Skip to main content

LS, ik heb drie DVS 1200 units, twee voor de woonkamer beneden en een voor boven in de slaapkamer. Vorig jaar waren er problemen die met 3 nieuwe DVS 1200 units werden opgelost. Op dit moment is de internetverbinding wederom slecht. Na van alles geprobeerd te hebben, resetten , matchen, wisselen van positie en stopcontact  etc is het duidelijk dat een van de drie DVS units echt kaduuk is. Ik wil graag kosteloos een nieuwe vervangende DVS 1200 unit. Valt binnen de garantie periode. Ik ga de gemaakte afspraak met de monteur as woensdag cancellen. Het lijkt me niet redelijk dat ik 50 euro plus moet betalen vanwege aanhoudend en terugkerend disfunctioneren van DVS 1200 units. Opmerkelijk trouwens dat KPN deze ook (veel?) voorkomende foutoorzaak niet vermeld op haar website. Dat had mij (en anderen met hetzelfde probleem/oorzaak ) veel ergernis en onderzoektijd bespaard. Graag een spoedige reactie, nu kunnen we op de slaapkamer geen TV kijken, mvg Jacob Coert 

Het hangt van de aankoop datum offer binnen de garantie valt.

Wanneer heb je ze aangeschaft?


Als je nog in de garantieperiode zit kan je er sowieso mee terug naar waar je em gekocht hebt.  Ik neem aan dat je weet dat draadloze verbindingsets erg gevoelig zijn voor ruis op het electriciteitsnetwerk. Een slechte ledlamp of dimmer kan al problemen geven. Het electriciteitsnetwerk is natuurlijk nooit bedoeld geweest om andere signalen door te geven.  Kortom werkt het dan is het handig, werkt het nu niet dan gaat het ook nooit werken. Trek een kabel en alle problemen zijn opgelost. 


Beste, ja, ik zit nog in de garantie periode. Staat ook in mijn bericht. Dvd is niet draadloos maar deels via ethernet en deel via 220 volt bekabeling. De techneuten  hebben dit technisch mogelijk gemaakt maar als dit dan erg gevoelig blijkt voor wisselingen in het net dan moeten zij hun product verbeteren en verdergaand testen. Voordat zij het product op de markt brengen. Of coulant zijn en ruimhartige garantie en service geven

gr Jacob


Dvd is dvs natuurlijk, typo!


Heb je de devolo cockpit al op een PC geïnstalleerd en daarmee de snelheid tussen de adapters bekeken?

Plaats hier eens een screenshot van die snelheden.


beste WJB, het zou niet nodig hoeven zijn om aparte software te installeren om snelheden te meten tussen apparaten waarvan eentje het gewoon niet doet. Deze tip helpt me niet. gr Jacob Coert


@Jacob Coert wat is het probleem? Als je garantie hebt kun je er gewoon mee naar de KPN winkel, als je ze daar tenminste hebt gekocht. KPN bouwt overigens niet de devolo, ze verkopen ze alleen, net zoals de MediaMarkt Samsung tv's verkoopt.


Beste pietheingrun, heb je daar dan zelf ervaring mee, dat KPN dat zonder meer doet bij DVS 1200  problemen? Waarbij het mogelijk helemaal niet zo duidelijk is dat een DVS 1200 unit kaduuk is

is?

Ik denk het namelijk niet. Dat heeft heel wat voeten in aarde weet ik inmiddels. Het feit dat KPN die spullen niet zelf maakt (wist ik al) maar bij derden inkoopt, doet niet af aan de verantwoordelijkheid van KPN om goede spullen te leveren aan haar klanten. Ik heb zelf met Devolo niets te maken, KPN is aansprakelijk als  de bij hen gekochte spullen niet werken. Net als Mediamarkt voor de goede werking van alle spullen die zij verkopen. Eenvoudig, basaal consumentenrecht , mvg Jacob Coert

 


Ben je al met het apparaat en de bon naar de winkel geweest?


@Jacob Coert ik heb prima ervaring met de kpn winkel qua service  gewoon dvs en bon meenemen en verhaal vertellen 


Hoi @Jacob Coert . Welkom op het forum.

Uiteraard kun jij een vervangende dvs krijgen als blijkt dat deze stuk is en je zit binnen de garantieperiode. Waar en hoe heb je het apparaat aangeschaft?

(waaruit blijkt dat hij stuk is, trouwens.. Kun je aangeven hoe de lampjes branden?)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Beste Erwin, na een lange chat heb ik kosteloos een vervangende set ontvangen. Goede kpn service dus. Ik ben nu aan de slag met wisselen van de units. Beneden in wnk is nu alles ok en stabiel. Ook Op de slk boven heb ik nu wel een match op de nwe DVS. Dus het witte lampje gaat langzaam aan en uit, maar als ik dan de utp kabel koppel aan de kpn tuner dan gaat het lampje naar rood. Tv geeft aan foutmelding 143. Utp kabel is ook van kpn. Resetten helpt niet. Wat is hier aan de hand? Ooit had ik maandenlang goede tv ontvangst, zowel beneden als boven in de slk. Suggesties???

