Skip to main content

Beste KPN,  

Afgelopen week heb ik telefonisch contact met jullie opgenomen in verband met een niet goed werkende 4K TV-ontvanger. Bij iedere zender bleef het geluid namelijk happeren, wat erg irritant is. Met onze andere 4K TV-ontvanger (dezelfde HDMI kabel, dezelfde televisie) hadden wij dit probleem niet. Na het telefonisch contact is er afgesproken dat ik de dag erna een nieuwe ontvanger zou krijgen, en dat ik mijn oude (kapotte) ontvanger gelijk kon inleveren. Zo gezegd, zo gedaan. Dag erna bij PostNL servicepunt mijn ontvanger ingeleverd en de nieuwe opgehaald. Maar tot mijn teleurstelling blijkt de nieuwe ontvanger thuis een reguliere ontvanger te zijn, en geen 4K TV-ontvanger. Nu heb ik al wederom 2x telefonisch contact opgenomen met KPN (elke keer helaas weer minstens 30 min in de wacht...), maar elke keer zegt wordt er gezegd dat dit opgepakt wordt de dag erna, of 'ik heb daar de bevoegdheid niet voor en een andere collega wel'.… etcetera.

 

Conclusie: zou ik alsjeblieft een 4K TV-ontvanger naar mijn huisadres of postNL servicepunt toegestuurd kunnen krijgen, zoals dat hoort bij mijn huidige abonnement?

Met vriendelijke groet, 

Raphael

Hallo @RaphaelB

Wat bedoel je precies met een reguliere ontvanger? Heb je een HD ontvanger met typenummer 2952 of 2260 gekregen i.p.v. een VIP5202? De witte ontvangers(als je die nu hebt) zijn namelijk vervangen door een kleiner type van het merk Arris met typenummer VIP5202.

De wachttijd is hier ook langer dan normaal, gemiddeld een week. Vul alvast je forumprofiel in mocht je dit nog niet gedaan hebben. Dan kan een moderator tegen die tijd meteen mee kijken. 

 


Hallo @ChrisWissink,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad een witte 4K ontvanger momenteel. De nieuwe die ik gekregen heb is inderdaad een kleinere zwarte type van het merk ARRIS met typenummer VIP5202. En daarom dat ik dacht dat dit niet het juiste kastje was. Maar dat is blijkbaar wel zo?

Waarom zeggen de KPN medewerkers aan de telefoon dit dan niet, of waarom vragen ze niet door naar het typenummer zodat zij mij van juiste de informatie kunnen voorzien...?

 

Groetjes, 

Raphael

 

 


Ik heb het kastje nu volledig geïnstalleerd. Echter, ik mis dus de glasvezels zenders. Bijv.: NPO 1 HD Glas, NPO 2 HD Glas, NPO 3 HD Glas, RTL 4 HD Glas etc etc ontbreken allemaal. Dus ik denk toch echt dat dit kastje geen 4K ontvanger is?


Hallo @RaphaelB,

De 5202 is de vervanger van de witte. Dus je hebt inderdaad de correcte ontvangers gekregen. De 5202 is een 4K ontvanger. De witte worden bij defecten direct omgewisseld voor de 5202. De glaszenders zijn HD zenders met hogere streamsnheid die door bijna alle ontvangers weergeven kunnen worden. 

Staan de glaszenders niet op 661 en verder? Deze zijn alleen beschikbaar op huishoudens met glasvezel. 


@RaphaelB Welkom op het KPN Forum! Ben je er nog uitgekomen en werkt alles nu naar wens? Als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag!


@ChrisWissink 

Je hebt inderdaad helemaal gelijk, had er overheen gekeken. Het probleem is nu opgelost, bedankt!


Dat is goed om te lezen! Ik wens je een fijne zondag verder en als we nog iets voor je kunnen doen dan help ik graag!


Reageer