken gekregen. Dus een beetje anders dan normaal. 

 


@Kaya sem

Even voor de duidelijkheid :

Heb jij Digitenne? Dus met een antenne. Of heb jij interactieve TV? 


Het is een LG UHD TV. 

Dus interactieve tv. 


Dat is het type TV. Wat voor type ontvanger heb je? Dus wat voor merk staat er op de ontvanger?


Hoe heb je ‘m aangesloten ?


 


Hallo @Kaya sem , dan heb je dus niets met kanaalafstelling te maken omdat je een decoder gebruikt via de HDMI-kabel op een HDMI-poort van de tv.

Zoek met de afstandsbediening van de TV de bron (source) op, dat is HDMI1, 2 of 3 etc. en kies die bron en je hebt beeld als je de decoder aan hebt staan.

Zo te zien op de foto is er maar 1 HDMI-poort, kan niet missen.

 


Als je dat doorloopt met de ‘andere providers’ wat gebeurd er dan? Kun je dan verder?

Maak ook eens een screenshot van de afstandsbediening zodat we de sourceknop kunnen aanwijzen. 


Het gaat dus om interactieve TV!

Zorg dat de ontvanger aanstaat. 
 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het menu of live-TV.
 


Bedankt allemaal!

Het is gelukt!

 

Toppers! 😀


Mooi zo👍, veel plezier met je nieuwe TV.