Een mooie aanvulling op Netflix kids profiel en Zappelin apps bij ons thuis.
Beschrijving van de update in de App Store:
"Een grote update speciaal voor de allerkleinsten: heb je het Plus- of het Kidspakket? Dan kun je vanaf nu gebruikmaken van de Kids-omgeving: een omgeving waar kinderen op een speelse en gemakkelijke manier kunnen kijken. Met de raket vlieg je mee door alle afleveringen van je favoriete series of films. Er is altijd iets nieuws te ontdekken in het aanbod van meer dan 250 films en series."
KPN introduceert een kijkomgeving op maat gemaakt voor en door kinderen van 0-6 jaar
KPN introduceert een omgeving op de iTV app speciaal gemaakt voor kinderen van 0 tot 6 jaar om veilig en kindvriendelijk films en series te kijken op een tablet. KPN-klanten met een Kidspakket of Pluspakket kunnen deze omgeving bereiken via de KPN iTV app voor tablets (iOS en Android). Hier worden gratis films en series getoond die KPN aanbiedt binnen het Kids- of Pluspakket zoals Bob de Bouwer en Dora. Momenteel is de omgeving alleen te bereiken via de KPN iTV app op tablets. KPN kijkt wel naar mogelijkheden voor andere toestellen.
Meer info KPN pers pagina hier.
Het oogt allemaal als een mooi begin echter zijn er nog wel een paar punten van verbetering nodig voor ik dit aan mijn zoon van 3 of dochter van bijna 6 zal voorschotelen.
* onhandig dat je niet kids profiel kunt kiezen bij opstarten van app zonder eerst 'volwassen' deel van de app te hoeven zien en naar profielen te moeten gaan. Het zou misschien handig zijn om de app te laten onthouden als deze de laatste keer geopend was met kids profiel dat ie daar gelijk naartoe gaat
* de koppeling met kinderslot op tv is niet ideaal naar mijn idee. Het zou een stuk fijner werken als dit per apparaat (tablet) /decoder valt in te stellen. Nu wil ik niet iedere keer de code willen inkloppen op tv of aan/uitzetten iedere keer dat ik 's avonds als de kids op bed liggen. Zodoende staat ie op de tv uit omdat je dan ook 'meekijkt' als de kids kijken en dat we veelal ook 1 van de kinder zenders aanzetten (Zappelin, Ketnet Junior en recentelijk Nick Jr) daar uit. Terwijl op de 'kinder' tablet dit wel goed zou zijn om hierop te zetten binnen de interactieve tv app omdat wij als ouders dan minder 'meekijken' helaas is dit nog niet mogelijk.
* ondanks het instellen van het kinderslot op tv krijg ik toch nog steeds series en films te zien in de Kids omgeving met leeftijdsindicatie '9' (op basis van raadplegen op kijkwijzer.nl) bijv 'Anubis ...' (Kijkwijzer: 9 jaar, geweld) voor bijv. geweld terwijl dit toch echt aangevinkt staat (naast angst, sex, enz.) in het kinderslot van de tv decoder dit niet te willen zien en de leeftijdsgrens aanstaat op 6 jaar. Ook het feit dat het pers bericht spreekt dat het kids profiel specifiek op 0-6 jaar is gericht maakt het vreemd op series/films van 9 jaar terug te zien.