Skip to main content

Vandaag had ik een gesprek met een mdewerker over hulp bij het omruilen van 2 TV ontevangers. Hij zou het regelen maar kwam er niet uit. Ik moest over enkele weken maar eens terug bellen 

Ik wil dat er iemand van de servicedienst langskomt en de 2 kastjes omruilt. zelf ben ik op leeftijd en kan dat niet

Welkom op het forum.

Over het algemeen helpen klanten van KPN elkaar op dit forum.

Een moderater van KPN kijkt wel regelmatig mee en kan je hiermee verder helpen.

 

Wat is de reden dat je de TV decoders wilt omruilen?

 

Zie hier om ze opnieuw met nieuwe software op te starten?

Helpt dit?

 

Je kan eventueel ook chatten met KPN.

Zie hier en scrol na beneden (indien nodig klik eerst op bijvoorbeeld interactieve TV), kies ervoor dat je contact met KPN wilt en scrol weer na beneden en start een chat. 


Welke ontvangers heb je nu? Ontvangers van het merk Arris en Arcadyan worden namelijk niet zomaar vervangen. 


Ik betaal al vele jaren elke maand € 75,00 aan KPN voor het abbonnemenet. Nu moeten er 2 kastjes worden vervangen en dat kan ik zelf niet. Is het teveel gevraagd aan KPN of zij dat voor mij willen doen.

Kom Kpn, neem je verantwoordelijkheid


Maar wat zijn de klachten met die kastjes en welke kastjes zijn het? Dan heeft KPN de informatie die men nodig heeft om de omruiling te starten. Deze informatie mist nu nog. 


Hallo @Canada-11 

Zijn het soms nog Motorola’s, die kan je zelf omruilen via deze online tool: Apparatuur wisselen.


Hallo @Canada-11, welkom op het forum! 

Als het gaat om het vervangen van oude types tv ontvangers (Motorola) dan kun je daar inderdaad de servicetool voor gebruiken die RBxx al linkt.

​Zijn het soms nog Motorola’s, die kan je zelf omruilen via deze online tool: Apparatuur wisselen.

 

Als je echt een probleem ervaart met de ontvangers, dan kan het zijn dat het niet nodig is om ze te vervangen. Om dat te kunnen bepalen moet ik dus wel weten wat er aan de hand is. Krijg je bijvoorbeeld foutmeldingen? Of ervaar je haperingen tijdens het kijken?

In veel gevallen is het herstarten of resetten van een ontvanger al voldoende. Als dat niet helpt kunnen we hier verder kijken. Als daar dan uit blijkt dat de ontvanger(s) wel vervangen moet worden, dan doen we dat. 

 

In alle gevallen geldt dat de nieuwe kastjes, naar keuze, op een servicepunt geleverd worden (gratis) of door een koerier aan huis gebracht (€10 via je factuur). Kies je voor servicepunt dan zul je tijdens het ophalen ook gelijk de oude moeten inleveren. Kies je voor een koerier dan neemt deze de oude gelijk mee. De koerier installeert de nieuwe ontvangers niet. 

 

Dat allemaal gezegd hebbende, vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt. Dan kan ik hier in ieder geval kijken wat er tijdens het eerdere contact met mijn collega is gebeurd.


Ik betaal al vele jaren elke maand € 75,00 aan KPN voor het abbonnemenet. Nu moeten er 2 kastjes worden vervangen en dat kan ik zelf niet. Is het teveel gevraagd aan KPN of zij dat voor mij willen doen.

Kom Kpn, neem je verantwoordelijkheid

 

Ik begrijp je opmerking niet.

Welke verantwoordelijkheid moet KPN volgens jou nemen?

En welke TV decoders heb je?

€ 75,-- per maand is best veel, heb je extra pakketten?

Anders kijk of je je abonnement kan omzetten.

En op leeftijd, ja dat zegt niets. Ik ben 66 en doe het zelf allemaal probleemloos en met plezier.