Skip to main content

Hallo

Sinds de nieuwe update kan ik niet meer bij een film die al begonnen is kijken vanaf het begin op de tv

Zoals nu op dit moment op rtl7

Terwijl eerder ik dit wel via de groene knop kon

Is hier een oplossing voor?

Hoi @rkroesbergen . Welkom op het forum.

Wat hinderlijk dat het nu niet meer werkt. Ik heb er niet direct een verklaring voor. Er is feitelijk niets veranderd aan de terugkijken vanaf het begin knop.

Wat gebeurt er als je op die groene knop drukt?

(niet alle uitzendingen ondersteunen trouwens terugkijken. Dat hangt van de rechten af. Staat er bij die film een wel een groen 'terugkijk' pijltje in de gids?)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Nou Het Probleem is niet Opgelost  ook bij mij niet Erwin. Dus Sinds de nieuwe update kan ik niet meer bij een film die al begonnen is kijken vanaf het begin op de tv NU Bij RTL7  Net als bij rkroesbergen.

 


Ay Erwin   er staan géeen groen piltje bij dus kan niet zie/lees ik nu ,Dus de film op RTL 7  Zeg je.. (niet alle uitzendingen ondersteunen trouwens terugkijken. Dat hangt van de rechten af. Staat er bij die film een wel een groen 'terugkijk' pijltje in de gids?) En verder schrijven jullie op de website:

Let op:
Voor sommige zenders (RTL 4-7, SBS 6-9, Fox en MTV) is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden.

https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/programma-gemist.htm  Klopt dus??


Dat is correct, @WilliamNL .  Het is inderdaad maar net wat voor afspraken en rechten wij van de betreffende zender hebben gekregen.


Gisteren ook die rampzalige update gehad. Kan nu niet meer terug naar het begin van een programma  als ik iets te laat inschakel. Iets wat we bijv. regelmatig doen bij nieuws en actualiteiten programma's. En als programma's op b.v. NPO 1, 2, en 3 elkaar deels overlappen. Krijg nu steeds de foutcode STB-zap-O1. Wanneer wordt dit probleem opgelost?


En ik ontdek nu ook, dat ineens, zonder enige aankondiging, bijna alle regionale zenders zijn verdwenen.


@Bakker44, Werkt het terugkijken weer? Er was namelijk een kleine verstoring. 

En wat betreft de regionale zenders. Je kan alleen de zenders zien van jouw regio. Op de site kun je zien welke dat zijn. 


Terugkijken werkt weer sinds gisteravond. Tijden het 8 uur journaal (vreemde tijd voor een update) kwam er plotseling een software update. 

En wat die regionale zenders betreft. Ca. 3 jaar geleden zijn we overgestapt naar KPN (compleet). Wij konden van het begin af aan, tot de recente menu-update, alle regionale zenders, uitgezonderd Limburg, ontvangen. En daarnaast ook nog een paar lokale radio en TV-zenders op kanalen boven de 1000. Die laatsten mis ik niet. Maar het onaangekondigd verdwijnen van die regionale zenders vind ik een flinke verarming van het aanbod.


Hier hetzelfde probleem, programma's met het groene pijltje zijn niet vanaf het begin terug te kijken zolang ze nog spelen. De foutmelding "STB-zap-01" wordt getoond. Pas als het programma voorbij is kan het worden teruggekeken. Een reset van de apparatuur helpt niet. Erg hinderlijk, ik zie dit graag opgelost. 


@Bakker44 :  helaas zullen die zenders niet terugkeren. Ik vrees dat je daar nog een tijdje geluk mee hebt gehad. KPN zendt al een hele tijd alleen de lokale zenders van je eigen provincie en de omliggende provincies uit. Zo te lezen was dit bij jou nog niet aangepast. Helaas is het niet terug te draaien. https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm

@Reubie : Werkt terugkijken ondertussen weer? 


Hoezo niet aangepast? Ik heb ze vanaf het begin van mij abo gehad. We zijn nu na de recente prijsstijging dus ook nog een aantal zenders waar we met enige regelmaat naar keken kwijt.  


@Bakker44 : deze aanpassing is al van vorig jaar. Toen is het bij de meeste klanten automatisch aangepast. Zij konden op dat moment dus alleen nog de regionale zenders in hun omgeving bekijken. Bij sommige klanten is dit toen niet goed gegaan en heb jij nog een tijdje van alle regionale zenders kunnen genieten.  Ik betreur dat dit als een verassing komt.

De meeste lokale omroepen streamen ook via het internet.. Met een smart tv is deze vaak nog te ontvangen of je kunt kijken via laptop of tablet. Ik snap dat dit niet hetzelfde is, maar wellicht heb je daar nog iets aan. 

 


Hallo

Sinds de nieuwe update kan ik niet meer bij een film die al begonnen is kijken vanaf het begin op de tv

Zoals nu op dit moment op rtl7

Terwijl eerder ik dit wel via de groene knop kon

Is hier een oplossing voor?

Traagheid is verholpen inderdaad, maar de functie NU KIJKEN is daarbij vervallen.