Skip to main content

Het zou heel welkom zijn als Kpn het pakket dusdanig zou aanpassen dat je als kijker heel veel zenders kan uitzetten en anderen aan. Ik hoef geen frans of italiaanse zenders of zelfs geen spaanse, tevens pleit ik ervoor om rtl crime eruit te gooien, deze zender doet inmiddels al 10 jaar of langer series herhalen, als baantjer, flikken gent of csi e.d. dat mag wel verdwijnen, en doe weer eens iets in het erotiekmenu een beetje zender van naam erin, reality kings is drama, er mag wel wat verversing weer, en wellicht eens de kijker zelf wat laten kiezen 🤷

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Elk jaar kijken we naar behoefte van de klant daaruit worden de basiszenders bepaald. Maar ik zal je feedback meenemen. 


@FHVL . Afgezien van dat de zenders die je noemt niet op Digitenne zitten (dat is het onderwerp in dit topic en forumdeel) wordt er naar al die zenders behoorlijk gekeken. Het zenderaanbod is de '’grootste gemene deler'’. Hier zijn 36 zenders verborgen. Uit het basis- en pluspakket.

Wat jij noemt heb ik er hier allang uitgegooit (= verborgen). Italiaans, Frans, Duits, RTL Lounge, RTL Crime… Kijk er nooit naar en kom ze nu met zappen en in de gids door '’verbergen'’ dus ook niet tegen.

CC: @Bart_Z .


Goedemorgen Peter, 

inderdaad de topic was niet de juiste, 

wat je zegt over uitzetten van die zenders, ja kan ik ook maar daar gaat het niet om, mijn voorstel zou zijn net als bij een Ohra of FBTO dat je zelf je hele pakket kunt samenstellen, gewoon opties aan en uit, ik heb niks met SBS 9 met SBS 6 ook niet maar krijg ik wel, dat is alles, meer keuze vrijheid is al wat ik vraag. Dat moet in 2022 toch mogelijk zijn ? 


meer keuze vrijheid is al wat ik vraag. Dat moet in 2022 toch mogelijk zijn ? 

@FHVL. Als je bedoelt afname per zender:

En dan 1,50 tot 2,00 euro per zender per maand moeten gaan betalen? (bovenop verplichte basispakket van 30 zenders)

Nu kunnen providers inkopen op basis van het aantal werkelijke potentiële kijkers. Als ze zenders moeten gaan inkopen, op basis van, tja hoeveel afnemers? Dan wordt het ook voor de zenderbazen niet zo interessant. Nu betaal je misschien een paar centen per zender en kun je in basis al 70 TV zenders krijgen. En dik 90 radio kanalen.

Met per zender gaat je abonnement exponentieel omhoog in kosten en krijg je er veel minder (!) voor. De enige provider die dat deed (weet de naam niet meer helaas) is er jaren geleden al mee gestopt. Vrijwel alle klanten namen alleen het wettelijk verplichte basispakket ( 30 zenders) af en vrijwel geen losse à minimaal 1,50 per kanaal.

Je hebt nu juist veel keuzevrijheid. Met basis- en pluspakket ruim 100 zenders.
Feitelijk is basispakket maar € 5 euro. Je krijgt het voor € 10 inclusief 1 ontvanger (die kpn los verhuurt voor € 5 dus ) en 5 x online kijken. Pluspakket € 6,99 (Hussel abo). Icm mobiel abo kpn zelfs gratis.
Voor dat geld is het geen probleem om de zenders die je niet wilt te verbergen.

Ter vergelijk:
Ziggo basispakket 12,95; Ziggo pluspakket (movies + series xl):11,95
Canal digitaal basispakket (via een app; schotel niet nodig): € 14,95

Je kunt ook KPN iTV opzeggen en alleen internet houden. Voor tv dan NLziet nemen.

€ 7,95 en deze zenders.

http://nlziet.nl


@FHVL, vraag is door mods verplaatst naar '’KPN TV'’. Zie verder mijn reactie hierboven.