mvg Jaap


Ps ik ben er nog steeds van overtuigd dat de oude dvs adapter die ik terug gestuurd heb, kapot was. Maar ook de nwe adapter die zich dus wel koppelt, faalt als ik deze met een utp kabel koppel aan de kpn kanalen kiezer (tuner)

mvg Jacob Coert


Kijk eens Storing met de Draadloze Verbindingsset 1200 oplossen 

 

En Foutcode 140, 141, 142, 143, 144 of 843 oplossen


Beste Tycha, ongetwijfeld goed bedoeld, uw reactie, maar heeft u mijn voorgaande berichten wel goed gelezen en ook tot u door laten dringen??? Dan zal duidelijk zijn dat ik al van alles heb geprobeerd. En dat ik heel goed weet wat KPN  adviseert  bij dvs 1200 problemen. Dus uw goedbedoelde raad helpt mij niet…..

mvg Jacob Coert


Het is duidelijk dat u vanalles heeft geprobeerd om de boel werkend te krijgen maar tevergeefs. Misschien moet u toch maar eens gaan denken dat uw electriciteitswerk, om wat voor rede dan ook, niet meer geschikt is voor deze sets. 


Beste Joep, u  schrijft mij oa dat het net "niet meer geschikt is voor deze sets”. Dat suggereert dat het net ooit wel geschikt was (toen het wel werkte) en dat er dus “iets” veranderd zou zijn waardoor het net dat nu niet meer is. Welnu, er is hier in huis niets, maar dan ook niets, veranderd. Het raadsel is en blijft dus waardoor het eerst maandenlang wel goed werkte en om volstrekt onduidelijke reden niet meer. En dat je met data communicatie beter bedraad kunt werken is natuurlijk een open deur. Als dat had gekund had ik dat allang gedaan.

Een dergelijk “tip” helpt  mij dus niet.

mvg Jacob Coert


Het electriciteitsnetwerk stopt niet bij uw huis. De zonnepanelen van uw buren of van 3 huizen verder kunnen al van invloed zijn. Of een niet lekker werkende ledlamp of dimmer. 


@Jacob Coert . We hebben al de gekste dingen gezien met draadloze verbindingsets. Meestal ligt de oorzaak van een storing niet zo zeer in de apparaatjes maar inderdaad in het elektriciteitsnetwerk. Verder moet ik er wel bij vertellen dat de techniek van de DVS’en in de loop der jaren ook wel verbeterd is. Nieuwere werken vaak beter dan de oudere. Neemt niet weg dat als er eenmaal storing ontstaat het vaak een behoorlijk gedoe is om de oorzaak te vinden. .


Meestal ligt de oorzaak van een storing niet zo zeer in de apparaatjes maar inderdaad in het elektriciteitsnetwerk.

Maar meestal wel op het eigen elektriciteitsnetwerk. De kans dat de zonnepanelen van de buren die storing veroorzaken is klein.


Ik gebruik al een aantal jaren de Ziggo powerlines (Comtrend met Ziggo-logo) omdat ik eerder klant was bij UPC/Ziggo.

Deze powerlines werken volgens een ander protocol dan de Devolo's en werken perfect

Ik kocht eind vorig jaar een DVS1200-set in de lokale KPN-winkel en heb zo nooit storingsvrij aan de praat gekregen en dus weer teruggebracht.

Ook Devolo ziet in dat hun gebruikte protocol niet meer voldoet waarschijnlijk en gebruikt op hun duurdere powerlines nu hetzelfde protocol als Comtrend.

 


Beste JanD, interessant! Wat betekent dit als ik over zou willen stappen naar andere adapters als vervangers van de KPN- Devolo's, om het TV / data signaal via het lichtnet hier in huis naar verder gelegen vertrekken te brengen? Dan ook overstappen naar Ziggo? Of uitsluitend andere hardware kopen?.  Dus alleen maar 3 stationnetjes van Comtrend. Maar welk model / type dan ? En moet ik dan ook naar een andere modem, dus de Experiabox weg, (ook) implicerend dat ik van KPN naar Ziggo moet overstappen? En mijn KPN abonnement Internetplus bellen moet openbreken cq opzeggen?

mvg Jacob Coert   


Hallo @Jacob Coert , je kunt je abo zo laten als het is, ik ben ook gewoon Telfort klant met een Experiamodem, maar heb de Ziggo powerlines er op aangesloten.

Je zou bij Devolo of een ander merk kunnen kijken naar een powerline die volgens het G.hn protocol werken, al of niet met ingebouwde WiFi.

De powerline waar de tv decoder op aangesloten is heb ik de wifi van uitgeschakeld, werkt niet goed samen met tv kijken, in mijn geval spraak en mondbeweging niet synchroon.

De 2e powerline op de 1e verdieping de laptop bekabeld op aangesloten en de wifi wèl geactiveerd.

 


Mijn dvs 1200 2 stuks hebben het begeven .

Na herhaaldelijk resetten en opnieuw linken is nu het reset knopje kapot afgebroken en het lipje zit nu naar binnen en drukt nergens meer tegenaan. 

Kan ik mijn set ruilen ?

En ja ik zit ruim over de garantie datum .

Maar ga ervan uit dat kpn zijn klanten wil behouden?

Dus moet het geen probleem zijn om een nieuwe set op te sturen?

 

Groetjes pascal